Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:30:54 GMT

رسیدگی به امور شهدای منا یکی از اولویت های سازمان حج است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۸۰۴۸

رسیدگی به امور شهدای منا یکی از اولویت های سازمان حج است

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با خانواده شهدای منا رسیدگی به امور شهدای منا و مسجدالحرام را یکی از اولویت های سازمان حج و زیارت مطرح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب روز سه شنبه در این دیدار حادثه منا در روز عید قربان سال 94 را یکی از تلخ ترین حوادث سالهای اخیر ذکر کرد و افزد: همه ما در مجموعه حج و زیارت لباس خدمت به تن کرده ایم و بر خود وظیفه می دانیم که دغدغه های خانواده های معظم شهدای منا و مسجدالحرام را در چارچوب توان و اختیارات خود پیگیری نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی رضا رشیدیان در خصوص خواسته های خانواده های شهدای منا شامل احداث یادمان شهدای منا، پیگیری از شوراهای شهرها در خصوص نامگذاری خیابانی در شهرهای مختلف کشور بنام این شهدا، بررسی ابهامات در خصوص بیمه شهدا، برگزاری مراسم های بزرگداشت سالگرد شهدا، مسائل خانواده های شهدای منا با بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین برگزاری جلسات مستمر با خانواده ها، دستورات لازم را به مسئولان مربوطه صادر کرد.
رئیس سازمان حج و زیارت در این جلسه مشاور خود، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شهسواری را به عنوان مسئول پیگیری امور مربوط به خانواده های معظم شهدای منا و مسجدالحرام معرفی کرد .
در حادثه غمبار منا در حج سال 1394، 464 زائر ایرانی در روز عید قربان به شهادت رسیدند.
جمعی از خانواده های معظم شهدای مظلوم فاجعه منا، امروز سه شنبه با حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت دیدار و گفت وگو کردند.
اجتمام*1933*1095*1193

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حج شهداي منا ما و شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، قرائت زیارت امین الله، سخنرانی حجت الاسلام حسین اسلامی و قرائت دعای توسل از جمله برنامه های این مراسم بود.   همچنین مراسم عزاداری وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)  امروز  چهار شنبه با سخنرانی حجت الاسلام محمد مهدی رجبی در رواق امام خمینی، سخنرانی حجت الاسلام سید جواد پنجتنیان در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد و سخنرانی حجت الاسلام محمد حسین فرمانبر در رواق دار الحجة (عج) برگزار میشود.   پس از نماز مغرب و عشا  نیز  مراسم با قرائت زیارت امین الله توسط آقای مهدی سروری آغاز میشود  و پس از آن سخنرانی حجت الاسلام محمد الهی خراسانی و نیز قرائت زیارت جامعه کبیره با حضور آقای زین العابدین غلام در رواق امام خمینی (ره) ویژه زائران و مجاوران حرم مطهر تدارک دیده شده است.    ویژه برنامه وفات حضرت عبد العظیم حسنى (ع)  نیز امروز  ساعت ۱۰:۰۰ در رواق حضرت معصومه (س) ویژه خواهران برگزار خواهد شد.   همچنین مجلسی  با عنوان محفل اشک روز چهارشنبه همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر، صحن پیامبر اعظم، خروجی باب الهادی، مسجد صدیقی‌ها برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • معارفه رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان باحضوررییس دیوان عالی کشور
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است