Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@18:44:52 GMT

مددجویان کمیته امداد صاحب مسکن می شوند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۰۵۰۳

مددجویان کمیته امداد صاحب مسکن می شوند

مومنی گفت: تا سال ۹۹ اغلب مددجویان استان قزوین صاحب خانه می شوند که در این میان پرونده ایتام بدون مسکن بسته می شود و دیگر یتیم بدون مسکن نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، «مجید مومنی» در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی استان بیان کرد: خانواده های نیازمند دارای مشکلات مختلفی هستند و کمیته امداد امام (ره) تلاش می کند تا با توجه به شرایط مددجویان و ضوابط قانونی این مشکلات را رفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: مشکل معیشت به طور عموم در اغلب مددجویان به عنوان مشکلی جدی وجود دارد ولی فقدان مسکن مانع جدی در بسیاری از خانواده هاست که رفع آن مستلزم هزینه های سنگینی است.

 

وی عنوان کرد: سال گذشته استان قزوین در گامی که توفیق الهی بود، توافقی را با وزارت راه، مسکن و شهرسازی منعقد کرد که براساس آن در یک قرارداد تهاتری 425 واحد مسکونی مهر را برای مددجویان خریداری کرد؛ این واحدهای مسکونی در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت ها بیش از سه تا چهار برابر ارزش مادی پیدا کرده اند و این نهاد با ضوابط قانونی در حال تکمیل و واگذاری این واحدها به ایتام و سایر مددجویان هستیم.

 

مومنی اعلام کرد: سال 97 با آغاز این واگذاری ها موفق شدیم به هدف یتیم بدون مسکن در شهر قزوین دست یابیم که این هدف با استمرار واگذاری ها در استان محقق خواهد شد از این رو پیش بینی می کنیم تا سال 99 اغلب مددجویان استان قزوین صاحب خانه می شوند که در این میان پرونده ایتام بدون مسکن بسته می شود و دیگر یتیم بدون مسکن نخواهیم داشت.

 

وی با اشاره به طرح های مختلف در این نهاد خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام (ره) طرح های مختلفی را اجرا می کند که ره آورد این طرح ها برآورده کردن نیاز مددجویان در قالب این طرح ها و البته با عمل به نیّت خیران و نیکوکاران است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: یکی از طرح های این نهاد طرح محسنین است که براساس آن فرزندانی تحت حمایت نیکوکاران قرار می گیرند که اگرچه از نعمت پدر و مادر محروم نیستند ولی شرایط سرپرست خانواده به لحاظ کهولت سن، بیماری و مشکلات مختلف خاص به گونه ای است که زندگی آنها را با دشواری هایی روبرو کرده است.

 

وی اعلام کرد: گاهی وضعیت زندگی این نوع خانواده ها از زندگی ایتام هم سخت تر است چراکه در این خانواده ها سرپریت خانواده وجود دارد ولی هزینه های درمانی اش بسیار سنگین است در نتیجه کمک های مردمی برای رفع مشکلات این دسته از خانواده ها بسیار مهم است.

 

مومنی گفت: 30 فرزند مددجو در قالب طرح محسنین از سوی نظام مهندسی استان تحت حمایت هستند که ماهیانه 900 هزار تومان برای این فرزندان واریز می شود که اغلب این فرزندان در طارم سفلی زندگی می کنند.

 

در ادامه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اظهارکرد: بسیار خرسند خواهیم شد تا بتوانیم برای کمک رسانی به محرومان نقشی داشته باشیم.

 

«سید کاظم مجابی» افزود: با توجه به مشکلاتی که در خانواده های نیازمند وجود دارد در حال برنامه ریزی هستیم که تعداد خانواده های مورد حمایت را افزایش داده و حتی برای تهیه سبد غذایی هم اقدام کنیم.

 

وی یادآور شد: کمیته امداد امام (ره) سال گذشته در اقدامی تحسین برانگیز برای برخی خانواده های نیازمند طرح تولید برق با انرژی خورشیدی را اجرا کرد، سازمان نظام مهندسی ساختمان این آمادگی را دارد تا در صورت ادامه این طرح برای بحث مقاوم سازی و ایجاد بسترر مناسب نصب این تجهیزات با کمیته امداد همکاری کرده و خدمات لازم را به مددجویان ارائه کند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان جشن روزه اولی ها مجلس مسجد خراسان جنوبي روزه اولی ها کانون های مساجد خبرگزاری شبستان بیرجند اردبیل مدیرکل کمیته امداد قزوین مسکن ایتام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب‌اله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: سال گذشته مراکز نیکوکاری ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی جذب و به خانواده‌های نیازمند ارائه کردند.

وی افزود: مراکز نیکوکاری سراسر کشور در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۳۱ میلیارد تومان صدقه را جمع‌آوری و در اختیار مددجویان قرار دادند.

آسوده ادامه داد: همچنین در طرح اکرام ایتام و محسنین نیز مراکز نیکوکاری ۶۱۹ میلیارد تومان به ایتام و محسنین تحت حمایت کمک کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۱,۱۲۷ میلیارد تومان زکات نیز توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری به نیازمندان پرداخت شد.

آسوده اظهار کرد: در سال گذشته مراکز نیکوکاری ۹,۷۷۰ میلیارد تومان نیز کمک‌های مبتنی بر نیاز را جذب و به محرومان ارائه کردند.

وی اضافه کرد: در مجموع عملکرد مراکز نیکوکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن ۲۸ درصد رشد در جذب کمک‌های مردمی را نشان می‌دهد.

کد خبر 6098365

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است