Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-26@12:56:15 GMT

سوشی از کجا معروف شد؟

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۱۷۱۲

سوشی از کجا معروف شد؟

سوشی یکی از غذا‌های محبوب بسیاری از مردم در سراسر جهان است. درواقع افراد بسیاری، سوشی را به عنوان یک تجربه جذاب خوراکی می‌شناسند.

به گزارش شریان نیوز،سوشی ک ترکیبی است از ماهی خام، برنج و برخی ادویه و چاشنی‌های خاص، از روز اول به عنوان یک غذا شناخته شده نبود و درواقع نوعی روش برای حفظ ماهی بود.

تاریخ اولین نسخه‌های سوشی به قرن دوم میلادی در چین می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن زمان، چینی‌ها ماهی‌ها در برنج قرار می‌دادند تا برای مدتی طولانی قابل نگهداری شود. درواقع هدف از این کار جلوگیری از فساد ماهی بود و در نتیجه هنگام خوردن ماهی، برنج آن دور ریخته می‌شد و ماهی شستشو داده و به تنهایی مصرف می‌شد.

این روش به سرعت محبوب شد چرا که نگهداری ماهی به این روش بسیار ارزانتر از خرید ماهی تازه بود. به مرور زمان سوشی در سراسر ژاپن نیز محبوب شد. در اوایل قرن بیست و یکم، مردم ژاپن با افزودن نگهدارنده‌هایی مانند بادام یا سرکه به برنج آن را همراه با ماهی می‌خوردند.

به زودی، سوشی تغییر ماهیت داد و به جای روشی برای نگهداری ماهی تبدیل به غذایی ویژه برای مشکل پسندان شد. در اوایل قرن نوزدهم، سوشی تغییرات عمده‌ای داشت. برای مثال به جای بسته بندی برنج دور ماهی، ماهی دور برنج رول می‌شد یا چاشنی‌هایی متعدد به ماهی افزوده می‌شد. این روز‌ها در سراسر جهان انواع سوشی‌ها با قطر رول کم و زیاد و چاشنی‌های مختلف سرو می‌شود.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوع شدن صید ماهی مرکب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ بیژن ساسانی پور گفت: با توجه به بررسی‌های میدانی صورت گرفته از سوی کارشناسان بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده میگوی کشور، و به منظور حفظ ذخایر مولدین ماهی مرکب و همینطور بازسازی ذخایر آنها برای سال‌های آینده، صید ماهی مرکب در آب‌های استان بوشهر ممنوع است.

وی در ادامه از صیادان و تشکل‌های صیادی استان خواست در راستای اجرای هر چه بهتر ممنوعیت صید ماهی مرکب، از صید این نوع ماهی خودداری کنند.

ساسانی پور افزود: در این راستا نظارت کامل بر روند اجرا صدور مجوز صید انجام و یگان حفاظت منابع آبزیان با متخلفین برخورد خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • ماهی که روی دو پا راه می‌رود!
  • ماهی وقتی ایده ای برای « نما » باشد! (عکس)
  • ممنوع شدن صید ماهی مرکب
  • (ویدیو) بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!
  • ماهی دودی
  • ببینید | اعتراف عجیب مجری زن جنجالی صدا و سیما با چاشنی آشپزی
  • (تصاویر) ماهی دودی
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان
  • خلاصه بازی آرسنال ۵ - ۰ چلسی؛ برد با چاشنی تحقیر و صدرنشینی + ویدئو