Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون و کار استان قم با اشاره به مراجعه ۶۶۷ طرح برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی گفت: از این تعداد ۳۵۸ طرح منجر به انعقاد قرارداد شد که از این تعداد ۳۴۳ طرح در بانک مصوب پرداخت شدند که مبلغ حدود ۱۰۶ میلیارد و ۸۶۴ میلیون تومان می‌شود. ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

مصطفی کاویانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،‌ با اشاره به نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان قم اظهار داشت: وام مشاغل روستایی در استان کم بهره، 6 درصد و 10 درصد است که شامل مشاغل ایجادی و سرمایه در گردش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به مراجعه حدود 667 طرح برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی گفت: از این تعداد 358 طرح منجر به انعقاد قرارداد شده است که از این تعداد 343 طرح در بانک مصوب پرداخت شدند که مبلغ حدود 106 میلیارد و 864 میلیون تومان می‌شود.

تحقق 225 درصدی طرح اشتغال روستایی در زنجانپیشنهاد تخصیص سالانه 500 میلیون دلار از صندوق توسعه برای اشتغال روستاییپرداخت 77 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی تا اردیبهشت 98

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به این افراد منجر به اشتغال‌زایی 1628 نفر می‌شود، ادامه داد: وام‌هایی که زیر نرخ مصوب 18 درصد هستند بایستی تمام موارد آن به‌صورت شفاف و روشن در سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاع‌رسانی ‌شوند.

کاویانی با بیان اینکه 4 بانک در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی استان قم دخیل بوده‌اند، خاطرنشان کرد: 22 طرح مربوط به بانک توسعه تعاون، 160 طرح مربوط به بانک کشاورزی، 66 طرح مربوط به پست‌بانک و 95 مورد نیز مربوط به صندوق کارآفرینی امید بوده که درمجموع 363 طرح هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به جزئیات اشتغال‌زایی این طرح‌ها گفت: میزان اشتغال‌زایی  بانک توسعه تعاون 161 مورد، 737 مورد اشتغال مربوط به بانک کشاورزی، 456 مورد اشتغال  مربوط به صندوق کارآفرینی امید و 274 مورد نیز مربوط به پست‌بانک بوده است.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تمام شماری شده و تماماً‍ موردبررسی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: تعداد اندکی از موارد که وام را در محلی که باید هزینه می‌کرده‌اند هزینه نکرده‌اند باید کل مبلغ وام را به‌روز برگردانند.

کاویانی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی با شرایط خاص بوده و این وام‌ها حمایتی است، تصریح کرد: شرایط دریافت این وام از شرایط  به‌صورت عادی آسان‌تر بوده و حساسیت بیشتر بر روی ایجاد اشتغال است، باید طرح در دستگاه اجرایی مصوب شده و از دستگاه اجرایی به کمیته فنی آمده  و از طریق کمیته فنی به بانک برود؛ در واقع افرادی که تسهیلات به آن‌ها پرداخت می‌شود عملاً باید تضمین‌های لازم را برای ایجاد اشتغال بدهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در پایان گفت: بیشترین حجم وام‌های پرداخت‌شده اشتغال روستایی مربوط به بخش کشاورزی هستند و 45 درصد وام در این بخش هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۳۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جلال محمودیان مدیر صندوق امداد ولایت استان کردستان عنوان کرد: از طریق این صندوق در سال ۱۴۰۲ پنج هزار و ۳۸۷ فقره تسهیلات به نیازمندان استان کردستان پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات قرض الحسنه پرداختی سال گذشته ۱۳۳ میلیارد تومان بوده، افزود: حدود ۶۵ میلیارد و ۲۳۶ میلیون تومان از این تسهیلات به تعداد ۳۲۰۰ فقره در زمینه مشکلات معیشتی و درمانی و خدمات حمایتی پرداخت شده است.

محمودیان گفت: ۳۱ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان این تسهیلات نیز در زمینه اشتغال بوده که با این مبلغ ۸۰۰ طرح اشتغال و خودکفایی برای مددجویان استان ایجاد شده است.
وی ادامه داد: ۲۳ میلیارد تومان به تعداد ۷۹۹ مورد نیز در زمینه کمک به تامین مسکن مددجویان و پنج میلیارد تومان و به تعداد ۲۶۹ فقره نیز در زمینه کمک به تحصیل مددجویان پرداخت شده است.

مدیر صندوق امداد ولایت استان کردستان تصریح کرد: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات از محل سپرده خیران به ۳۳۲ نیازمند پرداخت شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898940

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی