Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - یکی از اعضای تیم مذاکراتی پاکستان با گروه اقدام مالی (FATF) تاکید کرد: خروج اسلام آباد از فهرست خاکستری این نهاد بین المللی ملزم به تسریع تلاش ها دیپلماتیک برای کسب اعتماد اعضای اف ای تی اف است.

وب سایت روزنامه «داون» پاکستان به نقل از یک مقام ارشد این کشور که اخیر به همراه هیات این کشور برای مذاکره با مسئولان FATF به چین سفر کرده بود، افزود: نشست آتی اف ای تی اف که قرار است 26 خردادماه امسال در آمریکا برگزار شود، برای پاکستان و خروج این کشور فهرست خاکستری بسیار تعین کننده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که در مذاکرات دوجانبه با اعضای گروه آسیا-اقیانوسیه به عنوان زیرمجموعه گروه ویژه اقدام مالی، حضور داشت گفت: پاکستان قطعنامه های مربوط به سازمان ملل را به طور کامل اجرا کرده و اکنون باید تلاش های دیپلماتیک خود را ظرف چهار هفته آینده تشدید کند تا بتواند حمایت و رای کافی را جهت خارج کردن این کشور از فهرست خاکستری FATF کسب کند.
این مقام پاکستانی هشدار داد که اگر ما نتوانیم رای کافی را برای حذف نام کشور از فهرست خاکستری کسب کنیم، متعاقبا پاکستان به فهرست سیاه FATF اضافه شده که تبعات بسیاری منفی و سنگینی بر اقتصاد این کشور خواهد داشت.
منابع خبری پاکستان می گویند: این کشور برای خروج از فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی به 15 تا 16 رای نیاز دارد و برای جلوگیری از قرار گرفتن در فهرست سیاه نیازمند حداقل 3 رای است.
اسلام آباد از اواسط اسفند ماه سال گذشته روند اجرای برنامه های نظارتی گروه ویژه اقدام مالی را تسریع کرد که طی آن برخورد قانونی و قضایی با عناصر گروه های غیر قانونی در این کشور تشدید شد.
وزارت امور خارجه پاکستان نیز پیش تر در بیانیه ای اعلام کرد، دولت این کشور رای شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با مسدود و توقیف کردن حساب ها و دارایی های سازمان های ممنوعه را به جریان انداخته است.
در این بیانیه آمده است، این رای به این معناست که دولت بر دارایی ها و حساب های بانکی سازمان های ممنوعه مورد نظر شورای امنیت سازمان ملل نظارت خواهد کرد.
به دنبال تصویب قطعنامه اخیر سازمان ملل برای قرار دادن نام «مسعود اظهر» سرکرده گروه جیش محمد در فهرست تروریست‌ها، دولت پاکستان 11 موسسه و تشکل را تروریستی خواند و فعالیت های آنها را ممنوع اعلام کرد.
به گفته تحلیلگران، تصمیم دولت اسلام آباد علیه هشت گروه تروریستی بیشتر در راستای اجرای تعهدات پاکستان به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) صورت گرفت.
گروه ویژه اقدام مالی در آخرین گزارش خویش عدم رضایت خود را از اقدامات پاکستان برای مقابله با قوانین پولشویی و تأمین مالی گروه‌های تروریستی اعلام کرده بود.
آساق*274**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پاكستان فھرست خاكستري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۱۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان، ۲۸ تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرآیند میان ۲ کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1229291 برچسب‌ها پاکستان

دیگر خبرها

  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند
  •  تلاش ۷۰ گروه امدادی برای رفع آبگرفتگی بارندگی ها
  • ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند
  • قدردانی حماس از اقدام کلمبیا در قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست