Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهرن- ایرنا- یک گروه تولیدی داخلی با گذشت بیش از یک سال از شروع فعالیت خود در حوزه فناوری ‌نانو، اکنون از فناوری و تجهیزات ایرانی برای ارتقاء پوشش‌های تزئینی کاشی و سرامیک استفاده می‌کند.

به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، گروه تولیدی آراسرام پس از گذشت یک سال از دریافت گواهی نانومقیاس، با فروش بیش از 80 هزار مترمربع کاشی و سرامیک نانویی، جایگاه خود را در میان مصرف‌کنندگان تثبیت کرده و پس از موفقیت در بازار داخل در اندیشه ایجاد دفتر نمایندگی فروش در کشورهای همسایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرهاد غفاری، مدیرعامل این گروه تولیدی می‌گوید: در حال حاضر محصولات نانویی این شرکت به صورت مستمر در بازار توزیع شده و روزانه بیش از 200 مترمربع کاشی و سرامیک دارای پوشش نانویی در بازار به فروش می‌رسد، بخشی از این محصولات به کشورهای عراق، آذربایجان و افغانستان صادر می‌شود، با توجه به این که اندکی بیش از یک سال است که کار خود را در حوزه نانو آغاز کرده‌ایم، همین نتایج امیدوارکننده است و ما برای توسعه بازار برنامه‌هایی داریم.
وی افزود: با توجه به استقبال بازار به ویژه پذیرش این محصولات در کشورهای همسایه، به دنبال ایجاد دفتر نمایندگی در برخی از کشورهای همسایه هستیم تا فروش محصولات در منطقه به صورت مستقیم از طریق نمایندگی این گروه تولیدی انجام شود.
وی اظهارداشت: در طول یک سال گذشته و پس از دریافت گواهی نانومقیاس، بیش از 80 هزار متر مربع کاشی و سرامیک نانویی توسط این گروه به بازار عرضه شده که پیش‌بینی می‌شود ایجاد دفتر نمایندگی بتواند حجم فروش را در آینده افزایش دهد.
مدیرعامل این گروه تولیدی درباره فناوری مورداستفاده در محصولات این شرکت می‌گوید: از نانوپوشش حاوی ترکیبات تیتانیوم به عنوان پوشش تزئینی روی کاشی و سرامیک استفاده می‌کنیم که این فناوری توسط گروه تحقیق و توسعه آراسرام به دست آمده است، در این فناوری از دستگاه PVD برای لایه‌نشانی ترکیبات TiN استفاده می‌کنیم که این دستگاه نیز تولید داخل بوده و خریداری شده است. در واقع تمام فرآیند تولیدی محصولات نانویی دراین شرکت بومی بوده و در داخل کشور توسعه داده شده است.
غفاری درباره انگیزه مشتریان از خرید کاشی‌ و سرامیک دارای نانوپوشش تزئینی می‌گوید: «این محصولات به دلیل بهره‌مندی از فناوری نانوپوشش، از نظر ظاهری بسیار زیبا بوده و همچنین عاری از گردوغبار هستند بنابراین مصرف‌کنندگان نسبت به این محصولات علاقه‌مند می‌شوند، یکی از مشکلاتی که بانوان در منزل با آن دست‌به‌گریبان هستند، گردگیری کاشی و سرامیک است که در این محصول این چالش به حداقل می‌رسد.
وی افزود: علاوه ‌بر این، ایجاد پوشش‌هایی به رنگ طلایی و نقره‌ای که از نظر بصری به زیبایی کاشی و سرامیک افزوده، مشتریان را برای خرید این محصولات ترغیب می‌کند.
امروزه فناوری ‌نانو مزیت زیادی در صنعت کاشی و سرامیک ایجاد کرده به طوری که در حال حاضر کاشی و سرامیک آنتی ‌باکتریال نیز توسط تولیدکنندگان به بازار عرضه شده است، این صنعت پتانسیل‌های بالایی برای صادرات دارد.
جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت تولید 700 میلیون مترمربع، عنوان چهارمین تولیدکننده کاشی و سرامیک جهان را دارد، در سال 1396 ایران بیش از 147 میلیون مترمربع کاشی به ارزش 395 میلیون دلار به 52 کشور صادر کرده است. ایجاد خواص آنتی‌باکتریال و پوشش‌های تزئینی نانویی می‌تواند ارزش افزوده این محصولات را بهبود داده و شرایط بهتری برای فروش در داخل کشور و صادرات فراهم کند.
علمی ** 9340

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي نانو كاشي و سراميك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش اقساطی محصولات کرمان موتور + جدول

شرکت کرمان موتور از امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ فروش اقساطی محصولات خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229588 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • چگونه اپل می‌تواند آیفون 16 را به یک ارتقاء ضروری تبدیل کند
  • بیمه محصولات زراعی در لرستان ۲۲ درصد افزایش پیدا کرد
  • اینوتکس ۲۰۲۴ میزبان ۳ نوآوری ایرانی
  • قیمت خودرو امروز ۱۹ اردیبهشت + جدول
  • انتقال مهارت با ۳۰۰ دانشجوی بورسیه صنعت کاشی/ جنس دانشگاه آزاد یزد فناوری است
  • همه چیز درباره رنگ پلی اورتان؛ ویژگی‌ها و کاربردها
  • استقبال مردم بلاروس از محصولات گروه سایپا
  • تولید ورق نازک سرآغازی برای رشد و شکوفایی خط قلع‌اندود
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت + جدول
  • آغاز فروش اقساطی محصولات کرمان موتور + جدول