Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:07:18 GMT

بازگشت فلامینگوها به تالاب قره قشلاق

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۸۴۷۳

بازگشت فلامینگوها به تالاب قره قشلاق

تبریز- ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب از بازگشت دسته بزرگی از فلامینگوها به تالاب قره قشلاق خبر داد.

صیاد لطفی روز سه شنبه به ایرنا گفت: با توجه به بارش ها و سیلابهای فروردین ماه که منجر به آبگیری بخش وسیعی از تالاب قره قشلاق و تجدید حیات پوشش گیاهی و فراهم شدن شرایط اکولوژیکی مساعد در این تالاب دسته بزرگی که بیش از 2 هزار قطعه فلامینگو به نظر می رسند پس از حدود 2 سال وقفه دوباره در تالاب فرود آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امسال به دلیل پرآب شدن تالاب قره قشلاق تعداد پرندگان به مراتب بیشتر از سال های قبل برآورد می شود.
لطفی گفت: تالاب قره قشلاق بزرگترین تالاب اقماری دریاچه ارومیه بوده و می تواند نقش مهمی در میزبانی پرندگان آبزی و کنار آبزی داشته باشد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب گفت: در این تالاب 153 گونه پرنده بومی و مهاجر از قبیل میش مرغ، عروس، غاز، ادرک مرمری و فلامینگو به همراه انواع گونه های گیاهی دارویی یافت می شود و مهمترین کریدور مهاجرت شمال به جنوب پرندگان زمستان گذر است.
تالاب قره قشلاق بناب که به عنوان «عروس تالاب‌های شمال غرب کشور» مشهور است، دارای 22 هزار و 250 هکتار وسعت، بیش از 185 نوع گیاه و جانور و 153 گونه انواع پرنده، از سال 1364 به‌عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.
6120/3071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست تالاب ها قره قشلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تندیس گونه درنا به مناسبت هفته زمین پاک در چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت آذریار افزود: گونه درنای معمولی از گونه های شاخص زیستگاه های آبی چالدران که تنها محل جوجه آوری این گونه در کل کشور بوده و تندیس درنا به ارتفاع ۱۰ متر در پهنای ۲/۷۰ در ۲/۷۰ در راستای توجه ویژه به محیط زیست و حفاظت از تنوع زیستی ساخته شده است.

آذریار گفت:درنای معمولی یکی از تنها چهار گونه پرنده درنا است که به عنوان درنای اوراسیا هم شناخته می‌‌شود، این گونه از درنا، پرنده ای بزرگ و با شکوه به رنگ خاکستری است که پیشانی و لورهای سیاه رنگی دارد و سر آنها دارای یک لکه قرمز کوچک در پشت پیشانی سیاه است.

شهرستان چالدران دارای ۳ تالاب مصوب در حوزه زیستگاه های آبی بوده که با توجه به داشتن تغذیه مناسب و امنیت حاکم در تالاب‌های این شهرستان بیش از ۳۰ گونه از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر به ویژه گونه نادر ارک سرسفید و گونه درنای معمولی به این تالاب ها مهاجرت و این میراث های طبیعی بعنوان تنها محل جوجه آوری گونه درنای معمولی در کشور می باشد.

دیگر خبرها

  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • نصب تندیس گونه درنا به مناسبت هفته زمین پاک در چالدران
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی