Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:02:30 GMT

پلیس راهور زنجان با سگ گردانی در خودرو برخورد می کند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۹۵۸۶

پلیس راهور زنجان با سگ گردانی در خودرو برخورد می کند

زنجان - ایرنا - مسئول اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان زنجان، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی این استان در صورت مشاهده سگ گردانی با خودرو با رانندگان خاطی برخورد قانونی خواهد کرد.

سرهنگ محمدحسن خلجی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور سگ در خودرو باعث حواس پرتی راننده و همچنین دیگر رانندگان عبوری از مسیر می شود و احتمال وقوع حوادث رانندگی را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه پلیس با دور دور کردن خودروها نیز مخالف است، اظهار داشت: برخی رانندگان جوان بی آنکه به خطرات ناشی از این دست حرکات نمایشی توجه کنند نسبت به دور دور کردن با خودرو اقدام می کنند که این کار برای راننده و سرنشینان خودرو و حتی دیگر خودروهای عبوری، خطرآفرین است.
خلجی افزود: ماموران انتظامی بنا به دستور قضایی با رانندگانی که از طریق دوردور کردن، مزاحمت ایجاد کرده و نظم عمومی را برهم می زنند برخورد قانونی کرده و نسبت به توقیف خودرو، اقدام خواهد کرد.
وی تصریح کرد: صحبت با تلفن همراه، ارسال پیامک و در آغوش گرفتن کودک از سوی رانندگان را کاری حادثه آفرین دانست و اظهار داشت: پلیس راهور در این خصوص به دفعات هشدارها و توصیه های لازم را ارایه کرده است اما متاسفانه برخی رانندگان نسبت به رعایت آن بی توجه هستند.
خلجی با بیان اینکه پلیس راهور درصورت مشاهده رانندگان خاطی به منظور حفظ جان راننده، سرنشینان و کودکان، برابر با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برخورد خواهد کرد، ادامه داد: مکالمه با تلفن همراه یک میلیون ریال و در آغوش گرفتن کودک، مبلغ 500 هزار ریال، جریمه دارد و هیچ غماضی هم نخواهد شد.
وی با بیان اینکه بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی برای اینگونه رانندگان، جریمه و نمره منفی در نظر گرفته می شود، افزود: رانندگان خاطی یقین بدانند که حرکات و رفتارهای مخاطره آمیز آنان از طریق حضور فیزیکی پلیس و یا دوربین های کنترل و نظارت، رصد می شود.
خلجی با بیان اینکه والدین و بزرگترها نباید کودکان را از پلیس بترسانند، اظهار داشت: بچه ها باید پلیس را امین خود بدانند که در غیر این صورت، آنان در صورت بروز مشکل به پلیس مراجعه نخواهند کرد.
به گزارش ایرنا، امسال 2 نفر در شهر زنجان (راننده و سرنشین خودرو) به علت عبور از چراغ قرمز در تقاطع صدر جهان و یک نفر عابر نیز به دلیل عبور از عرض کمربندی شمالی و پارسال نیز 37 نفر جان خود را بر اثر حوادث ناشی از رانندگی در سطح استان از دست دادند.
6084/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پليس راهور سگ گرداني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۹۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود

سرهنگ سید ابوالضل موسوی پور روز سه‌شنبه در جریان جلسه ارتباط مردمی پلیس راهور در سامانه ۱۹۷ گفت: سامانه نظارتی دوربین‌های هوشمند از این پس تمامی تخلفات ساکن را در محدوده‌های مشخص شده شهر تهران به صورت هوشمند ثبت خواهند کرد.

به گفته او این سامانه به صورت بر خط و در کسری از ثانیه پیامک تخلف را برای راننده یا مالک خودرو مذکور ارسال خواهد کرد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه گفت: تا پایان خردادماه دوربین‌های نظارتی ترافیکی به کمک هوش مصنوعی تمام فرایند ثبت تخلفات و رسیدگی به آن را نیز در استان به صورت برخط اجرایی خواهد کرد.

پارک در محل ممنوعه، پارک دوبل و توقف در پیاده‌رو جزو تخلفات ساکن محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • مقصر جریمه شدن اشتباهی رانندگان کیست؟
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • علت صدور «برگ جریمه رانندگی اشتباهی» چیست؟
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!