Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مدير اداره صادرات بانک مرکزي بسته جديد بانک مرکزي به رصد دقيق صادرکنندگان و صادرات آن‌ها اشاره کرد و گفت: صادرکنندگاني که بيش از 70درصد از ارز حاصله را به سامانه نيما عرضه کرده‌اند، تشويق مي‌شوند.
به گزارش خبرگزاري آريا، مدير اداره صادرات بانک مرکزي در گفت‌وگو با تيتر امشب شبکه خبر سيما، با بررسي روند تکميل شدن سياست‌هاي ارزي سال گذشته و چگونگي بازگشت ارز به چرخه اقتصادي گفت: از 22فروردين 97کليه صادرکنندگان موظف شدند ارز حاصل از فروش را به چرخه ارزي و اقتصادي کشور برگردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صمد کريمي افزود: 2ارديبهشت سال گذشته نحوه بازگشت در هيئت دولت تصويب شد و درباره روش‌هاي واردات در مقابل صادرات و چگونگي بازگشت ارز به سامانه نيما تصميم گيري شد.
مدير اداره صادرات بانک مرکزي افزود: در نهايت بسته جديد چگونگي بازگشت ارزي مصوب شد که در آن دو گروه پتروشيمي و ساير صادرکنندگان و ميزان بازگشت ارز به سامانه نيما مشخص شده است.
صمد کريمي افزود: از اين پس هيچ گونه محدوديت قيمتي براي صادرکنندگان در بازار دوم نخواهيم داشت. معاملات اسکناس در بانک‌ها و نيما انجام مي‌شود و در سامانه نيما (بازار دوم) ثبت خواهد شد.
مدير اداره صادرات بانک مرکزي افزود: معاملات اسکناس هم در بانک‌ها انجام مي‌شود و هم در صرافي‌هاي مجاز که در سامانه نظارت ارز ثبت مي‌شود.
وي در بخش ديگري عملکرد پتروشيمي را خوب ارزيابي کرد و گفت: صنعت پتروشيمي تعامل خوبي با بانک مرکزي انجام مي‌دهند.
مدير اداره صادرات بانک مرکزي افزود: عمده واردات به کشور توسط بانک مرکزي رصد مي‌شود.
کريمي با بيان اينکه چنانچه کالايي بخواهد وارد کشور شود وزارت صمت بايد تاييد کند، افزود: سياست هوشمندانه است و کمک به صادکنندگان قدم برمي‌دارد.
او گفت: تامين مالي تجارت بهتر است با کشور‌هاي همسايه صورت گيرد.
صمد کريمي به درستي راهبردي و تصميم گيري در تجارت با همسايگان تاکيد کرد و افزود: اين کار مي‌تواند بر خروج ارز از کشور جلوگيري کند.
وي به چگونگي سرمايه‌گذاري ارزي در بانک مرکزي اشاره کرد و گفت: عملکرد صادرکنندگان به 19ميليارد دلار رسيده است.
کريمي گفت: بايد با همين منابع ارزي حاصل از فروش محصولات غير نفتي بتوانيم کالا‌هاي مورد نياز کشور را تامين کنيم.
وي به رصد دقيق صادرکنندگان و صادرات آن‌ها اشاره کرد و گفت: صادرکنندگاني که بيش از 70درصد از ارز حاصله را به سامانه نيما عرضه کرده‌اند، تشويق مي‌شوند.
مدير اداره صادرات بانک مرکزي افزود: قرار شده گمرک هم به طور سيستمي آمار خود را به سامانه اطلاع دهد.
او افزود: صادرکنندگاني که صادرات در مقابل واردات انجام مي‌دهند مي‌توانند اطلاعات صادراتي خود را به سامانه جامع تجارت وارد کنند.
مدير اداره صادرات بانک مرکزي درباره بازار متشکل ارزي و کنترل نرخ ارز گفت: کارگزاران اين بازار صرافي‌ها هستند.
او افزود: نگاه بانک مرکزي به بازار متشکل ارزي شبيه نگاه به يک بانک است که زير نظر بانک مرکزي اقدام به تجارت و تعاملات اقتصادي مي‌کند.
او افزود: قبل از شروع اين بازار که قرار است در کل کشور عرضه شود بايد نياز سنجي شود.
مدير اداره صادرات بانک مرکزي به علت کاهش ارز در روز‌هاي اخير اشاره کرد و گفت: از سه ماهه چهارم سال گذشته شرکت‌هايي مانند پتروشيمي توانسته اند ارز بيشتري به بازار عرضه کنند همچنين کنترل بازار ارز در کاهش قيمت دلار در روز‌هاي اخير تاثير گذاشته است.
هادي حق‌شناس با بيان اينکه نرخ ارز هميشه بر شاخص پولي کشور تاثير گذار است درباره مشکلات باز نگشتن ارز به چرخه اقتصادي گفت: به دست آوردن حداکثر منافع از سوي صادرکننده و بازگشت کامل ارز به سامانه نيما از سوي بانک مرکزي يک امر طبيعي است.
کارشناس مسائل پولي و بانکي به حداکثر ميزان خروج ارز مسافرتي از کشور اشاره کرد و گفت: اگر تسهيلات حقوقي که صادرکننده و واردکننده با يکديگر تعامل کنند و کالا به کالا صورت گيرد به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.
حق‌شناس به 3بخش متفاوت بسته جديد سياست‌هاي ارزي اشاره کرد و گفت: جهت گيري بخشنامه‌هاي بسته جديد در مجموع به نفع اقتصاد کشور است.
کارشناس مسائل پولي و بانکي افزود: اگر جهت گيري‌هاي بانک مرکزي به سمتي باشد که کالا‌هاي اساسي کشور از تسهيلات بيشتري برخوردار باشند مي‌توان ثبات بيشتري در بازار کشور انتظار داشت.
حق شناس به بخش‌هاي 60درصدي و 30درصدي بسته جديد اشاره کرد و افزود: صادرکنندگان مي‌توانند 30درصد ارز حاصل از صادرات را کالا وارد کند که قطعا باعث تعادل در قيمت‌ها در بازار خواهد شد.
وي خواهان بازبودن دست صادرکننده به وارد کردن کالا‌هاي مورد نياز کشور شد و افزود: اين امر باعث تشويق در صادرات و ورود کالا‌هاي اساسي خواهد شد.
کارشناس مسائل پولي و بانکي به مصوبه مجلس درباره ورود بدون گمرکي واردکنندگان خودرو‌هاي هيبريدي اشاره کرد و گفت: گر چنيني مصوبه‌اي زودتر انجام مي‌شد براي محيط زيست هم بهتر بود.
به گزارش فارس، حق شناس افزود: واردات از 15کشور همسايه براي ما مرقوم به صرفه‌تر است. بازار متشکل ارزي مجموعه‌اي از صرافي‌ها هستند که بزرگترين حسن آن کشف قيمت است.
حق شناس گفت: اين بازار از نوسانات قيمت‌ها جلوگيري مي‌کند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۱۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ

علی ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به سیاست افزایش جوجه ریزی ها و تولید مرغ، گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین‌المللی راهکار اصلی تنظیم و تثبیت بازار مرغ محسوب می شود.

به گفته او، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار های صادراتی است.

ابراهیمی با بیان اینکه پتانسیل صادرات حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ در سال وجود دارد، افزود: بنابر برنامه ای که وزارت جهاد دنبال می کند، صادرات مرغ موثرترین راهکار برای پایداری تولید و بالانگه داشتن جوجه ریزی محسوب می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: علی رغم آنکه قیمت تمام شده هرکیلو مرغ زنده بالای ۶۵ هزارتومان است، اما در شرایط کنونی مرغداران در فروش هرکیلو مرغ بیش از ۱۰ هزارتومان متضرر هستند.

او با بیان اینکه خرید حمایتی توسط پشتیبانی امور دام راهکار مقطعی تنظیم بازار است، گفت: بنده معتقدم که مرغ های جمع آوری شده توسط پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود که براین اساس بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد