Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبارعلی ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، از راه‌اندازی رشته‌های میان رشته‌ای در سال تحصیلی آینده(مهر98) در این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر درصدد راه‌اندازی رشته‌های میان رشته‌ای در دانشگاه برای سال تحصیلی هستیم.

وی ادامه داد: دوره‌های میان‌رشته‌ای از مدت‌ها پیش در این مرکز آموزشی فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه دانشگاه علم و صنعت یک واحد فنی مهندسی است، برگزاری چنین دوره‌هایی مطابق علم روز دنیا بوده و در جهت پیشرفت علم در بین دانشجویان امری ضروریست.

رئیس دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: در واقع سیاست دانشگاه علم و صنعت در برنامه راهبردی، توسعه گرایش های بین رشته‌ای است. در حال حاضر اساتید ما روی این رشته و گرایش‌ها کار می‌کنند و ما هر ساله در اواخر ترم در شورای تحصیلات تکمیلی آن دسته از رشته هایی که تائیدیه می گیرند را به وزارت علوم اعلام و برای سال تحصیلی جدید دانشجو می پذیریم.

ذاکری در خصوص ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای تصریح کرد: به طور کلی در حوزه کارآفرینی و دکتری کارآفرینی در 7 گرایش، حوزه مهندسی تعمیر و نگهداری میان دانشکده صنایع و مهندسی مکانیک در حوزه مهندسی پزشکی، مهندسی عصبی نظیر فناوری های عصبی در حال کارکردن برای پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید هستیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در حوزه فناوری‌های زیستی درحال کارکردن در‌ رشته های میان رشته‌ای در حوزه های علوم پزشکی و علوم مهندسی و موارد مشابه هستیم، البته تاییدیه شورای عالی تحصیلات تکمیلی و شورای دانشگاه برای انجام این کار ضرروی است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت در پایان در خصوص مجوزهای رشته های جدید دانشگاهی یادآورشد: بنا داریم تا طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با هماهنگی معاونت آموزشی دانشگاه در سال تحصیلی 99، رشته های جدید برای ارائه مجوز‌های لازم را اخذ و راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/

321 / 31 دانشگاه علم و صنعت ر رشته های بین رشته ای تحصیلات تکمیلی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه علم و صنعت رشته های بین رشته ای تحصیلات تکمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در جلسه ای مشترک با «وادین پتروویچ» رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه ، از تحریم‌های علمی غرب انتقاد کرد و از آن به آپارتاید علمی نام برد. جواد محمدی گفت : در جهان امروز علیرغم شعار‌های فریبنده غربی ها، متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجهیم و برای مقابله و عبور از این آپارتاید علمی ، باید با دانشگاه‌های کشور‌های دوست و همسایه ائتلاف علمی تشکیل دهیم و با این ائتلاف در دانش و فناوری ایجاد قدرت نمائیم که با این ائتلاف علمی می‌توانیم تهدیدات آینده سلامت بشر و پاندمی‌هایی نظیر کرونا را شناسای و کنترل کنیم. وی افزود: بر اساس سند روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی ایران ، ما در حوزه علمی و فناوری، به دنبال تعاملات بین المللی با دانشگاه‌های جهان هستیم و با توجه به روابط استراتژیک میان ایران و روسیه، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری علاقمند است با دانشگاه بیوتکنولوژی اوفا در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری و تبادل استاد و دانشجو و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مشترک همکاری‌های ارزنده‌ای داشته باشد. رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در این نشست همچنین ضمن خوشامدگویی به رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی (زیست فناوری) اوفا و هیات همراه در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت : این پژوهشگاه قطب مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران و منطقه است و ما در این پژوهشگاه در مرز‌های دانش و نیاز‌های ایران و منطقه در حال فعالیت علمی هستیم. محمدی افزود: تاکنون فعالیت‌های فراوانی در حوزه تشخیص زود هنگام سرطان، مطالعات اصولی و بنیادین میوه زیتون، کشت غلات و گندم مقاوم به شوری، پروبیوتیک‌ها و حیوانات مدل بیماری با روش ویرایش ژن، ساخت کیت‌های تشخیصی انسانی و دام و طیور و ساخت واکسن HPV و واکسن آنفولانزا در پژوهشگاه انجام شده است. «وادین پتروویچ» رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و بازدید از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت : دانشگاه بیوتکنولوژی اوفا دانشگاهی با قدمت یک قرن است و در شاخه‌های مهم بیوتکنولوژی، ژنتیک پزشکی، ژنتیک دام و طیور و آبزیان و کشاورزی و هوا و فضا فعالیت می‌کند.  وی افزود : دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه ، اشتراکات علمی بسیاری با پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی دارد و مایه مسرت و افتخار ما خواهد بود که تعاملات علمی زیادی با پژوهشگاه شما داشته باشیم. در پایان این نشست، هیات روسی از بخش‌های مختلف پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید کرد .  

دیگر خبرها

  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد