Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق چهارمحال و بختياري گفت: جنوب شرق و جنوب استان سالانه بيش از 3 هزار و 300 ساعت تابش خورشيد دارد و اين يک ظرفيت براي سرمايه گذاري بخش خصوصي است.

به گزارش ايرنا، مجيد فرهزاد شامگاه سه شنبه در ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: ميزان تابش نور خورشيد در شمال استان 2 هزار و 500 تا 3 هزار ساعت در سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: براي پتانسيل سنجي چهارمحال و بختياري در حوزه انرژي باد بايد به شاخص هاي سرعت، چگالي توان و چگالي انرژي توجه کرد.
فرهزاد تصريح کرد:‌ هم اينک 19 واحد نيروگاه خورشيدي با ظرفيت 210 کيلووات در چهارمحال و بختياري نصب شده است و ‌ مجوز 17 واحد نيروگاهي در چهارمحال و بختياري صادر شده، 10 واحد نيروگاه خورشيدي با ظرفيت 450 مگابايت در استان شناسايي و داراي پروانه بهره برداري هستند که يک و نيم مگابايت آن مربوط به کارخانه سيمان شهرکرد احداث به بهره برداري شد.
به گزارش ايرنا، سهم چهارمحال و بختياري در فاز نخست از 3 هزار واحد نيروگاهي در کشور 150 واحد نيروگاه خورشيدي پنج کيلوواتي است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري چهارمحال و بختياري نيز گفت:‌ توجه به انرژي هاي نو و بهره مندي از آن مي تواند در تسريع روند توسعه اي استان موثر باشد.
الله کرم نصيري تاکيد کرد: مسئولان دستگاه هاي اجرايي مرتبط با سرمايه گذاري در حوزه انرژي هاي نو موظفند تا همکاري لازم با سرمايه گذاران را انجام دهند.
وي اظهار داشت:‌ اجراي طرح بهره مندي از انرژي هاي نو در مناطق روستايي، حاشيه شهرها و مناطق محروم اجرايي مي شود.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري نيز گفت:‌ 110 ميليارد ريل اعتبار از محل کمک هاي فني و اعتباري براي ادارت کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزي استان در نظر گرفته شده است.
طهمورث الياسي بختياري تاکيد کرد:‌ اين مبلغ براي کمک به تکميل و راه اندازي طرح هاي نيمه تمام چهارمحال و بختياري اختصاص پيدا کرد.
معاون برنامه ريزي و توسعه سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري نيز گفت: سازمان نظام صنفي رايانه اي در استان به زودي تشکيل مي شود.
عليرضا شجاعي تصريح کرد: براي اجراي برنامه هاي ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي سال جاري در چهارمحال و بختياري 200 پروژه مختص 14 دستگاه اجرايي پيش بيني شده است.
به گزارش ايرنا، تسريع در روند تکميل و بهره برداري از پروژه هاي نيمه تمام چهارمحال و بختياري از مهمترين برنامه هاي ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي است.
7362/2097
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری

دریافت 14 MB کد خبر 6096662

دیگر خبرها

  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • ماه در وضعیت اوج زمینی قرار می‌گیرد
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • برخورد دو شراره خورشیدی قوی به زمین
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • راهیابی دو گروه سرود از چهارمحال و بختیار به جشنواره نغمه‌های روشن فردا