Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-04@14:28:53 GMT

زمان برگزاری کنکور ۹۸ تغییر نخواهد کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۶۰۰۷

زمان برگزاری کنکور ۹۸ تغییر نخواهد کرد

سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تعویق زمان برگزاری آزمون سراسری ۹۸ با توجه به بررسی‌های انجام گرفته در شورای سنجش و پذیرش دانشجو امکان‌پذیر نیست.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: ضمن ابراز تأسف و اعلام همدردی با هموطنان عزیز که در اثر جاری شدن سیل اخیر در بخش‌هایی از شهر‌ها و استان‌های کشور دچار آسیب شده اند، به اطلاع عموم داوطلبان می‌رساند تعویق زمان برگزاری آزمون با توجه به بررسی‌های انجام گرفته در شورای سنجش و پذیرش دانشجو و دلایل مشروحه ذیل امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
آزمون سراسری دارای یک فرآیند طولانی مدت بوده که بخش کوچکی از آن نرم افزاری و بخش اعظم آن عملیات فیزیکی و میدانی (مستلزم حضور داوطلبان واجد شرایط) است.   به عنوان مثال بعد از برگزاری آزمون حدود بیست روز برای جمع‌آوری پاسخنامه‌ها از کل کشور، تصحیح اوراق، استخراج نتایج و اعلام نتایج اولیه زمان لازم است که در دهه اول مرداد معمولاً این نتایج اعلام می‌شود، پس از آن فرآیند انتخاب رشته آغاز می‌شود که این فرایند نیز بیست روز به طول می‌انجامد. بعد از این مرحله لازم است فهرست اسامی متقاضیان دانشگاه فرهنگیان و یا سایر رشته‌های خاص که دارای مصاحبه و گزینش هستند استخراج و اعلام شود.   همچنین برگزاری و تصحیح اوراق آزمون عملی برخی از رشته‌های دانشگاهی از قبیل نقاشی، ارتباط تصویری، موسیقی و … باید انجام پذیرد که این امور نیز ۲۰ تا ۲۵ روز زمان می‌برد و با طی این فرایند، نتایج نهایی هر ساله پایان شهریورماه اعلام می‌شود که در این شرایط نیز همواره شروع ترم تحصیلی دانشجویان جدید الورود با تأخیر حداقل یک تا دو هفته‌ای مواجه است؛ لذا در صورت تعویق به هر میزان در زمان برگزاری، در مقایسه با برنامه زمانی فعلی، اعلام نتایج نیز با همان میزان با تأخیر مواجه و شروع تحصیل این دانشجویان را در ترم اول با مشکل روبرو و مسائل و مشکلات غیرقابل جبران در مدیریت آموزشی خدمات دانشجویی و… برای دانشگاه‌ها ایجاد خواهد کرد.   تغییر زمان برگزاری آزمون سراسری با توجه به فشردگی آزمون‌ها در تابستان باعث تغییر در سایر آزمون‌ها از قبیل کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، آزمون فنی و حرفه‌ای و … که قرار است در مرداد و شهریورماه برگزار شود که قطعاً این تغییرات آشفتگی و مشکلات زیادی را برای سازمان، دانشگاه‌ها و داوطلبان این آزمون‌ها به دنبال خواهد داشت. با توجه به اینکه برنامه زمانی آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از یکسال قبل اطلاع رسانی شده و داوطلبان با توجه به وضعیت زندگی، شغل و تحصیل خود برنامه ریزی کرده اند تغییر آزمون باعث اعتراض‌های اکثریت داوطلبان خواهد شد. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور پیگیر جدی ارائه تسهیلات لازم برای داوطلبان آسیب دیده مستقیم از حوادث اخیر از مراکز ذی صلاح است که به محض حصول نتیجه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

در پایان این اطلاعیه بیان شد: از داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ درخواست می‌شود جهت کسب هرگونه خبر و اطلاعات لازم در زمینه برگزاری آزمون سراسری صرفاً به اطلاعیه‌های سازمان سنجش آموزش کشور که از طریق سایت این سازمان و هفته نامه پیک سنجش انتشار می‌یابد مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زمان برگزاری کنکور 98 تعویق زمان برگزاری کنکور 98 سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدام ۱۹ هزار معلم | زمان آغاز به کار معلمان جدید مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین، رضامراد صحرایی وزیر آموزش‌ و پرورش ضمن یادآوری برگزاری آزمون مشاغل کیفیت بخشی در روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) گفت: طی این آزمون حدود ۱۹ هزار و ۲۰۰ مربی پرورشی، ورزشی، مراقب سلامت و مشاور جذب خواهند شد که از اول مهر امسال وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون این افراد باید امتیازاتی بدست بیاورند تا مشمول رتبه‌بندی شوند، افزود: تلاش می‌کنیم از همان ابتدا این افراد مشمول رتبه‌بندی شوند.

وزیر آموزش‌ و پرورش درباره برنامه‌های استخدامی سال آینده وزارتخانه متبوعش گفت: برنامه‌های سال ۱۴۰۴ و کار برنامه‌ریزی سال آینده بعد از اجرای آزمون‌ها و اواسط فصل پاییز شروع می‌شود.

ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

کد خبر 848879 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش معلمان خبر مهم استخدام

دیگر خبرها

  • فرصت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی تا ۱۸ اردیبهشت
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • رقابت داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش و EPT در دانشگاه آزاد اسلامی
  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در استان بوشهر
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • آزمون کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • برگزاری آزمون استخدام ۱۹ هزار معلم | زمان آغاز به کار معلمان جدید مشخص شد
  • جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل زده