Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان گفت: هرچند خرماکاران در نهبندان توانسته‌اند محصولات خود را به دیگر استان‌های همجوار صادر کنند اما به دلیل نبود سردخانه و بسته‌بندی عایدی نصیب بهره‌بردار نمی‌شود و خرماکاران ناچارند به هنگام برداشت محصول خود را فله‌ای عرضه کند.

محمد مالکی افزود: نبود صنایع بسته‌بندی در نهبندان از مهم‌ترین مشکلات است زیرا سبب شده تا نخل‌کاران محصولات خود را به‌صورت فله در بازار عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نبود ماشین‌آلات برای گرده‌افشانی نخلستان‌ها را از دیگر مشکلات بهره‌برداران دانست و ادامه داد: همه‌ساله گرده‌افشانی خرما به‌صورت سنتی از اواخر اسفندماه شروع و تا اواخر فروردین ادامه دارد.

مالکی افزود: با وجود همه مشکلات جهاد کشاورزی تلاش کرده است تا برای ایجاد کارگاه بسته‌بندی از ظرفت خیران و گروه‌های جهادی استفاده کند اما هنوز تا این لحظه عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه با وجود مبارزه با ملخ‌های میهمان هیچ تهدیدی برای خرمای نهبندان نیست، اضافه کرد: سطح زیر کشت خرما در این شهرستان 300 هکتار است که از این میزان 230 هکتار بارور و مابقی غیربارور است.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان تصریح کرد: خرمای زاهدی، کبکاب، مضافتی و پیارم از جمله انواع خرمایی است که در مناطقی، چون دهسلم، چاهداشی، محمد آبادو بندان کشت می‌شود.

مالکی با بیان اینکه عدم وجود کارگاه بسته‌بندی نیز از دیگر این موارد است افزود: نبود صنایع بسته‌بندی در این شهرستان باعث شده تا نخل‌کاران، محصولات خود را به‌صورت فله در بازار‌ها عرضه کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خرما مشکلات برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اعلام کرد: بر اساس نرخنامه مصوب این سازمان، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ غیر بسته بندی ۳۰ عددی در میادین میوه و تره بار ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان و هر شانه ۳۰ عددی بسته‌بندی شانه‌های خمیری شیرینگ شده با قیمت ۸۹ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است، هر شانه تخم مرغ ۲۴ عددی بسته بندی شانه‌های خمیری درب دار یا بسته بندی با دو شانه خمیری و شرینگ شده ۷۴ هزار و ۴۰۰ تومان، ۲۰ عددی ۶۲ هزار تومان، ۱۵ عددی ۴۶ هزار و ۵۰۰ تومان، ۹ عددی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان و ۶ عددی ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسند.

کد خبر 6086387

دیگر خبرها

  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند