Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نورالله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در تشریح نتایج نشست مشترک هماهنگی ایران و عراق که به میزبانی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر برگزار شد، گفت: پیرو تفاهمات ایران و عراق تصمیم گرفته شد تا پیگیری عملیات مشترک پاکسازی و لایروبی اروند رود به منظور بازگرداندن کانال اصلی قابل کشتیرانی بر اساس معاهده ۱۹۷۵ و پروتکل مربوطه آن در اسرع وقت آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این نشست، پس از انجام مذاکرات سازنده مقرر شد طرفین ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت تأمین ایمنی و تداوم کشتیرانی در اروند رود، یک کارگروه موقت متشکل از کارشناسان فنی از سوی دو طرف برای فراهم سازی مقدمات لایروبی مشترک تشکیل شود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: دو طرف توافق کردند از طریق یک یادداشت رسمی و طی حداکثر ۱۰ روز از تاریخ امضای تفاهم نامه اسامی اعضای خود را ارسال کنند و همچنین جلسات کارگروه موقتی مذکور به شکل مستمر هر دو هفته یکبار در یکی از دو کشور به شکل متناوب برگزار شود.

اسعدی گفت: مقرر شد که در کار گروه فنی، مسائل مرتبط با مغروقه های طرف ایرانی، مغروقه های طرف عراقی، مغروقه های وسط آبراه اروند و نحوه انجام و چگونگی عملیات لایروبی و شناور سازی مغروقه ها بررسی و به کمیته هماهنگی دو کشور پیشنهاد شود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: اولین جلسه کارگروه فنی ۱۹ خرداد امسال در بغداد برگزار می‌شود.

وی  ادامه داد: با توجه به اینکه تنها رودخانه قابل کشتیرانی کشور که حدود ۱۱۵ کیلومتر امتداد دارد و در نهایت به خلیج فارس می‌ریزد اروند رود است، یکی از توافقات در سفر اسفند ماه پارسال رئیس جمهور به کشور عراق لایروبی اروند رود بود.

انتهای پیام/ د

پیگیری عملیات لایروبی اروند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراق تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی

ایسنا/فارس شهردار منطقه ۳ شیراز گفت: در پی بارش‌های اخیر بیش از ۱۰۰ سرویس کامیون گل و لای و زباله از کانال آب‌های سطحی سعدی خارج شد.

سیدمحمد جواد افضلی امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه گفت: عملیات لایروبی و پاکسازی مجدد کانال‌های روباز و روبسته در شهرک سعدی بلافاصله پس از بارندگی ۵ اردیبهشت در شیراز توسط نیروهای خدمات شهری این شهرداری انجام شد.

وی تصریح کرد: مسیل‌های آب‌های سطحی محدوده شهرداری منطقه ۳ شیراز  به‌ویژه در شهرک سعدی پس از بارندگی‌های روزهای گذشته در شیراز مجددا پاکسازی شدند.

افضلی افزود: در پی بارش‌های سیل آسای ۵ اردیبهشت در شیراز حجم عظیمی از مخلوط رودخانه‌ای، گل و لای و زباله از بالادست شهرک سعدی وارد این کانال‌های روباز و روبسته آب‌های سطحی این شهرک شده بودند که بلافاصله پس از پایان بارندگی، یعنی از مسیر مقابل آتش نشانی جاده خرامه تا کوچه ۱۹ بلوار شهید وفایی مجددا لایروبی و پاکسازی شد که طی این عملیات بیش از ۱۰۰ سرویس کامیون گل و لای، مخلوط رودخانه‌ای و زباله از این کانال‌ها خارج و به بیرون از محدوده منتقل شد.

شهردار منطقه ۳ شیراز با بیان اینکه بیش از ۳۰ نیروی خدمات شهری این شهرداری بلافاصله پس از بارندگی به مدت ۴ روز با استفاده از  ماشین‌آلات سبک و سنگین عملیات پاکسازی را به انجام دادند، تاکید کرد: با اجرای این عملیات، شرایط لازم برای آمادگی در برابر بارندگی‌های بعدی، کاملا فراهم شده است.

افضلی اضافه کرد: عملیات پاکسازی کانال‌ها و تمامی مجاری عبور آب در سطح منطقه ۳ شهرداری خصوصا در شهرک سعدی در حالی از سوی نیروهای خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ انجام شد که از ماه‌ها قبل عملیات لایروبی تمامی منهول‌ها، کانال‌های روباز و روبسته و مسیل‌های آب‌های سطحی منطقه خصوصا شهرک سعدی بصورت مکرر انجام شده بود.

شهردار منطقه ۳ شیراز با اشاره به اینکه شدت بارندگی روزهای گذشته در مقایسه با سال ۹۸ چند برابر بوده است، افزود: علی‌رغم شدت و مدت زمان بارش‌های سیل‌آسای روزهای گذشته، اجرای پروژه‌های زیرساختی نظیر سیل‌بند سعدی و همچنین تلاش شبانه‌روزی نیروهای خدوم شهرداری باعث شد تا شهرک سعدی و شهروندان عزیز این شهرک از خطرات ناشی از سیلاب در امان باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • برگزاری اولین جلسه سازگاری با کم آبی در سال 1403
  • بارش باران در اروند
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • چمران: در شورایی که زنده است اختلاف‌نظر طبیعی است
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره