Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@15:05:48 GMT

اخلاق حرفه‌ای و کاربردی رسانه‌ها در جمهوری اسلامی ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۴۰۸۹

اخلاق حرفه‌ای و کاربردی رسانه‌ها در جمهوری اسلامی ایران

‌به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «اخلاق حرفه‌ای و کاربردی رسانه‌ها در جمهوری اسلامی ایران» نوشته حسن خجسته و ظهیر احمدی با همکاری اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.‌

با توجه به اهمیت و ضرورت وجود منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه و نیز فقدان چنین مبحثی مهم در سپهر رسانه‌ای کشور و حتی در نظام آموزشی، پژوهش پیش‌رو برآمده از دغدغه‌هایی است تا نه فقط به حرکت دقیق و مسئولانه رسانه‌ها با تکیه بر اخلاقیات روشن کمک کند، بلکه بتواند برای درک و شناخت دوراهی‌ها و گره‌های اخلاقی رسانه‌ها و جامعه رسانه‌ای در بستری روشن و منطقی فرصتی جدید ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب حاضر، حاصل پژوهش و نظریه‌پردازی پژوهشگران و نویسندگان آن که خود دارای تجربه عمده و قابل توجهی از حضور در عرصه سیاستگذاری، طرح و برنامه‌ریزی، برنامه‌سازی، نظارت و ارزیابی، انجام پژوهش و تدریس و آموزش و تصدی مدیریت رسانه می‌باشند- بوده و در صدد ارائه نظریه بومی در عرصه «اخلاق رسانه» و «هنجار رسانه» و غنی‌سازی ادبیات مرتبط و فتح بابی در این حوزه است.

کتاب «اخلاق حرفه‌ای و کاربردی رسانه‌ها در جمهوری اسلامی ایران» با استمداد از مبانی نظری و روشی و با نقد و بررسی و تحلیل نظریه‌ها، الگوها، مبانی پنج‌گانه در اخلاق و نظریه‌های شش‌گانه هنجار رسانه، با ارجاع به مبانی و تعلیمات اسلامی و عینی‌سازی مفاهیم مدنظر در عرصه عملیات و فعالیت رسانه‌ای، به ارائه و تبیین مبانی سه‌گانه (مبنای اخلاقی «کرامت انسانی»، «نظریه هنجار رسانه مقبولِ مشروع» و «تبیین ماهیت رسانه‌ها») برای دست‌یابی به «اصول اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها در جمهوری اسلامی ایران» می‌پردازد. تفکیک و تمایز اصول اخلاقی ناظر بر محتوا و ناظر بر حرفه‌ها و مشاغل اصلی رسانه‌ای و پیشنهاد ضوابط و کدهای اخلاقی هر حوزه و حرفه، و متناسب‌سازی آنها با مبانی سه‌گانه پیشنهادی، از دیگر ویژگی‌های عمده این کتاب است.

این کتاب در چهار فصل و یک بخش مربوط به «پیوست‌ها و ضمائم» سامان یافته است. «مبانی نظری و تبیین مفاهیم»، «مبانی سه‌گانه اخلاق حرفه‌ای رسانه در جمهوری اسلامی ایران»، «اصول اخلاق حرفه‌ای رسانه (ضوابط و کدهای اخلاقی)» و «پیشنهادها؛ جمع‌بندی و نتیجه‌گیری» عنوان فصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

کتاب «اخلاق حرفه‌ای و کاربردی رسانه‌ها در جمهوری اسلامی ایران» در ۲۴۰ صفحه و با قیمت ۲۰,۰۰۰ ریال وارد بازار کتاب شده است.

کد خبر 4622798

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات اخلاق سواد رسانه ای معرفی کتاب حسن خجسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا

پرچم ایران در تجمع حمایت از فلسطین در دانشگاه دولتی ارواین کالیفرنیا به اهتراز درآمد. این تصویر را خبرگزاری آمریکایی Getty Images به اشتراک گذاشته است.

دیگر خبرها

  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • کفتارهای سیاسی بر سر جنازه یک دختر نوجوان | بی‌اخلاقی رسانه‌های بیگانه درباره نیکا شاکرمی
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • تصویر پوشش متفاوت دختران ایران در کنکور ۵۰ سال قبل | چند تست بزنید!
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • درگذشت خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در یک حادثه رانندگی
  • مرگ خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در یک حادثه رانندگی
  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا