Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین نامه ساخت و نظارت بر طرز کار و انحلال سالن‌های نمایش فیلم پس از شش جلسه بررسی در کمیته تخصصی کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسیده و آماده بررسی و تصویب در جلسه اصلی این کمیسیون است.به گزارش بلاغ، آیین نامه ساخت و نظارت بر طرز کار و انحلال سالن‌های نمایش فیلم پس از شش جلسه بررسی در کمیته تخصصی کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسیده و آماده بررسی و تصویب در جلسه اصلی این کمیسیون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس مسئولیت ها و وظایف خود در حوزه فرهنگ و هنر، پیش نویس "آیین نامه ساخت و نظارت بر طرز کار و انحلال سالنهای نمایش فیلم" را تهیه نموده و جهت تصویب هیئت وزیران به کمیسیون فرهنگی دفتر هیئت دولت ارجاع شده است.

از مهمترین زیرساخت‌های توسعه صنعت سینما سالن های نمایش هستند که براساس مواد (۲۲) و (۲۳) قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت بر ساز و کار فعالیت آن‌ها با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بر اساس آیین نامه‌ای است که در سال ۱۳۴۵ به تصویب رسیده است.

با توجه به اینکه حدود نیم قرن از آیین نامه پیشین می‌گذرد و تا کنون توسعه بسیاری در سینما رخ داده است که زیرساخت های جدیدی را نیز می طلبد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به درستی و براساس مسئولیت ها و وظایف خود در حوزه فرهنگ و هنر، پیش نویس "آیین نامه ساخت و نظارت بر طرز کار و انحلال سالن های نمایش فیلم" را جهت طی مراحل تصویب و سیاستگذاری پیرامون آن به هئیت وزیران ارائه نموده است.

در بررسی این آیین نامه در کمیسیون تخصصی فرهنگی، رویکرد سه جانبه گرایی لحاظ و افزون بر اعضای کمیسیون، نمایندگانی از دانشگاه و انجمن صنفی سینماداران دعوت شده و به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص این آیین نامه پرداختند.

گفتنی است، در این آیین نامه ساختارهای جدید سینما تعریف شده و پردیس‌های سینمایی، سالن‌های نمایش مجتمع‌های تجاری، سالن‌های روباز و مجتمع های فرهنگی پخش فیلم مورد توجه قرار گرفته است.

افزون بر این، در جهت حمایت از این صنعت اقداماتی چون تسهیل در صدور مجوز احداث و راه اندازی سینما و هم‌چنین حمایت‌های مالی غیر مستقیم در آیین نامه لحاظ شده است.

هم‌چنین، در این آیین نامه تلاش شده حقوق مخاطبان سینما از طریق تعیین سازکار دقیق نظارت بر سالنهای سینما و ارتقای استانداردهای سالنها تامین شود.

گفتنی است، جلسه تخصصی کمیسیون فرهنگی به ریاست طالبی، دبیر کمیسیون روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در دفتر هیات دولت با حضور اعضا برگزار شد.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۱۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی

مدیر پردیس سینمایی بهمن سنندج گفت: ۱۷۴ صندلی به روز، در سالن‌های شماره دو و سه این سینما با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی در هفته گذشته تعویض شد.

حیدر مرادی با اشاره به استقبال چشمگیر کردستانی‌ها در سال گذشته از اکران فیلم‌های مختلف سینمایی گفت: ۲۵۰ هزار نفر در این مدت در سینما‌های استان پای دیدن فیلم‌های مورد علاقه شان نشستند.

هم اکنون پانزده سالن سینمایی با هزار و ۸۳۵ صندلی در استان کردستان و در زیر مجموعه پردیس سینما بهمن فعال است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تصویب دائمی شدن قراردادهای کار در کمیسیون اصلی دولت
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • آیین نامه خودروهای کارکرده هنوز در دولت است
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی