Web Analytics Made Easy - Statcounter

آئین نکوداشت روز جهانی موزه و رونمایی از تمبر روز جهانی موزه شامگاه گذشته با حضور مسئولان در موزه مفاخر اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اراک، علیرضا ایزدی در این مراسم ضمن گرامیداشت این روز گفت: 18 می مصادف با 28  اردیبهشت روز جهانی موزه نام گذاری شده است که این روز تلنگری است برای یاد آوری داشته های بسیاری که از سرزمین مقدسمان از دیر باز به یادگار مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی  افزود:هویت، تاریخ و فرهنگ ایران زمین امانتی است که به دست ما برای رساندن به نسل آینده به امانت سپرده شده است و ما باید از این امانت به خوبی نگهداری و آن را به نسل های آینده بسپاریم.

 

 

وی با تاکید بر اینکه که نسل آینده نبایستی دچار بی هویتی شود، خاطر نشان کرد: هویت ملی، مذهبی و فرهنگی نسل به نسل به ما منتقل شده و ما نیز باید آن را برای آیندگان به یادگار بگذاریم.

 

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان مرکزی در این راستا وظیفه ای به مراتب سنگین تر از دیگر نقاط کشور دارد، گفت: استان مرکزی در مرکز کشور و به نوعی قلب ایران است و در این سرزمین مقدس  بیش از 2000 مفاخری دارد  که به واسطه مفاخر و مشاهیر  حرفهای بسیاری برای گفتن دارد.

 

 

ایزدی با اشاره به اینکه تمبر روز جهانی موزه چهارمین تمبری است که در استان مرکزی رونمایی می شود، افزود: پیش از این تمبر سمنو، تالاب میقان و بیل گردانی محلات رونمایی شده اند.

 

 

در این مراسم که به بهانه فرارسیدن روز جهانی موزه و با هدف تجلیل از فعالان موزه و موزه داری برگزار شد، سفره خانه سنتی این موزه افتتاح و همچنین از تمبر روز جهانی موزه و هفته فرهنگی توسط مسئولان رونمایی و از خادمین میراث فرهنگی و موزه دارن برتر و افرادی که به رشد و رونق موزه و موزهداری کمک کرده اند با اهدا لوح و هدایایی تقدیر شد.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان مجلس خراسان جنوبي خبرگزاری شبستان مسجد کانون های مساجد اصفهان بیرجند موزه اردبیل رونمایی تمبر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز در جلسه درس اخلاق مدیران استان مرکزی، گفت: دفاع از حقوق عمومی در چارچوب مقررات موجب تحقق نظم، امنیت، جلب اعتماد عمومی و تقویت دلگرمی مردم به نظام اسلامی است که باید مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

او ادامه داد: نظارت بر امور، برنامه‌محوری، حرکت در راستای مناسب وظایف، اخلاص و ایمان از اموری است که باید همواره در دستور کار مدیران قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در قسمت دیگری از سخنان خود سعادت، رستگاری و پیروزی را در سایه پاکی نفس، تقوا و اجتناب از معصیت عنوان کرد و گفت: تزکیه نفس، به معنای پاکی و طهارت نفس از تمام رذائل اخلاقی و آراستگی بشر به فضائل اخلاقی بوده و خداوند متعال در آیات بسیاری به اهمیت و ضرورت آن برای رسیدن به کمال اشاره کرده است.

دیگر خبرها

  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • آنچه در آئین افتتاحیه هفته فرهنگی سنندج گذشت + فیلم
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • همه چیز درباره موزه تمبر یکتا کرج