Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام همت پور، بر توجه به تحصیل، تهذیب نفس و ورزش در مساجد تاکید کرد و گفت: کانون های مساجد بیانیه گام دوم انقلاب را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام مرتضی همت پور»، در بازدید از کانون فرهنگی هنری آل کساء مسجد صاحب الزمان (عج) کوی فرهنگیان 2 اهواز، در جمع اعضای این کانون اظهار کرد: همه ما باید به عنوان یک مسلمان در خدمت قرآن و اهل بیت (ع) باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، بهار قرآن را ماه رمضان دانست و افزود: همین که در این منطقه دارالقرآن تاسیس شده نشان دهنده اهتمام بانیان مسجد صاحب الزمان (عج) و مسئولان امور قرآنی مسجد نسبت به قرآن و اهل بیت (ع) است.

 

وی با اشاره به اینکه در آیات و روایات و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری بر تحصیل، تهذیب نفس و ورزش تاکید فراوانی شده است، اضافه کرد: یک جوان و نوجوان مسجدی برای اینکه بتواند در آینده در خدمت انقلاب باشد باید تحصیلات و درس خواندن را سرلوحه کار خود قرار دهد.

 

حجت الاسلام همت پور، با بیان اینکه ما در مساجد نوجوانان و جوانانی را داریم که نخبه، مخترع و صاحب رتبه های برتر در کشور هستند، اضافه کرد: متولیان کانون های مساجد باید نسبت به تشویق کسانی که در مجموعه مسجد در امر تحصیل فعال هستند اهتمام ورزند.

 

وی با تاکید بر اینکه یک شخص مسجدی باید تهذیب نفس داشته باشد، تصریح کرد: یکی از ثمرات روزه داری این است که به سمت پرهیزگاری و تقوا هدایت شویم از این رو یک جوان مسجدی در کنار تحصیل علم باید در تهذیب نفس و تقوا هم نمونه باشد؛ همچنین باید به امر ورزش در مساجد هم توجه ویژه شود.

 

وی با اشاره به اینکه کانون های مساجد باید بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری را مطالعه کنند، اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب برای چهل سال دوم انقلاب هم برنامه ریزی کردند و بیشتر مطالب این بیانیه خطاب به جوانان است چرا که آینده سازان این مملکت هستند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، تاکید کرد: کانون های مساجد گزارش برنامه ها و فعالیت های خود را به صورت مکتوب به ستاد کانون های مساجد استان ارسال کنند تا بتوانیم از این مجموعه ها حمایت کنیم.

 

وی تعداد اعضای ثبت شده کانون های مساجد در سامانه سجا را 80 هزار نفر عنوان کرد و گفت: امسال 200 میلیون تومان سرانه برای کانون های مساجد استان واریز شده و بالغ بر 200 میلیون تومان هم تجهیزات کتابخانه ای خریداری شده است؛ امیدواریم بتوانیم با جذب منابع بیشتر به کانون ها خدمات بهتری ارائه دهیم.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان اصفهان خبرگزاری شبستان مجلس جشن روزه اولی ها موزه خراسان جنوبي کانون های مساجد جنوب کرمان بیرجند بیانیه گام دوم انقلاب کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، تاکید کرد: جوشش جوانان نشانگر این است که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است. متن بیانیه به شرح ذیل است:

بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

علائم زیادی وجود دارد که نظم کنونی جهان دارد تغییر پیدا می‌کند و نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد

رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش آموزان(۱۴۰۱/۰۸/۱۱)

بیش از شش ماه از حملات وحشیانه، ناجوانمردانه و ضد انسانی رژیم اشغالگر قدس به غزه می‌گذرد. ده‌ها هزار انسان که عموم آنها کودکان، زنان و مردم بی دفاع بوده‌اند آماج حملات ویرانگر این رژیم جعلی قرار گرفته‌اند. همزمان با این جنایت‌ها موجی از اعتراض گسترده در جهان علیه متجاوزان و جنایتکاران صهیونسیت آغاز شد و تمام ابزارها و ظرفیت‌های نظام سلطه از جمله نهادهای حقوقی بین‌الملل و قدرت رسانه‌ای غرب، برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت‌ها مورد استفاده قرار گرفت و علی‌رغم همه این تلاش‌ها، صهیونست‌ها و حامیان آنها در جنگ روایت نیز در برابر موج آزادی خواهی شکست خورده و افکار عمومی در جهان اکنون بیش از هر زمان علیه آن‌ها و نظام سلطه بیدار شده است.

دانشگاه و نهاد علم در تاریخ همواره آغازگر تحولات سیاسی و اجتماعی بوده و نفی استبداد و آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است که در این موضوع نیز شاهد انفجار و خروش وجدان‌های بیدار جوانان دانشجو علیه جنایت‌های ضد بشری و نسل‌کشی در غزّه بودیم که این جوشش جوانان نشانگر این است که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است.

از سوی دیگر فرهنگ رایج نظام‌های آموزش عالی در جهان؛ استقلال دانشگاه‌ها و نهادهای علمی در ساحت‌های گوناگون از جمله استقلال علمی و آزادی در بیان نظرات، دیدگاه‌ها و اندیشه‌ها بوده است و آزادی آکادمیک در نظام های آموزشی اصلی پذیرفته شده و مورد احترام است. اما در کشوری که خود را مدعی اول آزادی بیان در جهان می‌داند، شاهد هستیم که نقاب از صورت آنها کنار رفته و چهره حقیقی آزادی در غرب نمایان شده است و شدیدترین برخوردها و سرکوب‌ها علیه دانشجویان و اساتیدی که اعتراض مسالمت آمیز به نسل‌کشی و جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی داشتند توسط نیروهای نظامی در داخل دانشگاه‌های آمریکا صورت گرفته است.

ضرورت دارد؛ کلیه تشکل‌های دانشگاهی و نهادهای علمی در ایران و جهان از این اعتراضات مسالمت‌آمیز که علیه نظام سلطه شکل گرفته است، حمایت کرده و تأکید می‌کند جنبش های دانشگاهی ضمن استمرار این تجمعات، اجازه ندهند نظام استکبار در پناه قانون‌های اجتماعی و نهادهای بین‌المللی خودساخته صدای وجدان‌های بیدار در جهان را خاموش کنند و فارغ از هر گرایش سیاسی، دینی و مذهبی به حمایت از این جنبش سراسری دانشگاهی بپردازند.

امید است در پرتو این بیداری وجدان‌های پاک، شاهد نابودی رژیم جنایتکار صهیونیست و رفع ظلم و زورگویی در جهان و حرکت در مسیر تعالیم الهی باشیم.

کد خبر 6090922

دیگر خبرها

  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری