Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:51:28 GMT

وقتی AFC از خودش رو دست می‌خورد/ بازهم ایران ناامن است؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۹۳۳۰

وقتی AFC از خودش رو دست می‌خورد/ بازهم ایران ناامن است؟

به گزارش خبرنگار مهر، عمر میزبانی تیم‌های ایرانی از تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در زمین بی طرف به سه سال رسیده است. عربستانی‌ها از سه سال پیش به بهانه نبود امنیت در ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا را تحت فشار گذاشتند تا مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بین نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی طرف برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراضات فدراسیون فوتبال ایران به AFC بابت این تصمیم هم در دو، سه سال اخیر نتیجه‌ای نداشت و باشگاه‌های ایرانی در کشورهای عمان، قطر و امارات مقابل تیم‌های عربستانی به میدان رفتند. نکته عجیب این بود که در این چند سال تیم‌های همسایه ایران از جمله عراق و افغانستان به خاطر نبود امنیت در کشورشان، بازی‌های خود را در ایران برگزار می‌کردند!

سال گذشته فدراسیون فوتبال عراق با کمک کشورهایی از جمله عربستان و قطر موفق شد فیفا را متقاعد کند که در این کشور امنیت کامل برقرار است و مجوز میزبانی در تورنمنت‌های بین المللی را بگیرد. فیفا در نهایت با این درخواست موافقت کرد و چند ورزشگاه و شهر برای میزبانی عراقی‌ها از حریفانشان در رقابت‌های مختلف از جمله لیگ قهرمانان آسیا معرفی شد. یکی از این ورزشگاه‌ها، استادیوم کربلا بود که امکانات استاندارد و خوبی دارد و در نوع خود در کشور عراق کم نظیر است.

همزمان با این اتفاق، باشگاه ذوب آهن ایران به فکر استفاده از حق میزبانی در عراق افتاد و برای اولین بار شهر کربلا را جهت میزبانی از تیم النصر عربستان پیشنهاد کرد. استدلال ذوبی ها این بود که مردم عراق به لحاظ فرهنگی و مذهبی به مردم ایران نزدیکتر هستند و می‌توانند حمایت‌های بیشتری در این کشور نسبت به قطر، امارات یا عمان داشته باشند.

با این حال اتفاقاتی که طی دو هفته اخیر رخ داد، نشان داد AFC باید در تصمیم خود برای اعطای میزبانی به عراق و سلب میزبانی از ایران تجدیدنظر کند.

ابتدا در جریان بازی ذوب آهن با الزورا عراق در این کشور، تعدادی از تماشاگران عراقی وارد زمین شدند و بازیکنان و اعضای تیم ذوب آهن را به باد کتک گرفتند. باشگاه ایرانی بعد از این اتفاقات در نامه‌ای رسمی به AFC، خواستار برگزاری بازی با النصر در امارات به جای عراق شد.

با این حال کنفدراسیون فوتبال آسیا با این تصمیم مخالفت کرد اما یک روز پیش از برگزاری بازی ذوب آهن و النصر عربستان، این مسابقه به دلیل «ناامنی و حفظ جان بازیکنان و اعضای تیم ها» لغو شد. AFC بدون آنکه به جزئیاتی از این ناامنی اشاره داشته باشد، اعلام کرده تاریخ و مکان جدید این بازی به زودی اعلام خواهد شد و احتمالاً این مسابقه در عمان یا قطر انجام می‌شود.

کد خبر 4622400

منبع: مهر

کلیدواژه: کنفدراسیون فوتبال آسیا لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تیم فوتبال النصر عربستان تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ایران در مسابقات باشگاهی آسیا مشخص شد

سایت فوتی رنکینگ سهمیه ایران را در مسابقات باشگاهی ۲۰۲۴-۲۰۲۵ آسیا را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، سایت فوتی رنکینگز امروز (جمعه) در آخرین بروز رسانی رده بندی لیگ های فوتبال آسیا سهمیه ایران را در فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۶ را اعلام کرد.

بر اساس اعلام این رسانه موثق در حوزه فوتبال آسیا، عربستان و ژاپن ۳ سهمیه مستقیم در فرمت جدید لیگ قهرمانان یعنی در لیگ نخبگان و یک سهمیه در لیگ پلی آف لیگ نخبگان خواهند داشت.

کره جنوبی، امارات، قطر و چین هم ۲ سهمیه مستقیم در لیگ نخبگان و یک سهمیه پلی آف لیگ نخبگان خواهند داشت.

سهمیه کشورمان بر اساس اعلام این رسانه، ۱+۲ خواهد شد یعنی یک سهمیه مستقیم به لیگ نخبگان راه می یابد و یک سهمیه به پلی آف لیگ نخبگان می رود و یک سهمیه به صورت مستقیم در لیگ درجه دوم لیگ قهرمانان بازی می کند.

پیش از این گفته شد فدراسیون فوتبال ایران تصمیم گرفته، قهرمان لیگ برتر را سهمیه مستقیم لیگ نخبگان قرار دهد و تیم دوم لیگ را به پلی آف لیگ نخبگان بفرستند و قهرمان جام حذفی هم راهی لیگ درجه دوم لیگ قهرمانان می شود.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • استوری احمدرضا عابدزاده برای قهرمانش
  • سهمیه ایران در مسابقات باشگاهی آسیا مشخص شد
  • (عکس) استوری خاص احمدرضا عابدزاده برای قهرمانش
  • لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)
  • سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت
  • دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران/ زهرا کیانی بازهم قهرمان شد
  • عراق حذف شد؛ صعود میزبان به نیمه نهایی جام ملت های فوتسال با بردی نفس گیر
  • لقب جدید AFC به فوتسال ایران
  • دختران تیم ملی هاکی برای قهرمانی آسیا آماده می‌شوند
  • آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان