Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس در سال ۹۸ با حضور اعضاء این شورا در محل فرمانداری با دستور کار ارائه گزارش تحقیقی جهاددانشگاهی در خصوص سنجش نگرش مردم استان گلستان نسبت به مواد مخدر و روانگردان‌ها، ارائه گزارش شبکه بهداشت و درمان مبنی بر تخلف عطاری‌های غیرمجاز، تبیین وضعیت خیابان میهن و اماکن عمومی، ارائه گزارش فرماندهی انتظامی در خصوص کشفیات انواع مواد مخدر و دستگیری‌ها طی یک ماه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، عبدالقدیر کریمی در این جلسه فعالیت‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: از طریق این شورا می‌توان از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های فرهنگی مرتبط با این حوزه استفاده کرد تا دغدغه‌های مقام معظم رهبری، دولت، بزرگان و دلسوزان نظام در حوزه مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر را رفع کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس بیان کرد:‌ ارزیابی‌های شورای هماهنگی استان نشان می‌دهد که فعالیت‌های این شورا در طول دو سال گذشته موجب شده که وضعیت شهرستان در حوزه مواد مخدر در سال ۹۷ بهتر از سال ۹۶ باشد و رتبه اول استان را در مبارزه با مواد مخدر کسب کند.

کریمی ابراز امیدواری کرد که با تداوم فعالیت‌های این شورا و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، سال ۹۸ در بحث اجتماعی کردن فرهنگ مبارزه با مواد مخدر و استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی، شهرستان گنبدکاووس وضعیتی بهتر نسبت به سال‌های قبل داشته باشد.

وی گفت: در این مسیر باید از ظرفیت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، نهادهایی مانند جهاددانشگاهی و همچنین سازمان های مردم نهاد استفاده کنیم و لازم است که اتاق فکری با حضور دانشجویان، اساتید و پژوهشگران با محوریت دانشگاه گنبدکاووس ایجاد شود و همچنین همکاری و حضور معاونت حوزه قضایی استان و ریاست دادگستری شهرستان در جلسه این شورا را باعث افزایش قدرت و اقتدار بیش از پیش شورا در برخورد و ساماندهی وضعیت مواد مخدر دانست.

وی تاکید کرد: تخصیص نیافتن اعتبار نباید بهانه‌ای برای دستگاه‌ها در عدم ورود به برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی باشد و همه ما وظیفه داریم در این مسیر مقتدرانه عمل کنیم و دستگاه‌ها می‌توانند از ظرفیت‌های مدیران استانی و فرمانداری‌ها در این مسیر استفاده کنند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به برنامه‌های آینده این شورا، بیان کرد: این شورا در نظر دارد که در سال ۹۸ با برگزاری چند همایش و برنامه استانی در راستای فرهنگ‌سازی، ترویج و اشاعه نگاه مبارزه با مواد مخدر، شرایطی ایجاد کند که مردم، جوانان، دانشجویان و اساتید نقش قابل توجهی در این حوزه داشته باشند.

کریمی با اشاره به نزدیکی فصل تابستان و ایام فراغت دانش‌آموزان و دانشجوها، توجه دستگاه‌ها و نهادها به این بخش را خواستار شد و تاکید کرد: با توجه به تجربه سال‌های گذشته و نیازسنجی ها، لازم است که آموزش و پرورش، سازمان ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی و تمام دستگاه‌هایی که می‌توانند در زمینه پر کردن اوقات فراغت برنامه‌ریزی کنند، وارد عمل شوند.

این جلسه «ابراهیم شهبازی» مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در گلستان به ارائه گزارش و نتایج حاصل از فعالیت‌ها و پژوهش‌های حوزه مواد مخدر پرداخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتبار منطقه گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۳۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛فرمانده انتظامی خرم آبادگفت:در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و سوداگران مرگ در دستور کار مأموران این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ نبی اله قاسمی افزود:مآموران انتظامی اين شهرستان پس از شناسایی با هماهنگی قضایی ۱۱ سوداگر مرگ را دستگير  کردند.
وی گفت:در بازرسی از مخفيگاه این سوداگر مرگ هشت کيلو و ۱۰۹ گرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف ، ۲۷ معتاد متجاهر جمع آوری و تحويل مراکز ترک اعتياد شدند.

دیگر خبرها

  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون