Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@03:54:14 GMT

دولت باید نظارت بیشتری بر مسائل فرهنگی داشته باشد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۶۵۱۸

دولت باید نظارت بیشتری بر مسائل فرهنگی داشته باشد

مطهری در پاسخ به اخطار نماینده محلات که انتقاداتی را نسبت به مسائل فرهنگی در کشورداشت گفت: دولت باید نظارت بیشتری بر مسائل فرهنگی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «علیرضا سلیمی» در ادامه جلسه علنی امروز بعدازظهر (سه شنبه 31اردیبهشت)مجلس شورای اسلامی دراخطار قانون اساسی  گفت:  طبق اصل سوم قانون اساسی دولت موظف به ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان و تقوا است اما متاسفانه ما این روزها شاهد  کلیپ هایی منتشر شده  از مهد کودک ها هستیم  که شنای مختلط را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«علی مطهری»، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را به عهده داشت  در پاسخ به این اخطار گفت: انحرافات فرهنگی مهم تری از آنچه که شما مثال زدید در کشور وجود دارد و مسائلی در مدارس، مهدکودک ها، تئاترها و سریال های خانگی دیده می شود که دولت باید نظارت بیشتری بر آن داشته باشد.

 

همچنین در ادامه جلسه حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری گفت: 16 اردیبهشت جلسه اید در مجلس  با حضور برخی از اعضای دولت و نمایندگان در خصوص بنزین برگزار شد که در آن تذکری در زمینه نحوه توزیع 14 میلیارد دلار در نظر گرفته شده برای تامین کالاهای اساسی داده شد تا مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرد.

 

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 22 اردیبهشت ماه موضوع 14 میلیارد دلار در نظر گرفته شده برای کالای اساسی در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار گرفت، ادامه داد: متاسفانه وزیر اقتصاد در نشست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس حاضر نشد و جلسه به نتیجه نرسید.

 

علی مطهری نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر شفاهی، گفت: در صورت تداوم عدم حضور وزیر اقتصاد در جلسات وی قصور کرده و ما منتظر گزارش نهایی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات هستیم، نحوه توزیع 14 میلیارد دلار در نظر گرفته شده برای تامین کالای اساسی موضوع بسیار مهمی است که در آن تاخیر شده است.

 

همچنین در ادامه جلسه امروز حبیب الله دهمرده در تذکری و با اشاره به موضوع برجام گفت: ثابت شده ما هر جا جلو رفتیم دشمن عقب نشینی کرده است. جنگ را مستکبر جانی شروع کرده و زیر برجام زده اما چرا مسئولان و دولت از این فرصت استفاده درست و منطقی نمی‌کنند.

 

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این حق طبیعی ملت است و ما باید عکس العمل منطقی نشان دهیم چرا در این باره عقب نشینی و تأخیر می‌شود این سوال برانگیز  است و ما هم پاسخی برای مردم نداریم.

 

علی مطهری  در پاسخ به این تذککر نیز گفت: دولت در موضوع برجام حالت تهاجمی دارد و عقب نشینی نکرده است./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان مجلس کانون های مساجد گلپایگان استان بوشهر مسجد موزه خراسان جنوبي مطهری فرهنگی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۶۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تغییر روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: تا پایان عمر مجلس یازدهم، مجلس شورای اسلامی سه هفته جلسه علنی خواهد داشت که روز‌های آن به روال قبل برگشت.

وی یادآور شد: اخیرا جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه تشکیل می‌شد که از این به بعد جلسات مجلس شورای اسلامی همچون گذشته در روز‌های یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: آخرین جلسه علنی مجلس در دوره یازدهم در روز چهارشنبه دوم خردادماه خواهد بود و مجلس دوازدهم کار خود را از هفتم خردادماه با برگزاری مراسم افتتاحیه شروع می‌کند.

دیگر خبرها

  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است