Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@10:59:33 GMT

کاهش میلیونی قیمت‌ها در بازار خودرو

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۳۸۲۴

کاهش میلیونی قیمت‌ها در بازار خودرو

روز گذشته درپی کاهش ناگهانی نرخ ارز و همچنین اعلام خبر واگذاری تعیین قیمت خودرو به شورای رقابت، شاهد تاثیرات مثبت در شیوه تعیین قیمت خودرو در بازار آزاد بودیم و به‌دنبال آن قیمت بسیاری از خودروهای داخلی و وارداتی با کاهش چندمیلیون‌تومانی همراه شد.

به گزارش صدای ایران از اخبار خودرو، هرچند این نوسانات مقطعی هستند و نمی‌توان گفت روند کاهش قیمت‌ها در درازمدت ادامه یابد اما همین موضوع می‌تواند تاثیرات مثبتی را درزمینه کاهش قیمت‌ها در بازار به‌همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از آن‌جاکه طی هفته‌های گذشته بازار خودرو رکود سنگینی را تجربه کرده و میزان معاملات انجام‌شده به حداقل رسیده است، بسیاری از فروشندگان و دلال‌ها در تلاش‌ هستند از فروش خودرو با قیمت کمتر جلوگیری کنند و مانع کم شدن قیمت‌ها در بازار شوند. اما با واکنش روز گذشته بازار خودرو به نوسانات نرخ ارز و کاهش قیمت‌ها، می‌توان امید داشت بسیاری از فروشندگان نیز به ناچار به فروش خودرو با قیمتی کمتر از رقم مدنظر خود تن داده‌اند تا شاهد به جریان افتادن معاملات در بازار باشیم. ازسوی‌دیگر برخی فعالان بازار و کارشناسان معتقدند این روند کاهشی در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت و مردم در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت خودرو در بازار خواهند بود.


بر این اساس قیمت محصولات خانواده پژو در بازار به‌طور میانگین با کاهش 2 تا 5 میلیون‌تومانی همراه بوده‌اند. به‌عنوان مثال روز گذشته پژو 405 بنزینی با قیمتی حدود 83 میلیون‌تومان، پژو پارس با قیمت 103 میلیون‌تومان، پژو 207 جدید اتوماتیک با قیمت 184 میلیون‌تومان، پژو 206 تیپ 5 با قیمت 121 میلیون‌تومان و پژو 206 تیپ 2 با قیمت 98 میلیون‌تومان معامله شده است. همچنین محصولات خانواده سمند نیز از این رویه پیروی کرده و با میانگین 2 میلیون‌تومان کاهش در بازار معامله شده‌اند. بر این اساس آخرین نرخ معاملاتی برخی مدل‌های سمند به شرح زیر است. سمند LX با قیمت 87 میلیون‌تومان، سمند EF7 دوگانه‌سوز 100 میلیون‌تومان، سمند سورن ELX 110 میلیون‌تومان خریدوفروش شده‌اند. همچنین قیمت دنا پلاس 2 ایربگ نیز حدود 165 میلیون‌تومان تخمین زده می‌شود.
محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز روز گذشته با میانگین کاهش 2 میلیون‌تومانی در بازار آزاد معامله شدند. بر این اساس آخرین قیمت ثبت‌شده برای تیبا2 حدود 64 میلیون‌تومان، تیبا 2 دوگانه‌سوز 65 میلیون‌تومان و تیبا SX حدود 54 میلیون‌تومان اعلام شده است. همچنین سایپا111 روز گذشته با کاهش یک‌میلیون‌تومان، با قیمتی حدود 58 میلیون‌تومان به فروش رسید. سایپا131 نیز با 49 میلیون‌تومان خرید و فروش شد. ساینا EX نیز در بازار آزاد قیمتی حدود 63‌میلیون‌تومان را برای خود ثبت کرده است.

از محصولات خانواده رنو نیز می‌توان به رنو ساندرو استپ‌وی اتوماتیک اشاره کرد که قیمتی حدود 212‌میلیون‌تومان را برای خود ثبت کرده است. رنو ساندرو اتوماتیک نیز قیمتی حدود 203 میلیون‌تومان را برای خود ثبت کرده است. همچنین رنو تندر پلاس اتوماتیک نیز با قیمتی حدود 188‌میلیون تومان به فروش رسید. همچنین قیمت رنو تندر 90 ایران‌خودرو نیز حدود 133میلیون‌تومان تخمین زده می‌شود.
نگاهی به جدول قیمتی چینی‌های پرتقاضا در بازار نیز نشان از کاهش 5 تا 15میلیون‌تومانی قیمت آن‌ها دارد. این در حالی است که باتوجه به افزایش قیمت‌های شدیدی که طی ماه‌های گذشته صورت‌گرفته است، شاهد کاهش چشمگیر معاملات انجام‌شده در این بخش از بازار هستیم. بر این اساس روز گذشته قیمت اعلام‌شده برای جک S5 اتوماتیک در بازار آزاد حدود 317میلیون‌تومان بوده است. همچنین جک S3 نیز با قیمتی حدود 225میلیون‌تومان خریدوفروش شده است. چانگان CS35 اتوماتیک نیز با کاهش 5 تا 7میلیون‌تومانی به 208 میلیون‌تومان رسیده است. برلیانس H330 با موتور 1.6 لیتری و گیربکس اتوماتیک به بهای معاملاتی 180 میلیون‌تومان رسیده است. همچنین برلیانس H220 دنده دستی نیز در بازار قیمتی حدود 103‌میلیون‌تومان دارد.

بازار خودروهای وارداتی نیز همزمان با کاهش نرخ ارز، نوساناتی چندده‌میلیون‌تومانی را در قیمت‌ها تجربه کرده است. بر این اساس می‌توان گفت روز گذشته هیوندای سانتافه کاهش 10میلیون‌تومانی را در بازار تجربه کرده و به بهای معاملاتی 920‌میلیون‌تومان رسیده است. همچنین هیوندای سوناتا هیبرید مدل 2018 نیز با کاهش 15‌میلیون‌تومانی، به قیمت 875 میلیون‌تومان رسیده است. کیا سراتو مدل 2017 نیز با کاهش جزئی قیمت معاملاتی 540‌میلیون‌تومان را برای خود ثبت کرده است. 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قیمت خودرو خودرو بازار خودرو شورای رقابت صدای ایران ایران صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد

بیت‌کوین برای نوسانات بعدی آماده شده است زیرا گاوها به دنبال قیمت ۷۰ هزار دلار هستند.

به گزارش ایسنا، قیمت بیت‌کوین به بالای منطقه مقاومت ۶۶هزار دلاری صعود و تثبیت خود را آغاز کرد و اکنون به حرکت بعدی بالاتر از منطقه مقاومت ۶۷ هزار و۲۰۰ دلاری چشم دوخته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت بالای ۶۵ هزار و ۵۰۰ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته ساده معامله می‌شود. در نمودار ساعتی نیز خط روند صعودی مرتبط با پشتیبانی ۶۵هزار و ۹۰۰ دلار شکل می‌گیرد.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، اگر بیت‌کوین منطقه مقاومت ۶۷هزار و ۲۰۰ دلاری را پاک کند، می‌تواند شتاب صعودی به دست آورد و اگر بیت‌کوین نتواند از محدوده مقاومت ۶۷هزار دلاری بالا برود، ممکن است اصلاح نزولی را آغاز کند. حمایت فوری در نزولی نزدیک به سطح ۶۶هزار و ۲۰۰ دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۴۶ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۵۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۲۱ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱.۶۴ میلیارد دلار است که ۴.۶۹ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۶۱ میلیارد دلار است که  ۷.۸۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۶.۷۵ میلیارد دلار است که ۹۳.۱۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۳۹ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۶ هزار و ۶۴۵.۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۳۹ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۲۴۲.۷۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۸۴ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۶۰۵.۶۶  دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۱۱.۷۴ درصد افزایش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۵۶.۵۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۷۲ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۴۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۰.۰۹ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۶۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۴۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۰۲ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۷۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۱.۴۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۰.۱۳ درصد کاهش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۰.۵۰۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۹.۵۰ درصد افزایش

دیگر خبرها

  • ریزش سنگنین قیمت سواری اتوماتیک ایران خودرو
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی