Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@14:27:27 GMT

اعتیاد اصلی ترین آسیب اجتماعی در زنجان است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۷۶۸۹

اعتیاد اصلی ترین آسیب اجتماعی در زنجان است

زنجان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت:بر پایه پیمایش جهاد دانشگاهی، اعتیاد به عنوان اصلی ترین آسیب اجتماعی در این استان عنوان شده است.

به گزارش ایرنا، خدابخش مرادی نافچی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: امروز تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی و تغییر سن، جنسیت، شغل و تحصیلات مصرف کنندگان سبب شده تا اعتیاد تمام اقشار جامعه را تهدید کرده و به عنوان یک دغدغه اساسی برای فرد، خانواده و جامعه محسوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اعتیاد، علت 55 درصد طلاق ها در استان است، خاطرنشان کرد: این موضوع، قابل تامل بوده و نباید با مقوله مبارزه با اعتیاد به صورت اداری برخورد شود چرا که برخورد اداری، نتیجه ای ندارد.
مرادی نافچی تصریح کرد: باید اقدامات عمیق و متعهدانه در این حوزه انجام داده و دغدغه مندانه وارد شویم تا جوانان از آینده خود، آگاهی یافته و به آن توجه کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: البته تکرار بیش از اندازه برخی موضوعات نیز حساسیت جامعه را پایین می آورد.
وی اظهار داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، جایگاه سیاستگذاری، برنامه ریزی راهبردی در حوزه اجتماعی و فرهنگی و مشارکتی کردن مبارزه با مواد مخدر را دارد.
این مسئول با اشاره به برخی مناطق آلوده استان به مواد مخدر، گفت: فرمانداران این شهرستان ها برنامه عملیاتی مقابله، درمان، اقدامات فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری را با تعریف نقش دستگاه های اجرایی، تنظیم و به شورا ارائه دهند تا ماموریت لازم برای اقدامات مقابله ای تعیین شود.
مرادی نافچی تصریح کرد: اگر اقدام عملیاتی و پیشگیرانه انجام نشود، شعاع خانواده های درگیر این آسیب افزایش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: از فرمانداران و دستگاه های متولی، انتظار می رود نظارت لازم برای پیشگیری از کشت خشخاش در استان را داشته باشند.
مرادی نافچی افزود: اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی استان، نظارت های مستمر و سرزده از مراکز ترک اعتیاد و درمان سرپایی معتادان را داشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین در مدت نگهداری معتادان متجاهر در مراکز مربوطه، تمام اقدامات درمانی، فرهنگی، اجتماعی، پیشگیری و نظارتی در دستور کار قرار داشته باشد.
مرادی نافچی با اشاره به هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در ابتدای تیر، گفت: این هفته باید هفته اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر باشد لذا باید مکانیزم لازم تعریف شده و کمیته ها برنامه های ابلاغی از سوی ستاد مرکزی را بومی سازی کنند.
وی تاکید کرد: از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، هیات های مذهبی و سایر تشکل های مردمی برای مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.
9556

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اعتياد دغدغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ خرده فروش مواد مخدر در اصفهان دستگیر شدند

سرهنگ حسین بساطی درگفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، طرح آرامش با هدف دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر عملیاتی شد.

وی با اشاره به اجرای ۲۴ ساعته این طرح گفت: با انجام کار دقیق و میدانی گسترده توسط مأموران انتظامی و با شناسایی محلات هدف و آلوده، در نهایت ۱۶ نفر معتاد متجاهر جمع آوری و برای سپری کردن مراحل درمانی به مراکز بازپروی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در ادامه این طرح همچنین ۱۴ نفر خرده فروش مواد مخدر دسنگیر و ضمن کشف مقادیری انواع مواد افیونی از متهمان، افراد دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 6100431

دیگر خبرها

  • درمان اعتیاد باید اجتماع محور باشد
  • ۳۰ خرده فروش مواد مخدر در اصفهان دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر در لرستان
  • کدام استان‌ها بیشترین شهدای مبارزه با مواد مخدر را دارند؟
  • عملیات پلیس علیه مواد مخدر در کیش
  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان