Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:26:54 GMT

صدور 340 مجوز مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۵۹۴۱

صدور 340 مجوز مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: طی یکسال گذشته 340 مجوز مشاغل خانگی، 3 فقره پروانه تولید کارگاهی و 55 کارت شناسایی برای تولید کنندگان صنایع دستی این استان صادر شده است.

به گزارش ایرنا، مهرداد جوادی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: همچنین 42 میلیارد و 770 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه گردشگری و صنایع دستی طی این مدت پرداخت و زمینه اشتغال مستقیم 2 هزار و 143 نفر فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جوادی تصریح کرد: در این مدت 7 کارگاه صنایع دستی راه اندازی، 7 نمایشگاه برپا، از 23 پیشکسوت صنایع دستی تجلیل، دوره آموزشی برای 700 نفر برگزار و 3 هزار نسخه کتاب در حوزه صنایع دستی چاپ شده است.
وی یادآور شد: ساخت هتل 5 ستاره در شهرکرد از مهمترین برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری برای افزایش جذب توریست های خارجی است.
سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: براساس مطالعات انجام شده در استان آثار فراوانی از دوره های قبل از اسلام و اسلامی در این استان کشف شده است.
علی اصغر نوروزی تاکید کرد: بیش از 50 هزار سال پیش بشر در چهارمحال و بختیاری زندگی می ‌کرده و نخستین و قدیمی ترین روستاها در این استان بوده است.
وی افزود: براساس کاوش های صورت گرفته مشخص شد چهارمحال و بختیاری سابقه 10 هزار ساله در دامپروری دارد.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت:‌ صنایع دستی، صنعتی اشتغالزا و غیروابسته است.
مهرداد رئیسی تصریح کرد:‌ معرفی شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد رخداد خوبی بوده باید به آن توجه شود.
وی یادآور شد: هدف از نامگذاری شهرهای مختلف به نام یک صنایع دستی، رونق این دست سازه ها در شهر و افزایش اشتغال است.
7362/6021

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مجوز مشاغل خانگي چهارمحال و بختياري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در زمین‌های زراعی یکی از روستاهای اطراف شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی یگان حفاظت شهرستان و کارشناس باستان‌شناسی و همکاری پاسگاه انتظامی بخش سیروان دو نفر در محدوده حفاری غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه موتور برق و سه عدد میله فلزی کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ۱.۵ متر و عمق ۵ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6087468

دیگر خبرها

  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان