Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@16:04:54 GMT

افتتاح ۴ کتابخانه در همدان

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۰۲۸۳

افتتاح ۴ کتابخانه در همدان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی  استان همدان با بیان اینکه ۴ کتابخانه در همدان افتتاح می‌شود گفت: ۸۱ هزار و ۵۹۸ نفر در استان همدان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که در سال گذشته تعداد اعضا در مقایسه با سال ۹۶ حدود ۶.۹ درصد رشد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به فعالیت ۱۱۳ کتابخانه عمومی در استان همدان اظهار داشت: از این تعداد ۶۸ کتابخانه شهری و ۴۵ کتابخانه روستایی است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۹ پروژه احداث و توسعه کتابخانه‌ها نیز در استان وجود دارد که در صورت تأمین اعتبار این پروژه‌ها نیز احداث می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بیان کرد: کتابخانه شهر زنگنه ملایر، کتابخانه شهید مظاهری مریانج، کتابخانه شهدای گمنام رزن و توسعه کتابخانه شهید رجایی اسدآباد از جمله پروژه‌هایی هستند که در سال ۹۸ افتتاح می‌شود.

زارعی با اشاره به تعداد اعضای کتابخانه‌های استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۱ هزار و ۵۹۸ نفر عضو فعال کتابخانه‌های استان هستند که عضویت یکساله دارند.

وی با بیان اینکه یک‌میلیون ۲۹۳ هزار و ۹۸۴ جلد کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد، ابراز کرد: رشد اعضای کتابخانه‌ها در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ حدود ۶، ۹ درصد بوده است.
انتهای پیام/ج

۴ کتابخانه در همدان افتتاح می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه عمومی افتتاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبائی برگزار می‌شود.

محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

علاقه‌مندان به شرکت در "ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب" می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.

آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است