Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:09:43 GMT

ریانووستی: روسیه به دنبال میانجی گری بین ایران و آمریکا

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۱۲۳۳

ریانووستی: روسیه به دنبال میانجی گری بین ایران و آمریکا

مسکو - ایرنا - خبرگزاری ریانووستی به نقل از یک مقام نزدیک به نخست وزیر عراق اعلام کرده است که روسیه به همراه پنج کشور دیگر برای حل و فصل وضعیت کنونی بین ایران و آمریکا تلاش می کند.

در این خبر اشاره ای به نام مقام نزدیک به نخست وزیر عراق نشده است اما به نقل از وی گفته شد که روسیه در بین کشورهایی است که برای میانجی گری بین ایران و آمریکا تلاش می کند و به قطر، عراق، سوییس، عمان و ژاپن در این زمینه پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق از قطر و کویت در چارچوب سفر منطقه ای دیدار خواهد کرد.
مقام عراقی افزود: نخست وزیر عراق تلاش های میانجی گرانه خود را از طریق دیدار از کویت و قطر افزایش داده است.
برخی رسانه های روسی هم از پیشنهاد روسیه برای میانجی گری بین ایران و آمریکا خبر دادند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از نخستین روزهای به قدرت رسیدن در واشنگتن، علیه ایران موضع گیری کرد و اردیبهشت ماه سال گذشته نیز به صورت یک جانبه از برجام خارج شد و تحریم های یک جانبه علیه ایران وضع کرد.
آمریکا در دور جدید تحرکات ضد ایرانی خود، علاوه بر ایجاد تشنج در خلیج فارس با افزایش نیروهای خود، مدعی است که می خواهد میزان صادرات نفت ایران را به صفر برساند، در مقابل مقامات ایران می گویند که امکان به صفر رساندن صادرات نفت ایران وجود ندارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اخیرا اعلام کردند که ایران قصد آغاز جنگ یا مذاکره ندارد اما به مقاومت ادامه خواهد داد.
اروپام*391*1346**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه ايران آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی از ناتوانی واشنگتن در رقابت یک‌تنه با حضور فزاینده چین در جزایر اقیانوس آرام سخن گفت.

بلینکن تاکید کرد که ایالات متحده حتی اگر به تنهایی توانایی رقابت با نفوذ فزاینده چین در این منطقه را نداشته باشد، می‌خواهد گزینه بهتری از چین را در اختیار جزایر اقیانوس آرام قرار بدهد.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: چین بر بسیاری از منطقه‌ها در جزایر اقیانوس آرام سیطره دارد و شاید مساحت این منطقه‌ها بیش‌تر از چیزی باشد که ما بتوانیم بر آن سیطره پیدا کنیم.

همچنین بلینکن به ابتکاری اشاره کرد که در دیدار سال گذشته میان «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا و «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا رسانه‌ای شد و بر اساس آن «گوگل» باید کابل‌های اینترنت را در اقیانوس آرام بکِشد تا کیفیت اینترنت در کشورهای دوردست بهتر شود.

سخنان بلینکن در حالی بیان می‌شود که پارلمان جزایر سلیمان پنجشنبه گذشته «جرمیا مانل» را به عنوان نخست‌وزیر این کشور انتخاب کرد. مانل از حامیان روابط نزدیک با چین است.

روابط نزدیک جزایر سلیمان و چین در خصوص مسایل امنیتی نگرانی ایالات متحده آمریکا و استرالیا را در پی داشته است.

کد خبر 6096423

دیگر خبرها

  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • واشنگتن پیشنهاد اخراج دفتر حماس از قطر را مطرح کرد
  • نتانیاهو به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است