Web Analytics Made Easy - Statcounter

علمای اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه اخلاق امام حسن(ع) الگویی برای جهان اسلام است، گفتند: امام حسن(ع) در خلق و خوی شباهت های فراوانی با پیامبر(ٌص) داشتند و این امام بزرگوار الگویی برای صبر و استقامت برای مسلمانان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ علمای اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه اخلاق امام حسن(ع) الگویی برای جهان اسلام است، گفتند: امام حسن(ع) در خلق و خوی شباهت های فراوانی با پیامبر(ٌص) داشتند و این امام بزرگوار الگویی برای صبر و استقامت برای مسلمانان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخلاق امام حسن(ع) الگویی برای جهان اسلام است

شیخ علی ماهیگیر، امام جمعه اهل سنت روستای گهردو سیریک با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) از کودکی مورد احترام ویژه پیامبر (ص) قرار داشتند، اظهار کرد: یکی از افتخارات حضور این امام همام حضور در مباهله بوده که یکی  از معجزات جاوید رسول اکرم(ص) محسوب می شود.

امام جمعه اهل سنت روستای گهردو سیریک با بیان اینکه امام حسن(ع) جزء پنج تن آل عبا بوده اند، گفت: رفتار و منش این امام بزرگوار در رفتار، گفتار، عبادت، علم و زهد ایشان یک نمونه کامل برای جهان اسلام به شمار می رود.

ماهیگیر با بیان اینکه امام حسن(ع) در بخش عبادت به کثیر الحج معروف هستند، عنوان کرد: در تاریخ آماده است که این امام بزرگوار بیش از 25 مرتبه با پای پیاده به خانه خدا مشرف شده اند.

وی با اشاره به اینکه امام حسن علیه السلام دربین اهل سنت به امام سید شهید مشهور است، بیان کرد: این امام بزرگوار جزء پنجمین خلیفه راشده اسلامی هستند که از نظر اهل سنت امام حسن(ع) آخرین خلیفه راشدین محسوب می شود.

امام جمعه اهل سنت روستای گهردو سیریک با بیان اینکه در اسناد تاریخی آمده که امام حسن(ع) علاقه فراوانی به شعر داشته اند، خاطر نشان کرد: شاید اینکه رهبر معظم انقلاب هر ساله در شب میلاد این حضرت شاعران را دعوت می کنند برای همین موضوع است.

دوستى با امام حسن (ع) دوستى با خدا است

محمد صدیق بهجت از علمای اهل سنت استان هرمزگان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمزبا توجه به جایگاه امام حسن علیه السلام اظهار کرد: امام حسن مجتبی(ع) در تاریخ معروف است به سخاوت و کرم بخشش سخاوتمند ترین در زمان خویش بودن و بعد شهادت پدر بزرگوارشان علی بن ابی طالب قریب به هفت ماه خلیفه مسلمانان بوده اند.

صدیق با اشاه به اینکه پیامبر اکرم(ص) علاه ویژه ای به امام حسن(ع) داشتند، گفت: حضرت محمد(ص) چنان علاقه ای به امام حسن مجتبی(ع) داشتند که در وصف اشان فرموده اند: خدایا من او را دوست دارم، پس او را دوست بدار، ودوست بدار هر کس او را دوست دارد.

امام حسن(ع) در خلق و خوی شباهت های فراوانی با پیامبر(ٌص) داشتند

شیخ مسعود راهبر، امام جمعه اهل سنت بندر چارک در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار از سلاله پاک پیامبر اکرم(ص) هستند که در خلق و خوی شباهت های فراوانی با حضرت محمد(ص) داشتند.

امام جمعه اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) جایگاه ویژه ای در میان اهل سنت دارند، گفت: امامان حسنین(ع) از ذریه پاک بزرگوارانی همچون حضرت فاطمه(ع) و امام علی(ع) بودند که همانند پدر و مادرشان از جایگاه والایی در میان اهل سنت برخور دار هستند.

امام حسن(ع) الگویی برای صبر و استقامت است

راهبر با بیان اینکه امام حسن(ع) الگوی صبر و استقامت هستند، عنوان کرد: این امام همام برای دفاع از کیان اسلامی تلاش های بسیاری کردند از جمله صلحی را برای صلاح و خیر امت اسلامی انجام دادند.

وی با بیان اینکه اهل بیت را باید همواره به فرزندانمان بشناسانیم، گفت: برای اینکه فرزندانمان در مسیر عبادت، تقوی و رستگاری قرار بگیرند باید سبک و سیاق اهل بیت را در زندگی هایمان جاری سازیم و از این امامان بزرگوار برای تربیت فرزندانمان الگو بگیریم.

عالم اهل سنت هرمزگان با تاکید بر اینکه امام حسن(ع) نور چشم اهل سنت است، عنوان کرد: ما هر هفته در خطبه های نماز جمعه از جایگاه ویژه امامان حسنین(ع) و اینکه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) سرور جوانان اهل بهشت هستند عنوان می کنیم.

راهبر با بیان اینکه محبت اهل بیت جزیی از تار و پود اهل سنت است، گفت: اهل سنت همواره خط و مشی اهل بیت را در زندگی هایشان جاری و محبت قلبیشان را به این بزرگواران در محافل مختلف بازگو می کنند.

وی با بیان اینکه وحدت مسلمان در ایران اسلامی هر دشمنی را نابود می سازد، خاطر نشان کرد: در ایران اسلامی با اتحاد شیعه و سنی هیچ بیگانه ای جرات دخالت و تصرف در امور کشور را نخواهد داشت و امیدواریم که تمام جهان اسلام عاری از جنگ و خون روزی باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعه المصطفی بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب اسلامی است، از این جهت تلاش مسوولان و طلاب این مجموعه آموزشی در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد و مورد عنایت خاص امام زمان (عج) خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در دیدار با هیات علما و رؤسای مدارس علمیه هندوستان با جمعی از طلاب جامعة المصطفی خراسان افزود: جامعة المصطفی العالمیه یکی از شجره‌های طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دینی و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی نیز به کشور‌های عالم تسری پیدا کند، بنابراین نباید این مولود مبارک را صرفاً یک نمایندگی آموزشی و یک جریان تعلیمی دانست.

وی بیان کرد: امروزه نه فقط دوستان و دلسوزان بلکه حتی دشمنان اسلام نیز از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند، این منطقی است که به برکت انقلاب اسلامی جهانی شد تا هرکس در هر گوشه از این عالم، چشم به ظهور داشته باشد و امام زمان (عج) را در کانون توجه و تحلیل خود قرار دهد.

 

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه فرصت مدیریت مدارس و حوزه‌های علمیه در خطه‌ای همچون سرزمین هندوستان با گستره جمعیتی و فرصت‌های تبلیغی را غنیمت بدانید، افزود: همه این تلاش‌هایی که در عرصه تبلیغ دین در سرزمین هندوستان دارید، باید در استخدام پیروی از خط ولایت مداری امام زمان (عج) باشد.

وی گفت: اقتضای نوکری کردن در این آستان نیز به میدان‌داری در عرصه‌ای است که پرچم ولایت اهل‌بیت (ع) و معارف دینی را در عصر حاضر بلند کرده و اینجاست که اهمیت صیانت از انقلاب اسلامی موضوعیت پیدا می‌کند.

آیت الله علم‌الهدی اظهار کرد: بر طبق توصیف و تحلیل استادان برجسته، شیعه همچون پرنده‌ای با ۲ بال نهضت حسینی و قیام مهدوی است، بنابراین هرکس در جهت ترویج ارزش‌هایی مبتنی بر این اصول بکوشد، بیش از سایرین سربازی کرده و مورد عنایت امام زمان (عج) خواهد بود.

وی اظهار کرد: در موقعیتی که شما قرار دارید، هر مدرسه علمیه به مثابه اردوگاه بقیة الله (عج) است، بنابراین طوری عمل کنید که گویا از طرف امام زمان (عج) به این مسئولیت منصوب شده‌اید.

امام جمعه مشهد گفت: اگر امروز طلبه از فقه و اصول و کلام بهره‌مند باشد و سطوح عالی حوزه را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد، اما از بینش سیاسی و تقید به انقلاب اسلامی بی‌بهره باشد، تلاش و مجاهدت او برای کسب علوم حوزوی راه به جایی نخواهد برد.

جامعة المصطفی العالمیة، نهاد علمی و بین‌المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیر ایرانی تشکیل شده است.

دیگر خبرها

  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • خرید مدافع در سپاهان جزیی از تیم‌بستن نیست/ آن‌ها به هیچ توپی نه نمی‌گویند!
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی
  • شما ایرانی‌ها پادشاه جهان اسلام و شیر خاورمیانه هستید + فیلم
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود