Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@03:16:45 GMT

هوآوی قربانی قلدری دولت آمریکا است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۳۳۴۴

هوآوی قربانی قلدری دولت آمریکا است

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به برخورد دولت آمریکا و شرکت‌های بزرگ فناوری این کشور قابل تعجب نیست اگر هوآوی برخوردی شدید و مقابله کننده با آن‌ها داشته باشد. آبراهام لیو یکی از مدیران ارشد هوآوی در واکنش به این گونه رفتارهای آمریکا‌یی‌‍‌ها گفت: «هوآوی قربانی قلدری و خودخواهی دولت ایالات متحده آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت ما به همواره روایط نزدیکی با شرکت گوگل داشته است و شاهد برخورد مدیران این شرکت در شرایط مختلف بوده‌ایم. به طور قطع اگر فشارهای دولتی بر گوگل وجود نداشت این شرکت هیچ انگیزه‌ای برای محدود کردن و حتی قطع روایط خود با ما را نداشت.»

بیشتر بخوانید: پاسخ هوآوی به نگرانی کاربران خود در مورد قطع همکاری با گوگل/ سرنوشت هوآوی با عدم پشتیبانی نرم‌افزاری گوگل چه خواد شد؟!

هوآوی  اعلام کرده است تا هر زمان که ممکن باشد و گوگل به پیشتیبانی از سیستم عامل اندروید در گوشی‌های هوآوی ادامه دهد، هماهنگی دستگاه‌های خود  با این سیستم عامل را ادامه خواهد داد و در حال حاضر هنوز تصمیم قطعی برای تغییر سیستم عامل مورد استفاده در تلفن‌های همراه هوآوی اتخاذ نشده است و خبرهای منتشر شده از برنامه‌های آینده این شرکت هنوز در هاله از ابهام قرار دارد.

رن ژنگفی بنیانگذار هوآوی با ابراز تاسف از عدم رعایت اصول تجارت از سوی دولت آمریکا گفت: «ما در تلاش هستیم تا کاملا به خود متکی باشیم و در حال زمینه سازی شرایط لازم جهت به کارگیری سیستم عاملی اختصاصی در گوشی‌های هوشمند هوآوی هستیم.» برخی از کارشناسان فناوری پس از انتشار صحبت‌های بنیانگذار شرکت هوآوی گفتند: احتمال موفقیت هوآوی در دستیابی به سیستم عامل اختصاصی خود زیاد است ولی پس از به کارگیری این نرم‌افزار در تلفن‌های همراه این شرکت، کاربران هوآوی از امکاناتی نظیر هزاران اپلیکیشن در Google Play محروم می‌شوند.

هوآوی هنوز به همکاری با گوگل امیدوار است و گوگل نیز با وجود لغو بسیاری از قرار دادهای خود با غول فناوری چینی، پشتیبانی خود از سیستم عامل اندروید کاربران هوآوی را قطع نکرده است. یقینا قطع روابط تجاری هوآوی و گوگل برای هر دو شرکت به منزله تحمیل ضررهای اقتصادی هنگفتی خواهد بود.

انتهای پیام/

هوآوی تا هر زمان ممکن به همکاری خود با گوگل ادامه می‌دهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بهترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع فیلتر گوگل پلی در آینده نزدیک !

به گزارش پارس نیوز ، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم ، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.

وی همچنین ادامه داد: ۷ میلیون خانوار راحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و هدف گذاری ما ۱۴ میلیون خانوار است.

وزیر ارتباطات همچنین گفت: این کارگروه  تعیین مصادیق مجرمانه 12 عضو دارای حق رای  دارد که وزارت ارتباطات یک عضو است و دولت در کل 6 رای دارد. اکثریت با دولت نیست و باید تصمیم جمعی گرفته شود.

وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی برای ساخت و پرتاب ماهواره داریم. ظرف یکی دو ماه آینده رونمایی و پرتاب ماهواره اتفاق خواهد افتاد.

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی
  • رفع فیلتر گوگل پلی در آینده نزدیک !
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد
  • «متاورس» بازگشته است
  • « متاورس » بازگشته است؟
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران