Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - معاون رفاه اجتماعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: شوراي عالي رفاه و تامين اجتماعي، در جلسه امروز (سه شنبه) مباحث مرتبط با صندوق حمايت و بازنشستگي آينده ساز را به عنوان يکي از صندوق خرد بازنشستگي بررسي، و ارکان آن را تصحيح کرد.

«احمد ميدري» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا، به تشريح مصوبات نشست شوراي عالي رفاه و تامين اجتماعي که امروز (سه شنبه) در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، با حضور «محمد شريعتمداري» وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي برگزار شد، تشريح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: صندوق هاي بازنشستگي کشور در دو دسته جا دارند؛ نخست صندوق هاي بازنشستگي که زير نظر وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي اداره مي شوند و دسته ديگري که به طور جداگانه يا زيرنظر يک وزير و يا رکني ديگر اداره مي شوند.
معاون وزير تعاون اضافه کرد : در قانون جامع ساختار رفاه و تامين اجتماعي ذکر شده است که تمام صندوق ها بايد زير نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي باشند. عدم اجراي اين بند از قانون تاکنون مشکلاتي را به وجود آورده است؛ از جمله اينکه صندوق هاپس از آنکه با مشکلات مالي مواجه مي شوند درصدد پيوستن به وزارت تعاون بر مي آيند و اينجاست که ابعاد بحران بزرگ تر و اداره آنها با موانعي روبرو مي شود.
ميدري افزود : براي جلوگيري از تکرار اين تجربيات ناخوشايند، در شوراي عالي رفاه و تامين اجتماعي تصميم گرفته شد 14 صندوق خرد که زير نظر ساير ارکان هستند به شکلي اداره شوند که از بي انضباطي هاي مالي آنان جلوگيري شود و کشور را با پيامدهاي ناخواسته روبرو نکند و درعين حال تحت مسئوليت آن سازمان قراربگيرد.
وي ادامه داد: به همين دليل امروزسه شنبه 31 ارديبهشت، درشوراي عالي رفاه و تامين اجتماعي، صندوق حمايت و بازنشستگي آينده ساز را به عنوان نخستين صندوق خرد بررسي کرديم که بخشي از شرکت هاي صنعتي مهم عضو اين صندوق به شمارمي روند.
معاون رفاه اجتماعي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: برهمين اساس قرارشد دبيرخانه شوراي عالي رفاه و تامين اجتماعي متن پيشنهادي ضوابط کلي نحوه مديريت وجوه، ذخاير و سرمايه گذاريهاي (موضوع بند `هـ` ماده 15 قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعي) براي دستگاههاي عضور شوراي عالي ارسال کند تا ظرف مدت يک هفته نظرات اخذ شده بر روي متن پيشنهادي اعمال و ظرف يک هفته نيز پس از برگزاري جلسه با دستگاههاي ذيربط متن نهايي شده جهت اخذ امضاي اعضاي شوراي عالي ارسال شود.
وي تصريح کرد : درکشور ضوابطي در مورد چگونگي ذخائر صندوق هاي بازنشستگي نداريم و اين امر يک خلاء مهم بوده است که به همين سبب در نشست قبلي شوراي عالي رفاه و تامين اجتماعي مطرح و امروز در دبيرخانه شوراي عالي رفاه و تامين اجتماعي متن پيشنهادي ضوابط کلي نحوه مديريت وجوه، ذخاير و سرمايه گذاريهاي براي دستگاههاي عضور شوراي عالي ارسال شد تا ظرف مدت يک هفته نظرات اخذ شده بر روي متن پيشنهادي اعمال و ظرف يک هفته نيز پس از برگزاري جلسه با دستگاههاي ذيربط متن نهايي شده جهت اخذ امضاي اعضاي شوراي عالي ارسال شود.
اقتصام**٩١٣٢**9189
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، به مناسبت هفته کار و کارگر مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه جمعی از مردم و مسئولین به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی در این مراسم گفت: یاد و خاطره شهدا موجب اعتلای پرچم مقدس کشور مان می‌شود

دهقانی افزود:  بر همگان لازم است یاد و اهداف شهدا را زنده نگه داریم و بر وصیت های شهدا عمل نماییم.

نظیر این مراسم در نقاط مختلف آذربایجان غربی نیز برگزار شد.

 

 

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ