Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:53:51 GMT

درگیری‌های طرابلس لیبی آبکی شد!

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۱۵۶۲

درگیری‌های طرابلس لیبی آبکی شد!

آب طرابلس پایتخت لیبی چند ساعت بعد از حمله گروه‌های مسلح و مجبور کردن کارمندان مرکز آبرسانی به قطع کردن آب این شهر مجددا وصل شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، محمد بن نائل، مسؤول منطقه نظامی براک در نیروهای حفتر اعلام کرد که انتقال آب از پروژه رودخانه صنعتی به طرابلس ازسرگرفته شده است.

سازمان آب صنعتی الحساونه نیز اعلام کرد، گروهی که در مرکز کنترل آب الشویرف در جنوب شرقی طرابلس تحصن کرده و کارمندان این مرکز را مجبور به قطع کردن آب صنعتی کرده بودند، از منطقه عقب‌نشینی کرده‌اند و آب از طریق مسیر همیشگی خود به طرابلس پمپاژ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه القدس العربی، سازمان اداره و اجرای پروژه رودخانه صنعتی بزرگ لیبی اعلام کرد که گروهی مسلح یکشنبه به یکی از ایستگاه‌های مرتبط با این پروژه حمله و کارمندان را مجبور به بستن شبکه اصلی آبرسانی کردند. این پروژه شبکه‌ای از لوله‌های عظیم آب است که سفره‌های بزرگ آب زیرزمینی لیبی را به مناطق مختلف این کشور وصل می‌کند. این نیروگاه در ۴۰۰ کیلومتری جنوب طرابلس واقع است.

سازمان ملل نیز اعلام کرده که محاصره آبی جنایت جنگی احتمالی است.

این درحالی است که دولت توافق ملی لیبی نیروهای حفتر را به محاصره متهم کرد.

نیروهای ارتش مستقر در شرق لیبی به رهبری خلیفه حفتر اوایل آوریل به طرابلس حمله کردند اما نیروهای حامی دولت وفاق ملی لیبی مقابل آن‌ها ایستادند.

در حملات قبلی به شبکه لوله‌های آب پروژه رودخانه صنعتی بزرگ که توسط معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی تأسیس شد، آب این شهر ساحلی کم شده بود. دولت طرابلس شخصی به اسم خلیفه احنیش را به این حمله متهم و اعلام کرده بود که این شخص که موجب کاهش آب در سال ۲۰۱۷ شده بود در کنار نیروهای حفتر می‌جنگد.

اما نیروهای حفتر این مساله را تکذیب کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خلیفه حفتر دولت توافق ملی لیبی طرابلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، قباد ناصری با بیان اینکه ۲۲ پروژه با اعتبار حدود ۸۳۷ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ تکمیل شد، بیان کرد: ۱۱ پروژه دیگر با اعتبار ۶۸۹ میلیارد ریال در حال اجراست و به‌زودی بهره‌برداری می‌شوند. همه زیرساخت‌های موردنیاز در بخش عملیات و مسئولیت اجتماعی رضایت‌بخش ارزیابی می‌شوند و امیدواریم دیگر پروژه‌های مرتبط با تولید نیز به‌زودی تکمیل شوند.

وی جابه‌جایی خطوط لوله چاه‌های نزدیک به روستاهای همجوار، ایمن‌سازی روستاهای همجوار، احداث دیوارهای حائل، احداث یا بهسازی جاده‌های دسترسی، حفاظت فیزیکی از تجهیزات و کالاهای شرکت، مقاوم‌سازی سازه‌های حامل، استقرار یا جابه‌جایی جرثقیل‌های فرایندی، احداث فونداسیون ماشین‌آلات فرایندی و تأسیسات فرآورشی، احداث، تخریب و بازسازی پل‌های مواصلاتی، محوطه‌سازی، احداث گودال‌های جمع‌آوری و ساخت مخازن را از مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور تضمین تولید پایدار شرکت در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

محمد نوری ممبینی، سرپرست امور مهندسی و ساختمان نفت و گاز مارون نیز گفت: احداث یا بهسازی مدارس، ترمیم مسیرهای دسترسی روستایی، احداث پل‌های دسترسی برای تسهیل کشاورزی و تردد دام و خودروهای روستاییان، زیرسازی و آسفالت خیابان‌های روستاهای همجوار تأسیسات به‌منظور عمل به مسئولیت اجتماعی و خدمت‌رسانی به مردم از سوی امور مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون انجام شد.

وی همچنین جایگزینی خطوط لوله فلزی با لوله‌های غیرفلزی بعضی چاه‌ها، رنگ‌آمیزی خطوط درون تأسیسات در مجتمع‌های صنعتی، احداث مخازن آب صنعتی در سه مجتمع، احداث خط لوله ۱۰ اینچ انتقال نفت نمکی کم‌فشار مجتمع صنعتی کوپال به مجتمع صنعتی شماره یک مارون، احداث حوضچه‌های استاندارد برای دفع سلج، توسعه سکوهای مواد شیمیایی، بهسازی فونداسیون‌های بتنی در تأسیسات، احداث دیوارهای پیش‌ساخته بتنی اطراف تأسیسات، محوطه‌سازی و آسفالت واحدهای عملیاتی و احداث بالگرد نشین در واحدهای عملیاتی را از مهم‌ترین برنامه‌هایی دانست که برای سال ۱۴۰۳ در دستور کار امور مهندسی و ساختمان نفت و گاز مارون قرار گرفته‌اند.

کد خبر 6097250 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • مناظره انتخاباتی در خرم آباد به درگیری طرفداران نامزدها انجامید
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین