Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@03:20:43 GMT

قشقاوي: رويکرد ايران تقويت صلح و ثبات منطقه اي است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۶۰۳۹

قشقاوي: رويکرد ايران تقويت صلح و ثبات منطقه اي است

خبرگزاري آريا - مادريد- ايرنا- «حسن قشقاوي» سفير جمهوري اسلامي ايران در اسپانيا در نشستي با عنوان `سياست خارجي ايران در پرتو تحولات منطقه اي`، رويکرد جمهوري اسلامي ايران را تقويت صلح و ثبات در منطقه عنوان کرد.

سفير ايران در اسپانيا در اين نشست که در دانشکده روزنامه نگاري دانشگاه کمپلونتسه مادريد برگزار شد، با تشريح وضعيت سياسي منطقه غرب آسيا به هنگام پيروزي انقلاب اسلامي ايران، به ويژه رقابت هاي آمريکا و اتحاد جماهير شوروي در افغانستان، سياست ها و اقدامات مخرب آمريکا در افغانستان را عامل رشد افراطي گري، بي ثباتي، افزايش توليد مواد مخدر و جلوگيري از برقراري صلح و ثبات و آرامش در اين کشور و مناطق پيرامون آن دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در مقابل جمهوري اسلامي ايران از همان ابتداي پيروزي انقلاب، رويکرد تقويت صلح و کمک به پيشرفت افغانستان به عنوان کشور همسايه خود را در پيش گرفت و همچنان نيز بر همان مدار در حال حرکت است.
قشقاوي در ادامه به اقدامات و فداکاري هاي ايران در مقابله با تروريسم در سوريه و عراق و کمک به برقراري صلح و ثبات در اين دو کشور اشاره و تأکيد نمود: جنگ، کشتار و آوارگي که مردم منطقه خاورميانه امروز با آن مواجه هستند نتيجه سياست ها و اقدامات مخرب دولتمردان آمريکا است و پيامدهاي ناشي از مشکلات ايجاد شده در منطقه ته اروپا نيز کشيده شده است.
سفير کشورمان همچنين ضمن اشاره به تحولات يمن از تلاش هاي ايران براي برقراري آرامش در اين کشور، به خصوص در قالب طرح 4 ماده اي ايران براي برقراري صلح در آن کشور ياد کرد و افزود: کشورهاي غربي پس از چند سال بي توجهي به اين طرح منطقي ايران، محورهاي اصلي آن را در مذاکرات صلح استکهلم دنبال کرده اند و ايران نيز از اين روند حمايت نموده است.
اشاره به راه حل منطقي و دموکراتيک ايران براي حل و فصل مسأله فلسطين، از طريق مراجعه به آراء کليه ساکنان فلسطين اشغالي از جمله فلسطيني هاي رانده شده از سرزمين مادري نيز بخش ديگري از سخنان قشقاوي در اين نشست بود؛ راه حلي که آمريکا و رژيم صهيونيستي عليرغم ادعاي آنها مبني بر برخورداري از دموکراسي، آن را رد مي کنند.
قشقاوي در پايان اين نشست، به سوالات دانشجويان و حضار در ارتباط با تحولات داخلي و سياست هاي منطقه اي کشورمان پاسخ داد.
وي در بخشي از سخنان خود، با اشاره به توافق هسته اي ايران با 1+5 و خروج غيرقانوني آمريکا از اين توافق و به دنبال آن بازگرداندن و اعمال تحريم هاي يکجانبه بر عليه مردم ايران، تاکيد کرد آمريکا برخلاف ادعاي خود مبني بر امکان تجارت دارو و کالاهاي انسان دوستانه با ايران، اجازه انتقال کمترين کمک مالي و همچنين ارسال دارو و کمک هاي انسان دوستانه به مردم سيل زده در کشورمان را نداده و اين در حالي است که بخش هاي وسيعي از چندين استان در ايران به دليل سيلاب هاي اخير دچار آسيب شده و جمعيت زيادي از جمله زنان و کودکان که در ميان آنها بيماران نيازمند دارو نيز وجود دارند به اين گونه کمک هاي مالي و غير نقدي نيازمند مي باشند.
اروپام *4*491**2040
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم

حسین عوض، وزیر امور خارجه سودان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان ضمن تبریک انتصاب وزیر امور خارجه جدید سودان، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

حسین عوض وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت ک حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • رویکرد دوگانه رسانه‌های بیگانه
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا