Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@03:17:51 GMT

بارشهاي رگباري در خراسان رضوي آغاز مي شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۴۶۶۳

بارشهاي رگباري در خراسان رضوي آغاز مي شود

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- رئيس مرکز پيش بيني اداره کل هواشناسي خراسان رضوي گفت: بارشهاي رگباري همراه با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ از عصر امروز 31 ارديبهشت در مناطق مختلف اين استان آغاز مي شود.

يحيي قايني پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اساس نقشه ها و مدلهاي هواشناسي اين بارشها که تا روزهاي پاياني هفته جاري ادامه دارد همراه با افزايش سرعت وزش باد و افزايش ابرناکي رخ مي دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: بيشترين حجم بارشها از اواخر وقت امروز سه شنبه تا فردا چهارشنبه پيش بيني شده که بر اثر آن احتمال آبگرفتگي معابر و سيلابي شدن مسيلها به ويژه در نواحي شمالي و غربي خراسان رضوي وجود دارد.
رئيس مرکز پيش بيني اداره کل هواشناسي خراسان رضوي گفت: بيشترين حجم بارشها پيش رو براي قوچان، کلات، درگز، چناران، جغتاي، جوين، خوشاب، داورزن، سبزوار، بردسکن، بجستان، کاشمر، کوهسرخ، خليل‌آباد، نيشابور، فريمان، صالح‌ آباد، تربت ‌حيدريه، گناباد، کاخک، بينالود و هزارمسجد به ويژه در محدوده آبريز سد کارده و همچنين شهر مشهد پيش بيني شده است.
وي همچنين به کاهش قابل ملاحظه ميانگين دماي هوا از امروز در خراسان رضوي اشاره و بيان کرد: بر اين اساس بيشينه دماي امروز هواي مشهد 32 درجه سلسيوس بود که تا روز جمعه آتي به 24 درجه کاهش خواهد يافت. طي اين مدت کمينه دماي هواي اين شهر نيز از 17 به 12 درجه سليسوس کاهش مي يابد.
فريمان با کمينه دماي 11 درجه سلسيوس و سرخس با بيشينه دماي 41 درجه به ترتيب سردترين و گرمترين شهرهاي خراسان رضوي در طول 24 ساعت گذشته بودند. بيشترين سرعت وزش باد نيز در اين مدت از سرخس، سبزوار و بجستان با سرعت 36 کيلومتر بر ساعت گزارش شد.
3027/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش های رگباری برای آسمان زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان تا حدودی ابری است، گفت: این شرایط جوی از بعدازظهر با وزش باد و بارش‌های خفیف به خصوص در ارتفاعات استان همراه می‌شود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان، افزود: روز جمعه نیز بارش‌ها با شدت بیشتری در مناطق مختلف استان ادامه خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها شهروندان طی این مدت از توقف و تردد در حاشیه و حریم رودخانه ها اجتناب کنند.

سلطانی گفت: به تدریج دمای هوا به طور نسبی کاهش خواهد یافت و روز‌های خنک تری را پیش رو خواهیم داشت.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۶ درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • بیشترین بارش باران در کوهپایه اصفهان ثبت شد/تداوم روند کاهشی دما
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای خراسان جنوبی
  • ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی از عصر امروز
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • آسمان قم فردا پنجشنبه در برخی ساعات بارانی می شود
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • پیش بینی بارش های رگباری برای آسمان زنجان