Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:53:25 GMT

کشاورزان سروآبادی بیش از 104 میلیارد ریالی خسارت دیدند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۸۷۵۷

کشاورزان سروآبادی بیش از 104 میلیارد ریالی خسارت دیدند

سنندج - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی سروآباد گفت: بیش از 104 میلیارد ریال خسارات به باغداران و کشاورزان این شهرستان در اثر حوادث و بلایای طبیعی وارد شده است.

به گزارش ایرنا، محمد رحیمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این خسارت ها در اثر حوادث غیرمترقبه و طبیعی شامل سرمازدگی، تگرگ، برف، طوفان و گرمازدگی به تولیدات و محصولات کشاورزان و باغداران این شهرستان خسارات وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بیشترین خسارات وارد شده به باغداران و کشاورزان سروآباد شامل باغات گردو، آلوچه، انگور، زردآلو، بادام و توت فرنگی بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی سروآباد یادآور شد: در این حوادث یک هزار هکتار از باغات گردو به میزان یک هزار و 155 تن محصول به ارزش 924 میلیارد ریال بیشترین محصول باغی زیان دیده در این شهرستان است.
وی اضافه کرد: بیشترین خسارات بعد از باغات گردو به باغات انگور به میزان 330 هکتار به ارزش 37 میلیارد و 710 میلیون ریال و باغات بادام به میزان 60 هکتار با 27 میلیارد ریال بوده است.
رحیمی افزود: باغات آلوچه با 110 هکتار به ارزش 42 میلیارد و 600 میلیون ریال، باغات توت فرنگی با 45 هکتار به ارزش پنج میلیارد و 950 میلیون ریال و باغات زردآلو با 30 هکتار به ارزش 10 میلیارد و 920 میلیون ریال از مهمترین محصولات خسارات دیده این شهرستان است .
وی گفت: در مجموع سه هزار و 691 تن محصولات باغی در سطح 500 هکتار از اراضی باغی شهرستان دچار خسارات و زیان ناشی از سرمازدگی، برف و تگرگ شده است.
به گزارش ایرنا، هفته اول اردیبهشت سال جاری برخی نقاط استان کردستان در ردیف سردترین های مناطق کشور قرار داشتند به طوریکه روز یکشنبه اول اردیبهشت شهرستان دهگلان با دمای منفی 6 درجه زیر صفر به عنوان سردترین و روز دوشنبه نیز دومین نقطه سرد کشور بابارشانی از توابع بیجار با سه درجه زیر صفر بود.
به صورت میانگین هوای کردستان در بامداد چهارشنبه چهارم اردیبهشت کاهشی چهار تا هفت درجه ای را تجربه کرد و 14 مورد از 18 ایستگاه هواشناسی استان در سی و پنجمین روز از بهار دمای زیر صفر درجه را ثبت کردند.
اردیبهشت در زبان کُردی با نام گولان یا ماه گل ها شناخته می شود ماهی که در آن درختان و بسیاری از محصولات کشاورزی به گُل می نشینند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیت 50 هزار نفری در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354 / 3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد محصولات باغي خسارت كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی طرح‌های عمرانی از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت گفت: وزارت نفت در سفر اول رئیس جمهور ۸۵۰ میلیارد ریال و در سفر دوم ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های عمرانی استان تعهد مشارکت دارد که ۶۱۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات سفر اول پرداخت شده است.

او افزود: مصوبات سفر اول رئیس جمهور از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت ۸۵ درصد اجرایی شده است.

عباس زاده با تأکید بر تسریع در روند پرداخت اعتبارات وزارت نفت در زمینه تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام استان، اظهار کرد: هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال برای تأمین تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه بیرجند نیاز است که قرار شد ۳۷۰ میلیارد ریال آن از سوی وزارت نفت در اسرع وقت پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: خراسان جنوبی اولین استان در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان‌ها بود، پس باید در زمینه تخصیص اعتبارات هم در سطح کشور پیش‌رو باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • از توقیف سیترون ۱۷ میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق
  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی