Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو در حالی از ۲۲ ژوئیه تا ۹ اوت برگزار می‌شود که دوومیدانی کاران کشورمان هم با کسب حد نصاب ورودی می‌توانند در مهمترین رویداد ورزشی جهان  به رقابت با برترین دوومیدانی کاران جهان بپردازند. 

البته احسان حدادی پرتابگر کشورمان  با ثبت رکورد ۶۶/۷۸علاوه برکسب مقام سومی مرحله اول مسابقات دایموند لیگ در دوحه قطر توانست نخستین سهمیه دوومیدانی کشورمان را در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بدست آورد و مابقی دوومیدانی کاران هم می‌توانند طبق سیستم انتخابی مورد تایید شورای IAAF از یکم جولای ۲۰۱۹ تا ۲۹ ژوئن ۲۰۲۰ ورودی المپیک را کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوومیدانی کاران کشورمان در مسابقات قهرمانی کشور که بعد از ماه رمضان برگزار می‌شود با ثبت رکورد‌های مدنظر فدراسیون جهانی می‌توانند حدنصاب المپیک را کسب کنند. علاوه بر این در مسابقات قهرمانی جهان در دوحه قطر و تورنمنت‌های برون مرزی می‌توانند سهمیه المپیک بدست آورند.

شانس کسب ۳، ۴ سهمیه المپیک برای دوومیدانی کاران

به هر حال پیش بینی می‌شود که دوومیدانی کشورمان به جز سهمیه‌ای که حدادی در پرتاب دیسک بدست آورد ۳، ۴ سهمیه المپیک دیگر هم بدست آورد و با همین تعداد سهمیه راهی توکیو شود. برهمین اساس بهنام شیری در پرتاب دیسک، حسین کیهانی در ماده ۳۰۰ هزار متر، امیر مرادی در ماده ۱۵۰۰ متر و تفتیان در ۱۰۰ متر بیشترین شانس برای کسب سهمیه المپیک دارند.

علاوه بر این اگر علی ثمری بتواند خود را از حاشیه‌ها دور نگه دارد به همراه  شاهین مهردلان شانس‌های کسب سهمیه المپیک هستند. بانوان دوومیدانی کار کشورمان هم شانسی برای کسب سهمیه المپیک ندارند به جزء اینکه فدراسیون جهانی دوومیدانی بخواهد کارت سفید به فدراسیون بدهد تا یکی از بانوان ما به صورت نمادین در المپیک حضور یابد.

حدادی شانس اول دوومیدانی برای کسب مدال المپیک 

با این حال دوومیدانی کاران کشورمان بعد از کسب سهمیه المپیک باید خود را برای این مسابقات آماده کنند که حدادی با رکورد‌هایی که از خود به جا گذاشته است و در مسابقات دایموند لیگ هم امتیاز خوبی بدست آورد بیشترین شانس برای کسب مدال در این رویداد ورزشی مهم جهانی دارد.

به هر حال کمتر از ۴، ۵ ماه دیگر بازیکنان تیم ملی دوومیدانی در مسابقات انتخابی تیم ملی مشخص می‌شوند و باید فدراسیون دوومیدانی برنامه‌های اردوی تیم ملی را تعیین کند تا دوومیدانی کاران ما بتوانند نتایج خوبی در مسابقات آینده برای کسب سهمیه المپیک بدست آورند. البته وضعیت دوومیدانی کشورمان خوب نیست و هنوز قرارداد مربیان تیم ملی تمدید نشده است و سپهرزاد و ربانی به علت اعتراض به این موضوع از تیم ملی کنارگیری کردند.

تمدید نشدن قرارداد مربیان تیم ملی چالش دوومیدانی کشورمان 

وضعیت مربیان داخلی تیم ملی دوومیدانی مشخص نیست و از آن طرف هم هنوز برنامه‌های اردویی و تمرینی حدادی برای موفقیت در توکیو مشخص نشده است  و معلوم نیست با این وضعیت رشته ورزشی دوومیدانی کشورمان می‌تواند در المپیک توکیو به موفقیت برسد یانه!

به هر حال  نتایج دوومیدانی کاران کشورمان در المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل خوب نبود و ورزشکاران ما از جمله احسان حدادی که در آن زمان با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کرد از گردونه این مسابقات کنار رفت و فقط تفتیان تنها دوومیدانی کار کشورمان در المپیک ریو درخشید و برای نخستین بار در تاریخ دوومیدانی کشورمان به مرحله نیمه نهایی دوی سرعت راه یافت.

البته حدادی از زمانی که زیر نظر مربی آمریکایی کار می‌کند رکورد‌های بهتری می‌زند و در جاکارتا توانست ششمین مدال طلای خود را بدست آورد و علاوه بر این رکورد پرتاب دیسک که به نام خودش بود را بشکند. او معتقد است هنوز آمادگی کامل برای المپیک ندارد و از مسئولان ورزش کشورمان انتظار دارد که امکانات لازم را در اختیارش بگذارند تا باز هم برای کشورمان افتخار آفرینی کند.

بیشتر بخوانید: 

حدادی: مسئولان ورزش باید حمایت صددرصد تا المپیک داشته باشند

سپهرزاد: کسب مدال المپیک به شرایط حدادی بستگی دارد

احسان حدادی بعد از کسب سهمیه المپیک به ایران بازگشت

انتهای پیام/

آخرین اخبار از دو و میدانی ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون دوومیدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم

قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: با توجه به اینکه در مسابقات شرکت نکرده‌ام در رنکینگ المپیک دارم از سهمیه دور می‌شوم، اما با حضور در اولین مسابقه جبران خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، حسین رسولی در حاشیه مراسم انتخاب برترین‌های ورزش ایران در مورد حضورش در المپیک پاریس بیان کرد: با توجه به اینکه من در مسابقات شرکت نکرده‌ام، کم کم در رنکینگ المپیک دارم از کسب سهمیه المپیک دور می‌شوم. در اولین مسابقه‌ای که شرکت کنم رنکینگم تغییر می‌کند و بالا می‌آیم. در پرتاب دیسک مسابقات را در مکان‌های برگزار می‌کنند که باد وجود دارد و باد تاثیر زیادی در پرتاب دیسک دارد از این رو خیلی‌ها سهمیه مستقیم گرفتند. خیلی‌ها وارد رنکینگ شدن از این رو رنکینگ من پایین آمده و فکر می‌کنم در حدود ۳۰ هستم. 

او ادامه داد: اولین مسابقه‌ای که شرکت کنم صددرصد رنکینگم بالا می‌آید و جزء ۳۱ نفر قرار بگیرم و به المپیک راه پیدا می‌کنم. 

وی تاکید کرد: اوضاع بهتر که نشده هیچ بدتر هم شده است اما من ترجیح می‌دهم راجع به این مسائل صحبت نکنم و خودم همه تلاشم را می‌کنم همه چیز را فراهم کنم. امیدوارم مانند بازی‌های آسیایی نتیجه خوبی حاصل شود. با وجود اینکه فدراسیون دوومیدانی دارد و دست سرپرست می‌چرخد امیدوارم آن نتیجه‌ای که خودم مدنظر دارم را بتوانم بگیرم. هدف اول من گرفتن سهمیه المپیک و سپس صعود به فینال المپیک است. 

قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو در مورد انتخابات فدراسیون دوومیدانی نیز گفت: من شخص خاصی را مد نظر ندارم، اما امیدوارم هرچه زودتر انتخابات برگزار شود و فدراسیون سر و سامان بگیرد چون با این شرایط تمرین کردن نه تنها برای من بلکه برای بقیه ورزشکاران دو میدانی هم سخت است. وقتی فدراسیون سرپرست دارد، نمی‌داند کدام ورزشکار در سطح یک قرار دارد و کدام ورزشکار در سطح یک نیست بنابراین به حرف اطرافیان خیلی گوش می‌دهد و و کسی به درستی در جایگاه خودش قرار نمی‌گیرد. امیدوارم هر کسی که به عنوان رئیس انتخاب می‌شود بداند که باید چه کسی را حمایت کند و چگونه در میادین بزرگ باید نتیجه گرفت. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ ششمی سجاد آقایی در ۴۰۰متر
  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا
  • (عکس) مدافع تیم ملی در جشن قهرمانی سامورایی شد
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • دختران تنیس روی‌میز ایران چقدر شانس کسب سهمیه المپیک را دارند؟
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم