Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:21:41 GMT

دهمین عرضه نفت خام سبک در بورس صورت گرفت

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۵۶۷۰

دهمین عرضه نفت خام سبک در بورس صورت گرفت

امروز برای دهمین بار نفت خام سبک ایران در رینگ بین‌الملل بورس انرژی عرضه شد ولی درنهایت کفه تقاضا خالی ماند.

به گزارش ایسنا، امروز (سه‌شنبه) دو میلیون بشکه نفت خام سبک ایران در رینگ بین‌الملل بورس انرژی عرضه شد اما خریداری برای خرید این محصول اقدام نکرد و درنهایت نفت خام سبک بی‌مشتری ماند.

نفت خام سبک ایران امروز با قیمت پایه ۶۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۸ دلار بر تابلوی معاملات بورس انرژی نشست و اگر فردی اقدام به خرید این کالا می‌کرد، باید ۶ درصد از مبلغ را به صورت ارزی یا ریالی به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه واریز می‌کرد و باقی مبلغ را در زمان بارگیری می‌پرداخت. خریدار می‌توانست خارج از پایاپای به حساب‌های معرفی شده از سوی شرکت ملی نفت ایران وجه مورد نظر را پرداخت کند.

این دهمین بار بود که نفت خام سبک در بورس عرضه شد اما در ۷ بار عرضه، هیچ مقداری از نفت خام در بورس ایران به فروش نرفت. بسیاری معتقدند که برای اینکه نفت خام و فراورده‌های شرکت ملی نفت ایران بتواند از طریق بورس مشتری پیدا کند، باید این عرضه‌ها استمرار یابد. آن‌ها معتقدند که جدا از موضوع تحریم‌ها از آنجایی که فروش نفت خام و میعانات گازی در بورس اقدامی جدید است طبیعی به نظر می‌رسد که این محصول در بورس مشتری ثابتی نداشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بورس نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، چای لی مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی در دیدار با مهدی دوستی استاندار هرمزگان، بر توسعه روابط دو جانبه و همکاری مشترک میان چین و ایران تاکید کرد و اظهار داشت: شرکت انرژی چاینا از جمله شرکت‌های بزرگ چین است که بالغ بر ۲۰ هزار پروژه زیربنایی در حوزه‌های مختلف از جمله برق آبی، حرارتی، انرژی‌های تجدید پذیر، توسعه مسکن و تجهیز ساختمان و مسائل مرتبط با نفت و پتروشیمی در سطح جهان انجام داده و بخشی از آن در حال انجام است.

وی افزود: این شرکت از سال ۲۰۰۱ وارد ایران شد و چندین پروژه زیربنایی اولویت دار را تأمین مالی و اجرا کرده و قرار است طرح‌های بزرگی نظیر سد بختیاری به عنوان بلندترین سد ایران با همکاری این شرکت به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت چاینا انرژی با تاکید بر اینکه در زمینه پتروشیمی و نفت در هرمزگان آماده همکاری هستیم گفت: در حال حاضر چند پروژه پالایشی و پتروشیمی ملی را در دست همکاری داریم که بخشی از آن‌ها در هرمزگان وجود دارد.

کد خبر 6087659

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا