Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@02:09:02 GMT

۲ قاتل جوان از قصاص رهایی یافتند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۰۴۷۸

۲ قاتل جوان از قصاص رهایی یافتند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم با اشاره به ماه رمضان، ماه بخشش گفت: دو خانواده نیکوکار بمی و اولیای دم با اعلام رضایت از اجرای احکام قصاص ،به دو جوان پشیمان فرصت زندگی مجدد دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ محمد ضیاالدینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم صبح امروز در جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس کل دادگستری استان کرمان در خصوص آخرین وضعیت زندان بم، اظهار داشت:پس از تشکیل شعبه حل اختلاف ویژه زندان بم و همچنین با رایزنی مسئولان شهرستان و ورود هیات ورزش های پهلوانی به موضوع و همچنین ایثار و گذشت خانواده های اولیای دم خوشبختانه به این دو جوان که مرتکب قتل عمد شده بودند حیات دوباره ای داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به اظهار پشیمانی محکوم علیه ها و تایید حسن خلق و رفتار آنها از سوی زندان بم و همچنین هر دو محکوم فاقد سابقه کیفری بوده اند زمینه وساطت و تلاش در جهت ایجاد صلح وسازش و گذشت از قصاص این دو جوان فراهم گردید.

دادستان شهرستان بم عنوان کرد: در حال حاضر ۱۱ ونیم درصد از موجودی مددجویان استان، در زندان بم هستند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶درصد کاهش موجودی را شاهد هستیم .

ضیاالدینی یادآور شد: با توجه به تاکیدات حضرت آیت الله رئیسی، ریاست قوه قضائیه و در راستای سیاست های حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد کاهش ۱۴درصدی ورودی به زندان بم نیز هستیم.

وی با بیان اینکه ۷۰درصد زندانیان بم دارای جرائم مواد مخدر می باشند، بیان داشت: جرائم مواد مخدر، سرقت، جرائم علیه اشخاص، محکومیت های مالی و سایر جرائم در صدر جرائمی هستند که زندانیان مرتکب شده اند.

این مقام قضائی عنوان کرد: ۹۴ درصد مددجویان زندان بم مرد و مابقی (۶درصد) خانم می باشند که از این بین ۷۶درصد آنها متاهل و عمدتا (۸۶درصد) دارای فرزند هستند .
دادستان شهرستان بم با اشاره به اینکه ۷۳درصد افرادی که در زندان در حال تحمل حبس هستند فاقد سابقه کیفری می باشند، خاطرنشان کرد: تنها ۳درصد زندانیان دارای تحصیلات دانشگاهی می باشند و ۲۰درصد دیپلم و مابقی زیر دیپلم هستند .

ضیاالدینی عنوان کرد: گروه سنی ۳۳ تا ۳۹ سال با ۲۸درصد بیشترین حجم زندانیان و گروه سنی بالای ۶۰سال با یک درصد کمترین میزان را از لحاظ عددی به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

23 سال زندان برای قاتل برادر ستاره سابق پی‌اس‌جی

به گزارش "ورزش سه"، کریستوفر اوریه در تاریخ 13 جولای 2020 مقابل کلوبی شبانه توسط کووی کدویور کشته شد و قاتل یک روز بعد پس از این اتفاق با پای خودش به مقر پلیس رفت و خودش را به عنوان قاتل معرفی کرد و بازداشت شد.

این جوان که در زمان وقوع حادثه 26 سال داشت و برادر اوریه بود که ستاره سابق پاری سن ژرمن و تاتنهام است و در حال حاضر در باشگاه گالاتاسرای توپ می‌زند به ضرب گلوله کشته شد اما گفته شده است که اسلحه‌ای که با آن به قتل رسید هرگز پیدا نشد.

گفته شده است که قاتل به این موضوع اعتراف کرده است که این اقدام را پس از بحث بر سر مسائل عاشقانه انجام داده است. در واقع هر دوی آنها عاشق یک دختر شده بودند و این موضوع باعث شده است که دست به قتل برادر اوریه بزند.

در نهایت پس از چهار سال و برگزاری جلسات متعدد، دادگاه اعلام کرد که قاتل باید 23 سال در زندان باشد. اوریه به دلیل حضور در ترکیه نتوانست مادر و پدرخوانده‌اش را در این جلسه همراهی کند اما نامه‌ای نوشت که قرائت شد: «من نمی‌خواهم حواس جمع را از موضوع اصلی و ضروری پرت کنم. زندگی کریستوفر توسط یک قاتل به پایان رسید. من مردی هستم که خانواده‌اش تا همیشه از هم پاشیده است.»

دیگر خبرها

  • ۲۳ سال زندان برای قاتل برادر ستاره سابق پی‌اس‌جی
  • 23 سال زندان برای قاتل برادر ستاره سابق پی‌اس‌جی
  • جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران نجات یافت
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی تایید شد
  • نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد