Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، شامگاه سه‌شنبه، ۳۱ اردیبهشت در جلسه تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان که در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار شد، بیان باورهای اعتقادی را موضوع آیات ۱۶ و ۱۷ سوره احزاب با مضمون «قُلْ لَنْ يَنْفَعَكُمُ الْفِرَارُ إِنْ فَرَرْتُمْ مِنَ الْمَوْتِ أَوِ الْقَتْلِ وَإِذًا لَا تُمَتَّعُونَ إِلَّا قَلِيلًا قُلْ مَنْ ذَا الَّذِي يَعْصِمُكُمْ مِنَ اللَّهِ إِنْ أَرَادَ بِكُمْ سُوءًا أَوْ أَرَادَ بِكُمْ رَحْمَةً وَلَا يَجِدُونَ لَهُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلِيًّا وَلَا نَصِيرًا» برشمرد و اظهارکرد: آیات مذکور نقش باور به خدا را در زندگی انسان بازگو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر تعمیق باورهای اعتقادی در انسان، افزود: یکی‌از برنامه‌های قرآن این است که زندگی انسان رنگ و بوی خدایی داشته باشد چراکه رنگی بهتر از رنگ خدایی وجود ندارد.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که باید از خود بپرسیم آیا زندگی ما، ازدواج، مسکن، خوابیدن، لباس پوشیدن و حرف زدن ما رنگ خدایی دارد یا خیر، گفت: پیامبران برای تربیت الهی انسان آمدند کمااینکه تربیت الهی به‌معنای جهت الهی پیدا کردن است.

ارزش انسان بر اساس اعتقادات سنجیده می‌شود

امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که ارزش انسان براساس باورها و اعتقادات سنجیده می‌شود، خاطرنشان کرد: از زمان آدم تا خاتم هر پیامبری از سوی خدا آمده مردم را دعوت به اصل توحید کرده است.
این مفسر قرآن‌کریم با تاکید بر این‌که ایمان باید در زندگی ما نقش‌آفرینی کند به تشریح آثار دلبستگی و باور به خدا پرداخت و افزود: اولین اثر باور به خدا دلبسته بودن به خداست و هر میزان دلبستگی به خدا بیشتر باشد به همان اندازه ارزش داریم.
وی با ذکر این مطلب که نتیجه باور به خدا این است که معتقد می‌شویم تدبیر عالم به دست خداست، افزود: نتیجه باور به خدا این است که خدا همراه همیشگی و اجابت‌کننده خواسته‌های ماست.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که نتیجه باور به خدا در زندگی این است که تنها باید به خدا ایمان داشت، خاطرنشان کرد: اثر باور به خدا در زندگی این است که محبت غیر خدا در زندگی انسان نیست.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر این‌که آیه آیه قرآن باید در زندگی ما تاثیرگذار باشد، ادامه داد: در جنگ احزاب دو گروه قرار داشتند؛ گروهی که خدا را در زندگی باور داشته و همه چیز را از خدا می‌دانستند و در مقابل گروهی که خدا را در زندگی باور نداشتند که خداوند در پاسخ به این دسته می‌فرماید اگر خدا را باور داشتید پیامبر را تنها نمی‌گذاشتید.
آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: خداوند در پاسخ به کسانی‌که خدا را در زندگی باور نداشتند می‌فرماید اگر در جنگ کشته نشوید شاید جای دیگری بمیرید و از فیض شهادت محروم شده و رنگ خدایی از شما گرفته می‌شود.
این مفسر قرآن‌کریم با بیان این‌که خداوند متعال در پاسخ به کسانی‌که خدا را باور نداشتند می‌فرماید اگر شما فرار کنید چه کسی می‌خواهد شما را پناه دهد، تصریح کرد: این برای ما درس است که باید باور به خدا را در زندگی تقویت کرد.
وی با تاکید بر این‌که کسانی‌که در جنگ احزاب پیامبر را تنها گذاشتند بعد از صلح نیز ولی و نصیری ندارند، خاطرنشان کرد: جنگ احزاب جنگ اراده‌ها بود که در آن اراده الهی در برابر اراده شیطانی یا طاغوتی قرار داشت.
آیت‌الله میرعمادی به بیان مهم‌ترین پیام آیه ۱۷ سوره احزاب پرداخت و افزود: مهم‌ترین پیام این آیه این است که حافظ و نگهدارنده واقعی انسان خداست لذا باید ایمان به خدا را در زندگی پیاده کرد.


انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان تفسیر سوره احزاب مسجد بعثت خرم آباد آیت الله میرعمادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری شنبه شب در همایش حج در بوشهر با تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه السلام اظهار داشت: حج آنچنان مهم است که اهل بیت دعا می‌کردند که نصیبشان شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: انسانی که وارد برنامه حج می‌شود باید وقتی که از لباس احرام بیرون می‌آید انسانی باشد که با خداوند عهد و قرارداد بندگی بسته و انسان دیگری باشد.

وی تصریح کرد: کلمه حج یعنی که کسی قصد کرده زندگی دنیوی را کنار بگذارد و همه زندگی او برای خدا باشد و بندگی خدا کند و مرتکب گناه نشود.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: برخی از عناوین به انسان داده می‌شود، همچون مدیر بودن اما بعد از برکناری آن فرد، این عنوان هم از او گرفته می‌شود اما برخی از عناوین همچون حاجی و حاجیه برای همیشه ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به بیان توصیه‌هایی در رابطه با قبل، حین و بعد از سفر به حج پرداخت و گفت: انسان قبل از سفر باید توبه حقیقی کند، توبه هم تنها مربوط به انسان گناهکار نیست، انسان از گذشته خود اگر مرتکب به گناه بوده از خدا طلب بخشش کند و اگر نماز و روزه و حق الناسی به گردن او هست حق خود را نسبت به خداوند و بندگانش ادا و طلب بخشش کند.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: اگر انسان در زندگی احیاناً مراعات عدالت نکرده همچون توجه بیشتر به پسر نسبت به دختر در یک خانواده و یا بلعکس، قبل از رفتن به حج از فرد مقابل دلجویی کند، همچنین از افرادی که در زندگی به او کمک کردند قدردانی کرده و آنان را مورد احترام قرار دهد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه حین انجام اعمال حج دل‌ها باید سبک و خالی از کینه باشد گفت: در دلمان کینه و ناراحتی نباشد که آن را با خود به مکه ببریم.

وی با توصیه به مرور اعمال حج پیش از اعزام و رعایت برخی مستحبات گفت: به مواردی که روحانی کاروان توصیه می‌کند حتماً عمل شود تا اعمال به درستی و صحیح انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با توصیه به وحدت و همدلی بین مردم شیعه و سنی اظهار داشت: اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است.

آیت الله صفایی بوشهری در توصیه‌ای پیرامون بعد از حج گفت: در عرفات همه گناهان انسان بخشیده می‌شود اما بعد از حج فرد باید این موارد را مراقبت کند و گناه مرتکب نشود.

کد خبر 6096735

دیگر خبرها

  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • تفال به حافظ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ در ازل پرتو حسنت ز تجلی دم زد...
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (17 اردیبهشت)
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (16 اردیبهشت)