Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@00:11:26 GMT

۱۵ نکته جالب برای رشد سریع مو‌ها

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۳۲۴۹

۱۵ نکته جالب برای رشد سریع مو‌ها

هر رشته مو سه مرحله رشد دارد که به ترتیب آناژن، کاتاژن و تلوژن نام دارند. آناژن مرحله ای از رشد است که به طور ایده آل دو تا شش سال طول می‌کشد. مرحله دیگر کاتاژن است که در آن فولیکول‌های مو دوباره تجدید می‌شوند و در نهایت تلوژن آخرین مرحله است که رشد مو در آن متوقف می‌شود.

در ادامه ۱۵ نکته به نقل از سایت "ریواردمی" آورده شده که با دنبال کردن آن‌ها به رشد سریع‌تر موهای‌تان دست خواهید یافت:

۱) یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید: یکی از اولین اقداماتی که برای دستیابی به رشد سریع‌تر موها باید ترتیب داد، توجه به پیروی از یک رژیم غذایی سالم است که رشد موها را تحریک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقادیر زیادی از سبزیجات برگ‌دار، دانه‌ها و بذرها، حبوبات، مرغ و ماهی‌های کم‌چرب را به رژیم غذایی‌تان بیفزایید.

۲) موهایتان را اصلاح کنید: هر از چند گاهی موهایتان را مرتب و اصلاح کنید. این امر علاوه بر این که موخوره‌های انتهای موها را از بین می‌برد، رشد موها را نیز تحریک می‌کند.

۳) موهایتان را ماساژ دهید: موهایتان را برای بهبود جریان خون سر و هم‌چنین تحریک رشد آن‌ها ماساژ دهید.

۴) از شامپوهای مناسب موهایتان استفاده کنید: استفاده از شامپوهای تغذیه کننده و تقویت کننده مو به مدت سه بار در هفته به آب‌رسانی و ترمیم موها کمک می‌کند. اما توجه داشته باشید که استفاده روزانه از شامپو خود می‌تواند منجر به ریزش و خشکی موها شود.

۵) موهایتان را به آرامی شانه کنید: شانه زدن مکرر موها احتمال شکستگی آن‌ها را افزایش می‌دهد. گاهی اوقات به جای استفاده از شانه و برس می‌توانید به آرامی و سادگی از انگشت‌هایتان برای مرتب کردن موها استفاده کنید.

۶) استرس را از خود دور نگه دارید: سطوح استرس را در خود به حداقل برسانید. استرس بالا باعث ریزش مو می‌شود به همین دلیل سعی کنید خواب کافی داشته باشید و اغلب اوقات آرامش خود را حفظ کنید.

۷) روبالشی‌های پنبه‌ای را کنار بگذارید: از روبالشی‌های پنبه‌ای و نخی استفاده نکنید و به جای آن‌ها از روبالشی‌های جنس پارچه‌های اطلسی استفاده کنید که بر خلاف روبالشی‌های نخی نرم بوده و اصطکاک را به حداقل می‌رسانند و در نتیجه به هنگام بیدار شدن موهایتان آشفتگی کمتری دارد.

۸) گاهی اوقات از مکمل‌ها برای تغذیه موهایتان استفاده کنید: موها برای رشد به مواد معدنی و ویتامین‌های خاصی نیاز دارند و ممکن است زمان‌هایی باشد که بدن شما این مواد مغذی را به اندازه کافی کسب نمی‌کند تا نیازهای موهایتان را تامین کند که این امر منجر به ریزش مو و شکستگی آن‌ها می‌شود. در این زمان‌ها می‌توانید از مکمل‌های رشد مو استفاده کنید تا به رشد پایدار و مداوم موها دست یابید. اما فراموش نکنید که پیش از مصرف این مکمل‌ها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

۹) به طور منظم از ماسک‌ها و روغن‌های طبیعی مو استفاده کنید: به جای ماسک‌های شیمیایی، ماسک‌های طبیعی را برای موهایتان استفاده کنید. این ماسک‌ها نه تنها برای موهایتان مفیدتر هستند بلکه از لحاظ قیمتی نیز به صرفه‌تر هستند. هم‌چنین فراموش نکنید که برای تغذیه مناسب موهایتان، آن‌ها را حداقل هفته‌ای دو بار روغن بزنید. 

۱۰) از موهایتان در برابر آفتاب محافظت کنید: دقت کنید زمانی که در هوای گرم و مرطوب از فضای خانه خارج می‌شوید، موهایتان را کاملا بپوشانید.

۱۱) استفاده از نرم‌کننده را فراموش نکنید: هر زمان که از شامپو برای موهایتان استفاده کردید، استفاده از نرم‌کننده را برای آن‌ها فراموش نکنید. نرم‌کننده به حفظ رطوبت موها کمک می‌کند.

۱۲) به حفظ آب بدن خود توجه کنید: برای حفظ رطوبت موها، جلوگیری از خشکی و شکنندگی آن‌ها و درخشان ماندن‌شان، آب و مایعات کافی مصرف کنید.

۱۳) به طور منظم ورزش کنید: به طور منظم ورزش کنید. ورزش منظم گردش خون را افزایش داده و در نتیجه رشد موها را تحریک می‌کند.

۱۴) هرگز موهایتان را با حوله نپوشانید: پوشاندن موها با حوله به طور محکم باعث شکستگی موها می‌شود. هم‌چنین الیاف خشک حوله منجر به بسیار سخت‌ مرتب شدن و شانه شدن موها می‌شود. بنابراین حتی اگر می‌خواهید موهایتان را با حوله بپوشانید، دقت کنید که حوله‌ای بسیار نرم انتخاب کنید.

۱۵) بعد از هر بار حمام یک دوش آب سرد اجباری بگیرید: گرفتن یک دوش آب سرد پس از هر بار حمام کردن با جلوگیری از آسیب دیدن موها در برابر گرما و از دست دادن رطوبت، منجر به حفظ سلامت موها و بلند شدن آن‌ها می‌شود.

منبع: سلامت نیوز 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مو رشد مو تقویت رشد مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۳۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف دوباره قطار سریع السیر یزد

تین نیوز

نایب رئیس دفاتر خدمات مسافرتی یزد از فاجعه حمل و نقل ریلی یزد با حذف رام قطار سریع السیر این استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا،  محمدمهدی رجایی فرد در جمع خبرنگاران حوزه گردشگری استان با بیان اینکه فاجعه ای بزرگ در بحث حمل و نقل ریلی یزد رقم خورده که امروز موجب گلایه بسیاری از ما است، گفت: از ایام کرونا به هر بهانه ای بود چند قطار از مسیر یزد حذف کردند و بعد از دو سال پیگیری استاندار، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی و مسئولان راه آهن یزد این قطار سریع السیر به یزد آمد و قرار بود دو رام از این قطار به یزد بیاید.

وی افزود: با عدم مدیریتی که شکل گرفت همین یک رام قطار افزوده شده نیز از یزد در دعوای بین راه آهن و شرکت رجا گرفته شد و در سکوت خبری کامل به استان دیگری یا شهر عزیزتری  واگذار شدو هیچ اعتراضی یا پیگیری از جانب مسئولین امر صورت نگرفت.

نایب رئیس دفاتر خدمات مسافرتی یزد با بیان اینکه مدیران راه آهن متوجه مسئولیت اجتماعی خود نیستند، تصریح کرد: ارکان اصلی راه آهن در کلان مسئولیت های خود میداند که باید ۳۳ درصد بار کشور از یزد عبور کند و یک سوم درآمد راه آهن کشور از یزد است و مسیر یزد را صرفا باری و درامدی میدانند پس چرا باید به وظیفه اجتماعی خود در قبال مردم یزد عمل کنند و با این همه آلودگی ایجاد شده حداقل چند قطار مسافرتی برای رفاه مردم و گردشگران در نظر بگیرند.

او با تاکید بر اینکه مردم یزد به علت نجابت همیشگی سکوت کرده اند، گفت: آیا اگر مردم شهر دیگری امروز به جای یزد بود در چنین وضعیتی حاضر به سکوت میشدند ؟

رجایی فرد با اشاره به اینکه احتمالا به علت تردد قطارهای باری قطار مسافرتی مسیر یزد حذف شده است، تصریح کرد: این خواسته زیادی نبود که روزانه ۶۰۰ نفر ظرفیت از حمل و نقل ریلی یزد حذف شد و کجا هستند مسئولان یزد که پاسخگو باشند در حالیکه دو هفته هست این قطار حذف شده است و همه قرار بود پیگیری کنند.

او با اشاره به اینکه مدیران راه آهن وعده های زیادی دادند که به زودی مشکل حل میشود، گفت: دو هفته گذشته و هیچ کدام اقدامی نکرده اند. از سوی دیگر شهرهایی مانند شیراز، اصفهان، کرمان و دیگر همجواران ما هرکدام روزانه چهار تا پنج قطار دارند و ما روزانه یک قطار ترنست که آن نیز حذف شده است.

او در پایان با اشاره به اینکه شرکت یزد ریل یک سال پیش تاسیس و هنوز مباحث مالی و ... دیگر آغاز نشده است، گفت: هنوز این شرکت در مرحله شعار مانده و اقدامی نشده و پرسش من از مسئولان این است که آیا این دورنمایی است که ما از شهر یزد دیده ایم ؟ آیا این دورنمای شهری جهانی و با امید به رفاه مردم  و توسعه گردشگری است؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • چند نکته نگران کننده درباره وضعیت سردار آزمون
  • ۶ نکته در مورد پذیرش دانشجویان اخراجی در آمریکا
  • ۱۰ نکته درباره دیدار تراکتور و فولاد
  • حذف دوباره قطار سریع السیر یزد
  • بر سر سفره بزرگ فقهی، کلامی و عقلی امام صادق (ع)نشسته‌ایم
  • ۵۳ نکته از نامه‌ای برای زندگی
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی که باید بدانید
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی + طرز تهیه
  • ۱۰ نکته از دربی دیده نشده هفته ۲۵ لیگ برتر
  • ۹ نکته کلیدی گمرک در اجرای مطلوب قانون ساماندهی مبادلات مرزی