Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی ارتش پاکستان با اشاره به افزایش نیروهای ویژه در ایالت بلوچستان از برنامه های جدید این ارتش برای تشدید حفاظت از کریدور اقتصادی چین و پاکستان موسوم به «سی پک» خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از وزنامه گلف نیوز، «آصف غفور» در مصاحبه با خبرنگاران چینی گفت، کریدور 50 میلیارد دلاری اقتصادی چین و پاکستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین علت پاکستان به دنبال افزایش و بهبود وضعیت امنیتی ایالت بلوچستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کریدور اقتصادی چین و پاکستان معروف به سی پک بخش کوچکی از طرح بزرگ «یک جاده یک کمربند» است که چین بدنبال اجرای آن است و در آن چین از طریق مسیرهای حمل و نقل به پاکستان متصل می شود و از آن طریق به نوعی با احیای راه ابریشم را طریق ایران به اروپا خواهد رسید.

غفور در ادامه مصاحبه خود افزود، گوادر امروزه نسبت به دو سال گذشته بسیار تغییر کرده است و در آینده نیز قابل رقابت با دیگر بنادر کشورهای توسعه یافته جهان خواهد بود.

بندر گوادر به‌ عنوان نقطه کانونی کریدور اقتصادی سی پک شناخته می‌شود و در حال حاضر بسیاری از کارگران چینی و پاکستانی در آن مشغول به کار هستند.

سخنگوی ارتش تصریح کرد، پاکستان حداکثر تلاش خود برای ایجاد محیطی مناسب برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می‌کند، زیرا برای ما بسیار مهم است که سرمایه گذاران فعالیت‌های تجاری خود را در امنیت و ثبات انجام دهند.

در ماه مارس سال جاری نیز شنیده شد که دولت چین نیروی امنیتی به استان سند پاکستان اعزام کرده است. استان سند در 90 کیلومتری مرز مشترک هند و پاکستان قرار دارد.

یاد آور می‌شود سخنگوی ارتش پاکستان در حالی از تشدید امنیت کریدور اقتصادی سی پک سخن می‌گوید که اخیراً ارتش آزاد بلوچستان با حمله به یک هتل لوکس در شهر بندر گوادر هشت نفر از جمله سربازان ناوگان دریایی پاکستان را به قتل رساند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان ارتش آزاد پاکستان بندر گوادر استاد سند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۳۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اقتصادی روسیه رقم خورد

اقتصاد روسیه در میان نرخ پایین بیکاری رشد اقتصادی ثبت کرد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت اقتصادی روسیه اظهار کرد: اقتصاد روسیه در بحبوحه نرخ بیکاری نسبتا پایین، سه درصد رشد ثبت کرد.

او گفت: اقتصاد در برابر نرخ بسیار پایین بیکاری در حال رشد است. این سطح پایین برای یک سال و نیم ادامه دارد، در حالی که رشد اقتصادی تضمین شده است.

وی افزود: چنین نتیجه‌ای نشان می‌دهد که بازار کار ما نسبتا انعطاف‌پذیر است.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: در عین حال، ما سناریوی محافظه‌کارانه‌ داریم که در آن خطرات مربوطه گنجانده شده است.

به نقل از بیزنس، وزارت اقتصادی روسیه انتظار دارد که نرخ بیکاری روسیه در سال جاری در محدوده سه درصد باقی بماند.

دیگر خبرها

  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • طرح ازبکستان برای کریدور لجستیکی از افغانستان به آسیای مرکزی
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد