Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-04@00:21:50 GMT

درخواست پادشاه سعودی از ترامپ برای حمله به یمن

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۷۰۳۶

درخواست پادشاه سعودی از ترامپ برای حمله به یمن

یک پایگاه خبری صهیونیستی گزارش داد، رئیس جمهور آمریکا درخواست پادشاه عربستان سعودی برای حمله نیروی هوایی آمریکا به یمن در واکنش به حمله پهپادی انصارالله به تاسیسات نفتی عربستان را رد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، منابع اطلاعاتی و نظامی گزارش داده‌اند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درخواست «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای حمله نیروی هوایی آمریکا به یمن را رد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش پایگاه خبری دبکا، این درخواست پس از حمله پهپاد یمنی به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان در روز 14 ماه مه انجام شده است.

پادشاه عربستان خواسته که واشنگتن نباید به سیاست عدم واکنش به حملات ایران به زیرساخت‌های نفتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ادامه دهد.

سلمان بن عبدالعزیز پیشنهاد داده واشنگتن اگر هم نمی‌خواهد به طور مستقیم وارد جنگ با ایران شود با حمله به حوثی‌ها که متحد ایران به شمار می‌آیند به تنبیه تهران بپردازد.

این گزارش افزود: اما رئیس جمهور آمریکا با رد این درخواست عربستان سعودی تاکید کرده که در جنگ یمن در زمینه تامین جنگنده‌های اماراتی و سعودی با داده‌های اطلاعاتی، سوخت و موشک کمک خواهد کرد.

سه شنبه گذشته ارتش یمن و انصارالله در عملیاتی تلافی‌جویانه در واکنش به حملات هوایی مکرر ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» را هدف حمله قرار داد.

شبکه الجزیره با استناد به تصاویر ماهواره‌ای از خسارات قابل توجه به تاسیسات نفتی شرکت آرامکوی عربستان سعودی طی حملات پهپادی اخیر انصارالله یمن خبر داد.

الجزیره با اشاره به اینکه این حمله به ایستگاه شماره 8 نفتی سعودیها خسارت وارد کرده است نوشت: یکی از لوله‌های خطوط انتقال نفت دچار 4 متر شکستگی شده و بیش از هزار متر مربع از زمینهای اطراف دچار نشتی نفت شده است. 

براساس این گزارش، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که حمله پهپادی یمنی‌ها مستقیما خطوط انتقال نفت را هدف قرار داده است و این حمله دقیق صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترامپ شبکه الجزیره عربستان سعودی یمنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند

فایننشال تایمز می‌نویسد که کشور‌ها از آینده دارایی‌های خود در غرب می‌ترسند. آنها به طور خصوصی از نمایندگان اتحادیه اروپا خواستند "تسلیم فشار‌های آمریکا و انگلیس نشوند" و بر جلوگیری از مصادره ۲۰۰ میلیارد یورو از دارایی‌های روسیه پافشاری کردند.

در گردهمایی اخیر وزرای دارایی گروه ۲۰ در برزیل، نمایندگان در یک موضوع مبرم احساس ناراحتی عمیقی داشتند: مصادره بالقوه یا استفاده از دارایی‌های روسیه که تحت تحریم‌های غرب پس از حمله روسیه به اوکراین مسدود شده بودند.

دو وزیر - محمد الجدان از عربستان سعودی و سری مولیان ایندراواتی از اندونزی - از جمله کسانی بودند که از این بابت نگران بودند. سؤالات آنها از همتایان غربی خود به یک بحث پرتنش در مورد اینکه آیا صد‌ها میلیارد یورو از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه باید برای کمک به تأمین مالی اوکراین اختصاص داده شود، تبدیل شد.

آمریکا و هم پیمانانش استدلال می‌کنند که انجام این کار باعث تقویت مالی با پتانسیل تبدیل جنگ به نفع کی‌یف خواهد شد. برای مخالفان این ایده، چنین اقدامی خطر ایجاد یک سابقه خطرناک در حقوق بین‌الملل را به همراه دارد - سابقه‌ای که می‌تواند منافع هر کشوری را در غرب درگیر کند و نظم حقوقی بین‌المللی را نیز به خطر بیندازد.

در حال حاضر، کی‌یف به بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری که در ۲۴ آوریل توسط سنای ایالات متحده تصویب شد، پس از ماه‌ها کشمکش سیاسی متکی است. اما جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، متحدانش را تحت فشار قرار می‌دهد تا به دنبال راه‌هایی برای بهره‌برداری از ذخایر تقریباً ۲۶۰ میلیارد یورویی روسیه باشند، در حالی که نشست سران گروه هفت در ایتالیا در ماه آینده به عنوان لحظه‌ای کلیدی برای فشار جهت پیشرفت تلقی می‌شود. پیش از این، نمایندگان G۷ گفتند که موضوع مصادره کامل دارایی‌های فدراسیون روسیه دیگر مورد بحث قرار نمی‌گیرد و اقدامات جایگزین در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح