Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@02:28:19 GMT

بهترین اثر شجریان متولد شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۴۷۴۷

بهترین اثر شجریان متولد شد

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این خواننده، آهنگساز و نوازنده پر کار موسیقی سنتی که به گفته محمد رضا شجریان فرزند خلف اوست امروز 31 اردیبهشت ماه در تهران دیده به جهان گشود.

همایون شجریان که فعالیتهای موسیقایی خود را از کودکی نزد پدرش محمدرضا شجریان ، ناصر فرهنگ فر، جمشید محبی و اردشیر کامکار  فرا گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین آلبوم همایون شجریان که به تنهایی خوانندگی آن را بر عهده داشت «نسیم وصل» نام دارد که آهنگ‌سازی آن را محمدجواد ضرابیان بر عهده داشته‌ است، در سال ۱۳۸۲ منتشر شد. این سرآغازی بود بر اجرای کنسرت‌ها و آلبوم‌های مستقل او. وی پس از آن در سال ۱۳۸۳ دو آلبوم شوق دوست و ناشکیبا را منتشر کرد و در سال ۱۳۸۴ نقش خیال را به آهنگ‌سازی علی قمصری به بازار عرضه کرد که با استقبال فراوانی روبرو شد. پس از آن در مهرماه ۱۳۸۵ آلبوم با ستاره‌ها که حاصل همکاری او با محمدجواد ضرابیان می‌باشد را به بازار عرضه کرد.

در سال ۱۳۸۷ دو آلبوم قیژک کولی و خورشید آرزو را با همکاری گروه دستان منتشر کرد. او آب، نان، آواز را به آهنگسازی علی قمصری در سال ۱۳۸۸ و آلبوم شب جدایی را در سال ۱۳۸۹ منتشر کرد. در سال ۱۳۹۰ او آلبوم شوق نامه و ای جان جان بی‌من مرو را عرضه کرد. آلبوم شوق نامه به نوعی بازیابی تصانیف منسوب به عبدالقادر مراغه‌ای است که حاصل ۴ سال تلاش گروهی به سرپرستی محمدرضا درویشی است.

همایون شجریان در سالهای اخیر در ارائه آثار  موسیقایی همچنان پیشرو است. 

خبرگزاری برنا تولد این هنرمند را به جامعه موسیقی تبریک می گوید. 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: همایون شجریان موسیقی ایرانی محمد رضا شجریان خواننده چهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد اولین گوزن زرد سایت مانشت و قلارنگ ایلام در سال جاری

علیرضا محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام با بیان اینکه این گوساله شامگاه سه شنبه متولد شده است، اظهار کرد: طی روز‌های آینده گوساله‌های دیگری نیز در این سایت متولد خواهند شد.

وی توضیح داد: سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۰ راس گوزن بالغ نر و ماده از این سایت به استان خوزستان منتقل شدند و باتوجه بروز خشکسالی و اینکه گوزن‌های باقیمانده سایت ایلام در سن باوری و لقاح نبودند، زاد و ولد گوزن زرد ایرانی در سایت احیا و تکثیر مانشت و قلارنگ در بهار سال گذشته روی نداد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام یادآور شد: علاوه بر این گوساله تازه متولد شده، تعداد دیگری از گوزن‌های ماده سایت مانشت و قلارنگ، روز‌های پایانی آبستنی خود را طی می‌کنند و به تدریج گوساله‌های دیگری در این سایت در روز‌های آتی متولد خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه سایت مانشت و قلارنگ یکی از موفق‌ترین سایت‌های تکثیر و احیای گوزن زرد ایرانی در سطح کشور است، افزود: در طی سال‌های اخیر تاکنون ۵۵ راس گوزن بالغ نر و ماده از ایلام به استان‌های خوزستان، یزد و اردبیل ارسال شده است و سال گذشته نیز ۲ راس گوزن نر بالغ از مازنداران به این سایت آورده شد.

وی در خصوص هدف از جابجایی و انتقال گوزن‌ها به دیگر سایت‌های کشور، اظهار کرد: برای حفظ سلامت ژنتیکی گوزن‌ها در نسل‌های بعدی و کاهش لقاح درون خانوادگی، باید گوزن‌های بالغ نر و ماده بین سایت‌های مختلف جابجا شوند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • نخستین گوزن زرد سایت «مانشت و قلارنگ»در ایلام متولد شد
  • تمجید فلورنتینو پرز از تونی کروس: او برای بازی در رئال مادرید متولد شده است
  • نخستین گوزن زرد سایت «مانشت و قلارنگ» متولد شد
  • مردان متولد این ماه‌ها به سختی عاشق می‌شوند!
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • تولد اولین گوزن زرد سایت مانشت و قلارنگ ایلام در سال جاری