Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند روزی از شروع هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن می‌گذرد. هر ساله در ماه مه، شهر کن، در جنوب فرانسه، به مدت دوازده روز، میزبان برخی از مشهورترین چهره‌های سینمایی دنیا می‌شود.

به گزارش شریان نیوز،جشنواره کن به واسطه‌ی ویژگی‌های منحصر به فردش از جمله محدود بودن فیلم‌های شرکت کننده، حضور چهره‌های برجسته در هیئت داوران و برگزاری بزرگ‌ترین بازار فیلم دنیا، جایگاه ویژه‌ای در میان جشنواره‌های سینمایی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، تنها اهالی سینما امکان شرکت در این جشنواره را دارند و مردم عادی با خرید بلیت نمی‌توانند در آن حضور داشته باشند، مسأله‌ای که به جذابیت این جشنواره افزوده است. فعالان صنعت سینما می‌توانند برای شرکت در این جشنواره درخواست دهند و در صورتی که با درخواست آن‌ها موافقت شود، به آن‌ها مجوز شرکت در جشنواره کن اعطا می‌شود.

اما نه فقط برگزاری این جشنواره، بلکه شرکت در آن هم هزینه‌های زیادی دارد. در ادامه به هزینه‌های عجیب و غریب برگزاری این جشنواره‌ی معتبر سینمایی و حضور در آن خواهیم پرداخت.

حضور در این جشنواره برای هر فیلم -مستقل یا استودیویی- معمولاً دست کم ۵۰۰ هزار تا یک میلیون دلار خرج دارد.

بخشی از این هزینه مربوط به بیلبورد‌های تبلیغاتی فیلم می‌شود که بین ۱۰۰ تا ۱۰۸ هزار دلار خرج دارند. علاوه بر این، مجموع هزینه‌های مربوط به سفر و اقامت هر شخص، به طور متوسط، ۱۰۰ هزار دلار است.

هتل مجلل «مجستیک باریر» محل اقامت ستاره‌ها است. هزینه‌ی هر شب اقامت در گران‌ترین سوئیت‌های این هتل به نام‌های «کریستین دیور» و «مجستیک»، به ترتیب، ۳۳،۵۶۱ و ۴۴،۷۴۹ دلار است.

سوئیت کریستین دیور که توسط دکوراتور داخلی کریستین دیور طراحی شده، شامل دو سوئیت، یک تراس وسیع، سالن لانج و اتاق غذاخوری است. سوئیت ۴۵۰ مترمربعی مجستیک، تراسی به وسعت ۱۵۰ متر مربع با منظره‌ای رو به محل برگزاری جشنواره، جزایر لرینز و رشته کوه استرل دارد. سینمای خانگی، اتاق تعویض لباس، اتاق غذاخوری خصوصی، باشگاه ورزشی، استخر با جریان آب مخالف و پیشخدمت اختصاصی، امکانات این سوئیت هستند.

افتتاحیه و اختتامیه‌ی جشنواره کن هم در هتل مجستیک باریر برگزار می‌شود. این هتل دست کم ۳۴۷ هزار دلار را صرف جشنواره می‌کند که ۳۱۵ هزار دلار آن تنها مربوط به غذای شرکت کنندگان می‌شود.

در این ضیافت مجلل دوازده روزه، از حدود ۳۴۹ کیلوگرم جگر چرب (۳۸،۵۰۰ دلار)، ۵۰ کیلوگرم خاویار (۱۳۲ هزار دلار) و ۲ تن خرچنگ (۴۸ هزار دلار)، برای پذیرایی از میهمانان جشنواره استفاده می‌شود.

اما افتتاحیه و اختتامیه تنها مراسم‌هایی نیستند که در طول دوره‌ی جشنواره کن برگزار می‌شوند.

ملزومات برگزاری مهمانی‌های ساحلی‌ای که در این مدت در شهر کن برگزار می‌شوند، شامل غذا و نوشیدنی، نور پردازی لیزری، اجرای موسیقی و حضور عکاسان، به طور متوسط ۱۵۰ هزار دلار خرج برمی دارد. بلیت شرکت در مراسم خیریه‌ی سالانه‌ی بنیاد تحقیقات ایدز (amfAR) با عنوان «سینما در برابر ایدز»، حدود ۶۴،۳۶۰ دلار قیمت دارد.

مراسم بنیاد تحقیقات ایدز در حاشیه‌ی جشنواره کن، در هتل مجلل «کپ» برگزار می‌شود. از قِبل مزایده‌ای که در این مراسم با اهداف خیرخواهانه برگزار می‌شود، هر ساله میلیون‌ها دلار جمع آوری می‌شود.

در مدت جشنواره، مهمانی‌هایی هم در کشتی‌های تفریحی برگزار می‌شود که حدود ۴۰۰ میلیون دلار خرج برمی دارند.

از قرار معلوم، کشتی تفریحی ۱۳۷ متری بیل گفن، تهیه کننده‌ی میلیاردر سینما، پای ثابت این میهمانی‌ها است. بعضی از شرکت کنندگان هم در طول مدت جشنواره، کشتی‌های تفریحی کوچکی اجاره می‌کنند که بین ۱۲۸ تا ۳۸۶ هزار دلار هزینه برمی دارد.

لباس‌ها و جواهراتی که ستاره‌ها با آن‌ها روی فرش قرمز جشنواره حاضر می‌شوند، می‌توانند تا یک میلیون دلار قیمت داشته باشند.

بخشی از مخارج هم مربوط به حفظ امنیت مراسم و میهمانان می‌شود که این هزینه برای هر فیلم می‌تواند ۲ میلیون دلار باشد.

ساخت تندیس نخل طلای جشنواره کن ۲۷ هزار دلار هزینه دارد.

در ساخت این تندیس از یک قطعه کریستال بزرگ و روکشی از طلای ۲۴ عیار استفاده می‌شود.

برچسب هاافتتاحیهجشنواره فیلم کن

منبع: شریان

کلیدواژه: افتتاحیه جشنواره فیلم کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟

عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک گفت: اخیرا شنیده می‌شود که برخی مبادلات در بازار مسکن از طریق دلار و بیت‌کوین انجام می‌شود که به نظر من علت آن ایجاد سامانه خودنویس و نبود واسطه برای مدیریت قراردادها است.

مهدی کرباسیان گفت: بنا بر اعلام برخی مشاوران املاک با پدیده‌ای جدید در بازار مسکن مواجه شده‌ایم. شایعه شده برخی فروشندگان آپارتمان از خریداران تقاضای دلار، ارز دیجیتال، طلا و غیره می‌کنند. به نظر من یکی از دلایل این موضوع ایجاد سامانه خودنویس است که باعث حذف واسطه شده است. به هر حال زمانی که واسطه، معامله را مدیریت می‌کند مبادلات مالی نیز مدیریت می‌شود اما وقتی خریدار و فروشنده از طریق سامانه خودنویس اقدام به معامله می‌کنند نظارتی وجود ندارد.

وی در گفتگویی با ایسنا افزود: بازار خرید و فروش مسکن در رکود به سر می‌برد اما مراجعات مقداری نسبت به فروردین بهتر شده است؛ مراجعاتی که منتج به معامله نمی‌شود و اغلب برای اطلاع از وضعیت اجاره صورت می‌گیرد. هر سال همین‌طور است، معمولا در اردیبهشت و خرداد که تغییرات اقتصادی خود را تا حدودی نشان می‌دهد متقاضیان برای پرس‌وجو می‌آیند. نقل و انتقالات بازار اجاره هم در اردیبهشت و خرداد افزایش می‌یابد.

کرباسیان بیان کرد: قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان در تهران نسبت به اسفند حدود ۱۰ درصد تغییر کرده اما به دلیل نبود مشتری، این نرخ‌ها هنوز به قطعیت نرسیده است. یکی از دلایل این کسادی، نوسانات بازار ارز است. کاهش قیمت دلار از محدوده ۶۹ هزار تومان به حدود ۶۱ هزار تومان بازار ملک را به نوعی کساد کرد؛ زیرا معتقدم بازار مسکن، دلاریزه شده و بالا و پایین رفتن قیمت دلار باعث می شود مردم برای خرید و فروش دست نگه دارند.

عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به تاثیر سامانه خودنویس بر کم‌رونق شدن معاملات مسکن گفت: مسئولان وزارت راه و شهرسازی دائما روی تبلیغات این سامانه مانور می‌دهند و به مردم می گویند بیایید قرارداد خود را مجانی ثبت کنید. در واقع رسما به حذف دفاتر مشاور املاک ورود کرده‌اند و اشتغال جامعه در حال سرکوب شدن است. در هر بازاری، اقتصاد را واسطه می‌چرخاند. جهش تولید نیاز به مشتری دارد. این مشتری از طریق واسطه‌ها می‌آید. موضوع واسطه برای بازار مسکن به عنوان یک بازار پیشرو در اقتصاد، اهمیت مضاعف دارد.

وی اظهار کرد: با ایجاد سامانه خودنویس، اکثر مشاوران املاک به سمت ابطال جواز رفته‌اند. این مساله تبعات منفی برای بازار مسکن و اشتغال کشور دارد. با توجه به پیشران بودن بخش مسکن نیز تبعات منفی برای اقتصاد کلان خواهد داشت که در آینده خود را نشان می‌دهد.

کرباسیان خاطرنشان کرد: برخی افراد می‌گویند دلالان ملک عامل گرانی مسکن هستند. سوال بنده این است آیا افزایش هزینه ساخت نیز به خاطر عملکرد مشاوران املاک است؟ حدود سه سال قبل هزینه ساخت هر متر مربع نهضت ملی مسکن را ۲.۵ میلیون تومان اعلام کردند. در حال حاضر به گفته مسئولان این رقم به ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان رسیده است.

عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک تهران، نوسانات قیمت مصالح ساختمانی را در قیمت مسکن موثر دانست و گفت: وقتی قیمت مصالح ساختمانی، هزینه صدور پروانه، نظام مهندسی و دستمزد کارگر، حمل و نقل و غیره تغییر می‌کند نباید انتظار داشته باشیم قیمت مسکن تغییر نکند. حتی ممکن است در تابستان با نوساناتی در بازار مسکن مواجه شویم.

وی در خصوص پیش‌بینی بازار مسکن در ماههای پیش رو گفت: دولت اقدام خوبی را در خصوص تامین مصالح ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن آغاز کرده که اگر بتواند از طریق این برنامه قیمت ساخت را کنترل کند ممکن است نوسانات بازار مسکن در تابستان که فصل جابه‌جایی است نیز محدود شود.

دیگر خبرها

  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • شوک باورنکردنی؛ خداحافظی دیوید تیلور از کشتی؟
  • مهارت‌های عجیب و باورنکردنی در مستطیل سبز / فیلم
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo
  • شایعه عجیب در فضای مجازی پیرامون استقلال
  • باورنکردنی؛ اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • اسکورت باورنکردنی ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ این یک لشکرکشی واقعی است! + ویدئو