Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:31:22 GMT

120 طرح روی رودخانه های مرزی کشور احداث شده است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۷۳۷۵

120 طرح روی رودخانه های مرزی کشور احداث شده است

مهاباد- ایرنا- مدیرعامل شرکت منابع آب و نیروی ایران گفت: 120 طرح مربوط به مهار آب و آبرسانی به زمین های اطراف در 12 استان مرزی کشور بر روی رودخانه ها احداث شده است.

به گزارش ایرنا، بهروز مرادی روز سه شنبه در جلسه بررسی عملیات احداث سد و نیروگاه سردشت افزود: این طرح ها به منظور رفع نیازهای مردم، مهار و هدایت منابع آبی و ایجاد اشتغال در این مناطق احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به عملیات ساخت سد سردشت نیز اظهار داشت: تیم سازنده این سد توانست در مدت کمتر از سه سال این سد را به بهره برداری برساند که قابل تقدیر است.
مرادی افزود: سردشت با احداث این سد و دریاچه زیبا و پلی که بر روی آن احداث شده، هم اکنون به یکی از زیباترین شهرهای ایران تبدیل شده و 90 هزار هکتار جنگل و مناظر زیبای حاشیه سد، در کنار سایر پتانسیل های سردشت به زیبایی های این منطقه افزوده است.
وی با بیان اینکه طرح جامع گردشگری این شهر باید تهیه و توسط دولت و بخش خصوصی در آینده نزدیک اجرایی شود، افزود: نزدیکی این سد به مرز به عنوان یک فرصت بالقوه می تواند زمینه لازم برای صادرات برق بوجود آورده و ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد.
فرماندار سردشت نیز در این جلسه با تاکید بر جذب نیروهای بومی در پروژه سد سردشت و نیروگاه آن گفت: بهره گیری از شیلات و تولید آبزیان از سد سردشت نیز در کنار توسعه بخش کشاورزی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
اقصی نخشی پور افزود: تصفیه خانه آب شرب شهرهای سردشت و ربط نیز با ظرفیت 495 لیتر در ثانیه برای افق سال 1425 به بهره برداری می رسد که می تواند مشکل آب شرب این منطقه را برای بلند مدت تامین کند.
به گزارش ایرنا شهرستان مرزی سردشت با 385 هزار نفر جمعیت در 244 کیلومتری مرکز آذربایجان غربی واقع است؛ این شهرستان مرزی 150 هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان 90 هزار هکتار را اراضی جنگلی تشکیل می دهد.

** 600میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه هدایت می شود
مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت تخصصی مدیریت منابع آب ایران گفت: می توان میزان 600 میلیون متر مکعب آب را به دریاچه ارومیه منتقل کرد که در این زمینه نیازمند دستور مساعد رییس جمهوری هستیم.
محمد حاج رسولیها در آیین افتتاح سد سیلوه پیرانشهر افزود: با احتساب هزینه هایی که در زمینه انتقال آب پروژه زاب به دریاچه ارومیه انجام شده بیش از پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این خطه در زمینه طرح های آب رسانی و زه کشی انجام شده است.
وی اضافه کرد: با احتساب هزینه های انجام شده برای طرح های حوضه سد سیلوه 2 هزار و 700 میلیارد تومان از این طرح ها به بهره برداری رسیده و 2 هزار و 300 میلیارد تومان از سرمایه گذاری انجام شده نیازمند دستور رییس جمهوری است تا در زمینه پرداخت مابه تفاوت ارز بتوان تمام شبکه های آبیاری زهکشی را که در طرح های مرزی در غرب و شرق و شمال شرق سرمایه گذاری شده است، به بهره برداری رسانید.
حاج رسولیها با قدردانی از پیمانکاران و مشاوران طرح های اجرا شده در منطقه گفت: تمامی این عوامل نشان از عزم جدی همگان برای توسعه ایران اسلامی است.
وی با تاکید بر اینکه می توان استفاده مناسبی از سد در حوزه صنعت داشت، اضافه کرد: اولویت اصلی در این راستا باید جذب سرمایه گذار باشد.
سید علی ترابی، فرماندار پیرانشهر نیز در این نشست، افتتاح شبکه آبیاری چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان و خط لوله انتقال آب 22.4 کیلومتری را از برکات تلاش دولت تدبیر و امید بیان کرد و گفت: همه این طرح ها در راستای تحقق شعاری است که توسط مقام معظم رهبری برای سال جدید برگزیده شده است.
وی پیرانشهر را یکی از زرخیزترین شهرهای کشور دانست و ادامه داد: خاک حاصلخیر، آب کافی و ظرفیت های گردشگری این شهرستان می تواند پتانسیلی برای توسعه اقتصادی منطقه باشد.
فرماندار شهرستان پیرانشهر رسانه ها را بال های توسعه منطقع دانست و گفت: رسانه ها می توانند با بازگو کردن ظرفیت های اقتصادی منطقه نقش بسزایی در جذب سرمایه گذار و توسعه منطقه ایفا کنند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران امروز /سه شنبه/ به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، خدماتی و زیربنایی وارد فرودگاه ماکو در شمال آذربایجان غربی شد.
7562/3020/6185/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب های مرزی سفر رییس جمهوری آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان

اعضای کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان در دومین جلسه این کمیته در شش ماهه نخست ۱۴۰۳ از پروژه‌های عمرانی فعال در منطقه ۱۳ بازدید کردند که در جریان این بازدید، رفع مشکلات مطرح شده در دستور کار کمیته قرار گرفت.

جواد کشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بازدید اعضای کمیته نظارتی شورای شهر از پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۳ اصفهان اظهار کرد: دومین جلسه کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان با بازدید از پروژه‌های عمرانی همچون احداث منبع ذخیره آب در باغ بانوان پردیس، احداث مجموعه فرهنگی قائمیه، بازگشایی خیابان دستگرد، پیاده‌روسازی‌های سطح منطقه، احداث مجموعه ورزشی با رویکرد ورزش‌های پهلوانی و آزادسازی خیابان شهید عباسپور برگزار شد.

وی افزود: در این برنامه مشکلات و موانع با اعضای شورای اسلامی شهر مطرح و رفع آن در دستور کار قرار گرفت.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: اعضای کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان در شش ماهه نخست سال جاری در منطقه ۱۳ آقایان محمدرضا فلاح، محمد شریعتی و علی صالحی هستند.

کد خبر 751153

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی در قصر فیروزه
  • فیلم| وداع مادر شهید «جلال اعتماد» با فرزند شهیدش
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد