Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-03@21:15:04 GMT

شیخ حسین انصاریان: سال‌ها برای آیت‌الله بهجت منبر رفتم

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۸۹۱۲

شیخ حسین انصاریان: سال‌ها برای آیت‌الله بهجت منبر رفتم

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه، مفسر و مترجم قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگیباشگاه خبرنگاران پویا به مناسبت سالروز رحلت مرحوم آیت‌الله بهجت (ره) گفت: بنده با مرحوم آقای بهجت در ارتباط بودم و حتی دو سه سال هم برایشان منبر می‌رفتم، خودشان هم از اول تا آخر منبر می‌نشستند و گوش می‌دادند و اینطور نبود که بلند شوند و بروند، حتی بعد از پایان مراسم هم با بنده صحبت‌ و نکات با ارزشی بیان می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایشان 90 سال عمر شریفشان را در چند بخش خوب هزینه کرد، یکی در بخش تحصیل آن هم در نجف و در کنار اساتید بزرگ، یکی در بخش انتقال علوم کسب شده به شاگردانش، یکی هم پرورش دینی و خدایی‌مسلک شاگردانش، او این کار را خوب انجام داد.

این استاد اخلاق خاطرنشان کرد: او فقط معلمی نبود که فقط علم را انتقال دهد، بلکه او معلمی بود که علاوه بر این، ارزش‌های تربیتی را هم انتقال می‌داد. غیر از اینکه ما به او معلم بگوییم می‌توانیم به آیت‌الله العظمی بهجت، مربّی فوق‌العاده‌ای بگوییم.

بیشتر بخوانید

ماجرای همسایه‌ای که آیت‌الله بهجت به‌دنبال رضایت از او بود/ پدرم همیشه برای حفظ احترام مادر در خانه تلاش می‌کرد

هیچگاه ژِست مرجعیت در مرحوم بهجت دیده نشد/ آیت‌الله بهجت انقلابی و انقلاب‌پرور بود

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان اضافه کرد: در جامعه گفته می‌شود آموزش و پرورش، آموزش ما قوی است اما پرورش‌‌مان ضعیف است، مرحوم آقای بهجت هم آموزش‌ و هم پرورش‌شان قوی بود.

وی تصریح کرد: آیت‌الله بهجت هر روز اتصال شدیدی به حضرت سیدالشهداء (ع) داشت، طوری که زیارت عاشورای ایشان با صد سلام و صد لعن ترک نمی‌شد، او به شدت به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) وابسته بود، از عبادت خسته نمی‌شد و در نمازهای واجب گریه مهلتش نمی‌داد.

این استاد اخلاق گفت: جای اینگونه افراد دارد در جامعه خالی می‌شود، اگر نمونه ایشان هم داشته باشیم خیلی اندک است و باید دعا کرد که حوزه‌های علمیه توان به خرج بدهند تا افرادی امثال آقایان بروجردی، خمینی، بهجت، علامه حلّی و شیخ انصاری را تربیت کنند.

فیلم این گفتگو را در ادامه ببینید.

انتهای پیام/

  سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان استاد اخلاق در مسجد حضرت امیر(ع)

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهنسال‌ترین معلم ایران در مهاباد درگذشت

آفتاب‌‌نیوز :

اسعد رسولی روز جمعه اظهار کرد: مرحوم حجازی متولد سال ۱۲۹۶ بود که در سال ۱۳۱۶ به عنوان معلم در اموزش و پرورش استخدام شد و یکی از نخستین معلمان این شهر به شمار می‌آمد.

وی اضافه کرد: این معلم دلسوز و پرتلاش پس از ۳۴ سال خدمت در آموزش و پرورش مهاباد سرانجام در سال ۱۳۵۶ و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به درجه بازنشستگی نایل آمده بود.

رییس آموزش و پرورش مهاباد گفت: مرحوم حجازی در دوران خدمتش در تمامی مقاطع تحصیلی به تدریس مشغول بود و علاوه بر ریاست اداره آموزش و پرورش، مسوولیت سازمانان جوانان و هلال احمر (شیرو خورشید) مهاباد را نیز در کارنامه مدیرتی خود داشت.

وی اظهار کرد: از مرحوم حجازی چند تالیف شامل کتاب خاطرات و دیوان اشعار به زبان‌های کُردی و فارسی به یادگار مانده است که هنوز به چاپ نرسیده است.

آیین تشییع و خاکسپاری مرحوم حجازی با حضور گسترده مردم بویژه شاگران وی در آرامستان باغ فردوس مهاباد برگزار و مجلس ترحیم وی در مسجد مولوی این شهرستان برگزار می‌شود.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کهنسال‌ترین معلم ایران در مهاباد درگذشت
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • انتشارات صهبا از کتاب جدید با نام «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد
  • علمای ربانی در برخی نقاط مهجورند/ حجاب از معضلات کف جامعه است
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • آیت الله ابراهیم امینی و تربیت عقلانی
  • حرمت‌گزاری به مقام والای استاد، باید بیش و پیش از هر آیینی مدنظر باشد
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • فتاوای آیت‌الله حکیم در سطح جامعه تحول ایجاد می‌کرد
  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود