Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@15:03:21 GMT

سازمان ملل: ایجاد حلقه خبیثه در اثر فساد افغانستان

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۳۳۴۲

سازمان ملل: ایجاد حلقه خبیثه در اثر فساد افغانستان

به گزارش ایکنا به نقل از «دید» افغانستان؛ در سومین گزارش یوناما درباره مبارزه با فساد از پیشرفت‌ها در تطبیق استراتژی این مواجهه در افغانستان استقبال و همچنین تأکید شده که برای ادامه این پیشرفت‌ها به تمرکز و تلاش‌ مداوم نیاز است.

تدامیچی یاماموتو، نماینده‌ ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان گفت: ملل متحد از پیشرفت‌های افغانستان در تطبیق استراتژی مبارزه با فساد استقبال می‌کند، ولی همه نهادهای افغانستان باید در کنار همه اقشار جامعه به تلاش‌های خود در راستای افزایش اصول تعهد، حساب‌دهی و شفافیت ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش تازه‌ یوناما تاثیر مداوم فساد در عرصه‌های مختلف زندگی مردم افغانستان، کاهش اعتماد شهروندان به نهادهای دولتی و فساد به عنوان مانعی برای تأمین صلح و رفاه پایدار را توضیح داده است.

یاماموتو گفته است که فساد حاکمیت قانون را ضعیف و زمینه را برای جنایت‌های بیشتر مساعد می‌کند که این امر منجر به ایجاد «حلقه‌ خبیثه» شده و فرهنگ معافیت از مجازات را تقویت می‌کند. فساد حتی چشم‌انداز صلح را در معرض خطر قرار می‌دهد، در حالی ‌که راه‌حل مبتنی بر مذاکرات برای آینده‌ افغانستان باید براساس صداقت و عدالت باشد.

در گزارش یوناما پیشنهادهایی نیز به‌ منظور حمایت از نهادهای مربوطه افغانستان در امر مبارزه با فساد و بهبود بخشیدن به زندگی شهروندان ارائه شده و آمده که تلاش‌های دولت درباره مبارزه با فساد بر زندگی تعداد بسیاری از افغانستانی‌ها بی‌تأثیر بوده است.

همچنین در این گزارش آمده است: با وجود بسیاری از اصلاحات در عرصه‌های حقوقی و پلیسی، فساد هنوز هم به عنوان مانع اساسی در رسیدن به صلح و رفاه دائمی در افغانستان مطرح است.

یکی از پیشنهادهایی که در این گزارش مطرح شده، این است که افغانستان باید یک استراتژی درازمدت مبتنی بر دستاوردهای حاصل از روند اصلاحات را تهیه کند و از توانمندی افراد به عنوان یک اهرم در مبارزه با فساد بهره بگیرد.

نماینده‌ ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان همچنین گفته است که انتخابات آینده این کشور آزمونی برای تطبیق تجربه‌های به دست آمده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا بین الملل قرآن سازمان ملل یوناما افغانستان استراتژی مبارزه فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۳۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمود حافظی مبارزه با کالای قاچاق را بسترساز حمایت از تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی قلمداد کرد و با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز علاوه بر وارد آوردن خسارات جبران‌ناپذیر به اقتصاد کشور، پیامدهای منفی فرهنگی بسیاری نیز در سطح جامعه به دنبال دارد، اظهار کرد: مبارزه قاطع، هدفمند و مؤثر با عناصر قاچاق از مهمترین اولویت‌های پلیس است.

وی در ادامه با بیان اینکه مأموران انتظامی بخش خشکبیجار حین گشت‌زنی در محور مواصلاتی منطقه آزاد به یک دستگاه خودرو وانت آریسان که از مسیر شمال به جنوب در حال تردد بود، مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۱۶ ثوپ انواع لباس خارجی فاقد مدارک گمرکی و قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت ارزش تقریبی این کشفیات را برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال عنوان کرد و بیان‌داشت: در این رابطه متهم ۳۶ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از کالای ایرانی با جدیت توسط پلیس دنبال می‌شود از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی توسط افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کد خبر 6098356

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • «برنارد هیل» درگذشت
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • زنده گیری یک حلقه مار توسط آتش نشانان در دزفول
  • پولشویی
  • صلیب سرخ: در شیوه کمک رسانی به افغانستان تغییر ایجاد شود
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • ظاهر آیفون۱۶ لو رفت/ چیدمان جدید دوربین‌ها/ عکس
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد