Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@21:47:53 GMT

نمایشگاه دائمی فرش در قم احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۶۹۲۶

نمایشگاه دائمی فرش در قم احداث می‌شود

در جلسه گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت از برپایی نمایشگاه دائمی فرش در قم تأکید و از روند پیشرفت فیزیکی آن خبر داده شد. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جلسه گفت‌وگوی شورای بخش خصوصی با دولت عصر امروز با حضور بهرام سرمست استاندار قم در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در این جلسه، تأکید کرد: 2400 قلم کالا که در فهرست سازمان صمت قرار دارد برای واردات به مناطق ویژه اقتصادی نیازی به ثبت سفارش و عوارض گمرکی ندارد.

صنایع غذایی قم از حمایت سازمان صمت استان برخوردار می‌شوند

محمود سیجانی با تأکید بر سختی‌های مسیر واردات تجهیزات خط تولید به مناطق ویژه اقتصادیگفت: حذف هزینه‌های ناشی از واردات تجهیزات خط تولید فقط با مصوبه دیگر دولت قدرت اجرایی خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: اولویت استان در بخش صنعت، در درجه نخست تولید و بعد از تجارت است، فرش یکی از اولویت‌های اصلی تولید استان بوده و تسهیلات روستایی و تسهیلات ارزان‌قیمت یارانه‌ای به آن اختصاص پیداکرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: برای برپایی نمایشگاه فرش قم 2 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و 2.5 میلیارد تومان نیز از محل مرکز فرش ایران اختصاص پیداکرده است.

 وی تأکید کرد: برای تأمین مواد اولیه صنایع غذایی در شکر، گوشت و آرد 40 واحد تولیدی بزرگ استان موردحمایت‌ سازمان صمت قم قرارگرفته‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: حداقل از 50 درصد از نیاز واحدهای استان به روغن خوراکی باید از تولیدات بومی تأمین‌شده و مابقی از محصولات استان‌های دیگر تأمین کنند.

بخش خصوصی 40 درصد نیاز برق کشور را تأمین می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به مشکلات ناشی از ارزش‌افزوده گفت: صندوق مکانیزه فروش در سال جدید در حال جانمایی بوده و آخرین مرحله روش ملاک عمل درزمینهٔ ارزش‌افزوده نهایی خواهد بود.

ابوالفضل خاکی همچنین با اشاره به مبحث صادرات مواد اولیه بدون ثبت سفارش و به‌صورت آزاد در مناطق ویژه اقتصادی نیز  گفت: واردات کالاها و قطعات تولید به منطقه ویژه اقتصادی نیازی به ثبت سفارش ندارد اما برای واردات تجهیزات خط تولید ثبت سفارش نیاز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم نیز در ادامه این جلسه، تأکید کرد: بخش خصوصی بیش از 40 درصد از نیاز کشور به برق را تولید می‌کند که باید به مطالبات و نیازهای آن‌ها نیز به‌درستی رسیدگی شود.

مهدی آهنین‌پنجه گفت: سال گذشته  بیش از 3 میلیون کیلووات برق در استان قم  فروخته‌شده که در بخش خانوار از حمایت‌های ویژه و یارانه‌های دولتی برخوردار است، قیمت تمام‌شده برق بسیار بیشتر از قیمت کنونی آن است.

مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم نیز گفت:برخی از کالاهای اساسی با سختی‌های زیادی تأمین می‌شود اما به دلیل ضعف در نظارت‌های سازمان‌های متولی مشکلاتی در توزیع کالا ایجاد می‌شود.

برگزاری نمایشگاه فرش دستبافت و تابلو فرش در فرهنگسرای اشراقبیست و هفتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران افتتاح شدتهران میزبان بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف جهان

استاندار قم نیز عنوان کرد: مشکلات قطعی برق واحدهای صنعتی استان با تأمین زیرساخت‌های لازم تا آغاز فصل گرما باید به حداقل خاموشی ممکن برسد.

بهرام سرمست تأکید کرد: وزارت نیرو باید نسبت به تأمین زیرساخت‌های صنعتی شهرک‌های صنعتی قم اهتمام داشته باشد، در حال حاضر جهت‌گیری و عملکرد شرکت توزیع نیروی برق استان قم مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات بخش خصوصی قم در تأمین برق گفت: برخی از مشکلات بخش خصوصی قم در این زمینه ریشه‌های ملی داشته و در محدوده اختیارات استانی قابل‌حل نیست.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۶۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • لزوم شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان/ برگزاری ره‌آورد فناورانه
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • تأمین مودم پروژه فیبر نوری از محصولات تولید داخل
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون