Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@13:12:30 GMT

افزايش 10 درصدي برداشت گل گاوزبان در اشکورات رودسر

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۵۵۴۶

افزايش 10 درصدي برداشت گل گاوزبان در اشکورات رودسر

خبرگزاري آريا - لاهيجان - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي رودسر گفت: برداشت محصول گل گاو زبان در مناطق پايين دست اشکورات اين شهرستان حدود 10 درصد افزايش دارد.

عبدالله غلامپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تاکنون حدود 25درصد محصول گل گاوزبان معادل115هکتار درمناطق پايين دست اشکورات برداشت شده و حدود 10 درصد افزايش نشان مي دهد ولي درمناطق بالادست به دليل سرمازدگي و تگرگ ، نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغييري نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه رودسر چهارهزارو 500 بهره بردار در بخش توليد گل گاو زبان فعاليت دارند اظهارداشت: اين شهرستان بالاترين سطح توليد کشت گل گاو زبان دراستان و کشور را دارد و 70درصد گل گاوزبان گيلان و34 درصد محصول کشور را تشکيل مي دهد.
غلامپور خاطرنشان کرد: سطح کشت در قبل از انقلاب در شهرستان رودسر حدوديکصد هکتاربود که اين ميزان هم اکنون به 470 هکتار رسيده و هرسال بطور متوسط حدود پنج هکتار به اين سطح در منطقه اشکورات افزوده مي شود.
مديرجهادکشاورزي رودسر گفت: محصول جديد گل گاوزبان هم اکنون 180هزار تا200 هزارتومان در بازار شهرستان رودسر خريد و فروش مي شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغييري نکرده است.
غلامپور تصريح کرد: درسال97 مبلغ60ميليون تومان تسهيلات به دو تن از بانوان منطقه و مبلغ سه ميليون تومان هم به 13 نفر براي خريد يارانه بذر اين محصول پرداخت شده است.
وي پرداخت تسهيلات کم بهره و تخصيص يارانه جهت خريد بذر طي چند سال اخير را از جمله حمايت هاي دولت از اين محصول در شهرستان رودسر ذکر کرد و گفت: درسال جاري نيز 98 بذر يارانه اي به مبلغ 42 ميليون و 500هزار تومان براي13 نفر پرداخت شده است.
به گفته غلامپور سه تن محصول گل گاوزبان مناطق اشکورات در سال گذشته به کشور ويتنام صادرشد.
برداشت گل گاوزبان از اواخر فروردين در گيلان آغاز مي‌شود و تا نيمه تير ادامه دارد.
گيلان رتبه نخست توليد گياه دارويي گل گاوزبان در کشور را دارد.
گل گاوزبان بصورت دم کرده مصرف مي شود و در جنگل هاي گيلان بصورت خودرو نيز وجود دارد؛ اين گياه دارويي براي تقويت حواس، تصفيه خون، اعصاب، درمان سرماخوردگي، برونشيت، سرفه، التهاب و ورم کليه‌ها، سرخک، مخملک، رماتيسم و بيماري‌هاي قلبي مفيد است.
شهرستان رودسر با حدود 147 هزار نفر جمعيت داراي چهار بخش کلاچاي، چابکسر، رحيم آباد و مرکزي و 10 دهستان در 75 کيلومتري شرق مرکز استان گيلان قرار دارد.
6029/2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۳۰ هزار و ۲۴۶ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۵۳۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
عباس اشکانی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت حدود ۴۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل این محصول استراتژیک در سطح استان پیش بینی شده است و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک میکنند.
اشکانی افزود: شهرستان‌های دلگان با ۱۵ هزار تن و بمپوربا هشت هزار تن بیشترین گندم تحویلی به مراکز خریدرا به خود اختصاص داده اند.

دیگر خبرها

  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • پیشرفت ۷۶ درصدی سد دیورش در شهرستان رودبار
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • آغاز برداشت گل گاوزبان اشکو در نکا