Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@12:24:46 GMT

۶۰۰۰ هکتار از آب‌بندان‌های گلستان لایروبی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۵۸۰۹

۶۰۰۰ هکتار از آب‌بندان‌های گلستان لایروبی می‌شود

مدیر آب و خاک جهادکشاورزی گلستان گفت: ۵۴۸ آب‌بندان استان به مساحت ۶ هزار هکتار در حال لایروبی است. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمدتقی کمال‌غریبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: کار لایروبی 548 آب‌بندان استان در وسعت 6 هزار هکتار که سال‌ها است اقدامی درباره آنها انجام نشده از شهریورماه سال گذشته آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرمت، بهسازی و تعمیر سازه‌های ورودی و خروجی آب‌بندان‌ها در دستور کار قرار گرفته و ماهانه لایروبی حدود 15 آب‌بندان انجام می‌شود.

مدیر آب و خاک جهادکشاورزی استان با بیان اینکه هزینه احیا، لایروبی و شن‌ریزی اطراف آب‌بندان‌ها به طور میانگین 80 میلیون تومان است، گفت: با لایروبی برخی از آب‌بندان‌ها پنج تا 10 متر به عمق آب افزوده می‌شود. در مجموع نیز حجم‌ ذخیره‌سازی آب‌بندان‌های استان با اجرای این طرح تا 2.5 برابر بیشتر خواهدشد.

رودخانه‌ها و آب‌بندان‌های شهرستان گنبدکاووس نیاز جدی به لایروبی داردگیلان| آب‌بندان‌های شهرستان مرزی آستارا لایروبی و مرمت می‌شودگردشگری گیلان با ساماندهی آب‌بندان‌ها تقویت می‌شود

وی یکی از کارکردهای آب‌بندان‌ها را جلوگیری از تشدید خسارت‌های سیلاب در پایین دست برشمرد و بیان داشت: با مرمت و بهسازی آب‌بندان‌ها می‌توان سرعت سیلاب و به تبع آن خسارت‌های آن را کاهش داد.

کمال‌غریبی افزود: تقویت منابع آب زیرزمینی، تأمین آب موردنیاز بخش کشاورزی، استفاده گردشگری و همچنین پرورش ماهی در آب‌بندان‌ها از کارکردهای این سازه‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ز

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران برای آب بندان روستای مهترکلاته، آورده‌ای جز ضایعات نداشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ این آب بندان می‌توانست، آب مورد نیاز کشاورزی در محیط پیرامون را تامین کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • باران برای آب بندان روستای مهترکلاته، آورده‌ای جز ضایعات نداشت
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد