Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@09:06:48 GMT

روش جدید برای یافتن سریع پروتئین‌ها

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۰۵۱۱

پژوهشگران "دانشگاه گلاسگو" موفق شدند روش جدیدی برای یافتن پروتئین‌های مناسب ارائه دهند که به زمان کمتری نیاز دارد. آفتاب‌‌نیوز : برای این که دارویی در سلول‌ها و یا اندام‌هایی که عملکرد طبیعی ندارند، مؤثر باشد، باید ابتدا به یک گیرنده پروتئینی خاص در غشای سلول متصل شود. گیرنده‌ها می‌توانند ساختار مولکولی خود را با روش‌های گوناگونی تغییر دهند تا فقط ساختار مورد نظر، اثر درمانی دارو را مشخص کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش وب‌سایت رسمی دانشگاه گلاسگو، این پژوهش روش جدیدی از ارزیابی واکنش داروها را نسبت به گیرنده‌های پروتئین نشان می‌دهد و قابلیت بهبود گسترش دارو در بدن و کاهش تعداد آزمایش‌های دارویی را فراهم می‌کند.
این روش جدید که با همکاری پژوهشگران "دانشگاه گلاسگو" (University of Glasgow) و "دانشگاه ویسکانسین در میلواکی" (UWM) ابداع شده، می‌تواند میزان زمان و فعالیت مورد نیاز برای یافتن گیرنده‌های پروتئینی که عملکرد درستی دارند، کاهش دهد.
"والریکا رایسو" (Valerica Raicu)، استاد فیزیک دانشگاه ویسکانسین در میلواکی و نویسنده ارشد این پژوهش گفت: این بررسی، حوزه گسترده‌ای را برای یافتن داروی مناسب و طبقه‌بندی داروها نشان می‌دهد. ما با کمک این روش می‌توانیم نحوه واکنش متفاوت هر گیرنده را به داروهای گوناگون مشخص کنیم.
وی افزود: ما این گیرنده‌های پروتئینی را گیرنده‌های دوتایی می‌پنداشتیم که با ترکیب دارویی فعال می‌شوند اما در این پژوهش دریافتیم که گیرنده‌ها می‌توانند واکنش‌های متفاوتی نشان دهند.
پژوهشگران ابتدا این روش را با استفاده از پروتئین‌های فلورسنت که توسط پروفسور "لونل پوپا" (Ionel Popa)، استاد دانشگاه ویسکانسین در میلواکی تولید شده بودند، آزمایش کردند. سپس، این روش را روی یک گیرنده فاکتور رشد مورد بررسی قرار دادند. آنها در مرحله بعد، این روش را برای گروهی از گیرنده‌های پروتئین موسوم به GPCR"" به کار بردند.
"گرام میلیگان" (Graeme Milligan)، مدیر بخش بیوشیمی دانشگاه گلاسگو گفت: این روش جدید تشخیص تعامل پروتئین، در طبقه‌بندی داروهای متفاوت، اهمیت زیادی دارد. این روش به ما امکان می‌دهد دلیل تأثیر برخی داروها و مؤثر نبودن برخی دیگر را کشف کنیم و به احتمال کارایی آنها در درمان بسیاری از بیماری‌ها پی ببریم.
این پژوهش، در مجله Nature Methods به چاپ رسیده است.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پروتئین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۰۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج از ادامه جست‌وجو برای پیدا شدن کودک غرق شده در رودخانه خرسان خبر دارد.

محمد رستمی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: روز دوشنبه هفته جاری غرق شدن کودک ۵ ساله در رود خرسان در حوالی روستای «مُنج» مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گزارش شد که بلافاصله تیم غواصی آتش‌نشانی یاسوج به منطقه اعزام شد.

وی افزود: با دستور شهردار شهر یاسوج تیم نجات غریق سازمان آتش‌نشانی اعزام شده‌اند، این تیم امروز حدود ۱۲ کیلومتر پیاده‌روی تا محل حادثه داشته‌اند و همچنان جست‌وجو ادامه دارد.

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: ۶ غواص از یاسوج حضور دارند و همه جانبه برای پیدا کردن این کودک پای کار هستند.

کد خبر 747679

دیگر خبرها

  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه ارومیه؛ جسد یک نفر پیدا شد
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  • فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است