Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@15:56:08 GMT

بالا گرفتن درخواست برای استیضاح ترامپ

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۳۸۷۹

بالا گرفتن درخواست برای استیضاح ترامپ

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از بی بی سی، پس از خودداری مشاور سابق حقوقی کاخ سفید از شهادت دادن در کنگره علیرغم صدور احضاریه رسمی، درخواست های نمایندگان دمکرات برای استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بالا گرفته است.

 

دونالد مکگن روز سه شنبه از شرکت در جلسه ای درباره گزارش رابرت مالر، بازرس ویژه تحقیقات روسیه، خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 ترامپ در اقدامی فوق العاده قول داده است مانع پاسخگویی کارکنان کنونی و سابق کاخ سفید به احضاریه های کنگره شود.

 

جری ندلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان، که در کنترل دمکرات هاست گفت: "پاسخ دادن به احضاریه های ما اختیاری نیست. روشن می گویم: این کمیته شهادت آقای مکگن را خواهد شنید، حتی اگر مجبور باشد برای آن از دادگاه حکم بگیرد."

 

دولت ترامپ مدعی است که گزارش رابرت مالر درباره ادعاهای تبانی با دولت روسیه و مانع تراشی در مسیر عدالت، او را از هر خطایی مبری اعلام کرده و نیازی به پاسخگویی به سوالات بیشتر وجود ندارد.

دولت همچنین ادعا می کند که کنگره نمی تواند حقوقا اعضای دولت را وادار به ارائه شهادت کند، اما آقای ندلر گفت که برای گرفتن شهادت از آقای مکگن راه های دیگری را دنبال خواهد کرد.

رئیس کمیته قضایی گفت: "ما این رئیس جمهور را به هر شکلی که ممکن باشد پاسخگو خواهیم کرد."

 

آقای ترامپ روز سه شنبه در پاسخی در توییتر استدلال کرد که "به همه اجازه شهادت" در برابر تیم رابرت مالر را داده بود و دمکرات ها را به تلاش برای "تکرار" تحقیقات متهم کرد.

 

رهبران حزب دمکرات تاکنون در برابر فشار اعضای حزب برای شروع فرآیند استیضاح مقاومت کرده اند و این حزب در مورد مزایای استیضاح دچار تفرقه است، با این حال به دلیل کارشکنی رئیس جمهور آمریکا در مقابل کنگره فشارها برای اسیضاح بالا گرفته است.

 

مارک پوکان نماینده دمکرات که از اعضای جناح لیبرال تر حزب دمکرات است گفت: "سنگ اندازی جلوی کنگره در زمینه فراخواندن شاهدان و ارائه گزارش سانسور نشده رابرت مالر رئیس جمهور را گناهکارتر جلوه می دهد و در نتیجه او کنگره را به جایی رسانده که باید تحقیقات استیضاح را شروع کنیم."

 

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ترتیب نشستی در میان اعضا برای بحث در این باره روز چهارشنبه را داده است. خانم پلوسی روز سه شنبه درباره استیضاح گفت: "فکر نمی کنم در این لحظه به چنین نقطه ای رسیده باشیم."

وزارت دادگستری و کاخ سفید هر دو با انتشار بیانیه هایی در روز سه شنبه گفتند که آقای مکگن هیچ تعهدی برای ارائه شواهد ندارد.

 

دونالد مکگن که برای تقریبا دو سال به عنوان مشاور حقوقی کاخ سفید خدمت کرده بود در اکتبر ۲۰۱۸ استعفا داد. او گفته که به احترام درخواست رئیس جمهور در برابر کنگره حاضر نمی شود.

در پی این تحول آقای ندلر گفت که دو احضاریه دیگر برای هوپ هیکس مدیر ارتباطات سابق کاخ سفید و انی دونالدسون رئیس دفتر آقای مکگن صادر کرده است.

دولت های قبلی آمریکا هم گاه احضاریه های کنگره را به چالش کشیده اند، اما به گفته تحلیلگران اقدام آقای ترامپ در جلوگیری از پاسخگویی به کلیه احضاریه های کمیته قضایی مجلس نمایندگان در ارتباط با گزارش مالر بی سابقه است.

 

به گزارش جام نیوز، احضاریه کنگره برای مکگن بخشی از تحقیقات وسیع تر کنگره درباره ادعای کارشکنی آقای ترامپ در مسیر عدالت و سوءاستفاده از قدرت است. کمیته قضایی مجلس نمایندگان در ماه مارس خواستار دریافت اسناد مرتبط با این تحقیقات از ۸۱ فرد و گروه شد.

 

 مکگن در جریان تحقیقات رابرت مالر برای ۳۰ ساعت به سوالات تیم او پاسخ داده بود و در گزارش ۴۴۸ صفحه ای رابرت مالر که ماه آوریل منتشر شد بارها از او نام برده شده است.

 

گزارش مالر تشریح می کرد که مکگن چطور احساس می کرد از سوی دونالد ترامپ تحت فشار بوده آقای مالر را اخراج کند و بعد در یادداشتی بنویسد که آقای ترامپ چنین دستوری صادر نکرده.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: توییتر ترامپ آمریکا استیضاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۳۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری به نقل از مرکز خبر خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست حجت الاسلام رستمی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پیش از دستور این جلسه با تاکید بر تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر اظهار کرد: در تدوین این بسته باید هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در تدوین این بسته به هنرستان‌های هنر توجه شود چراکه باید موضوع به صورت پایه‌ای مدنظر باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر پس تدوین، به اطلاع فعالان حوزه هنر برسد، همچنین در تدوین این بسته از ظرفیت فرهنگستان هنر نیز استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

از این رو مقرر شد ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه سوره، بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه‌های هنر با قابلیت اجرا در سه سطح (کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت) را تدوین و جهت طرح در جلسه شورا به دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ارسال کند.

در ادامه جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با موضوع ارائه گزارش سامانه فرنما براساس درخواست دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در راستای اجرایی سازی راهبرد 3، 11 و 21 نظام فرهنگی تربیتی سند دانشگاه اسلامی ادامه پیدا کرد. در این جلسه معاون فرهنگی وزیر علوم گزارشی از وضعیت سامانه «فرنما» که مربوط به فعالیت فرهنگی دانشجویان کشور است، ارائه کرد.

عبدالحسین کلانتری در این گزارش بر سیاستگذاری شاهدمحور، ظهور فناوری‌های نوین و توسعه رویکرد دیجیتال در عرصه فرهنگی، افزایش رویکردهای داده محور، هوشمندسازی، حکمرانی باز و پلتفرمی، مشارکتی شدن حکمرانی تأکید کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، مزایای سامانه فرنما را یکپارچگی دادهها از فعالیت‌های دانشجویی، تحلیل فعالیت‌های فرهنگی، زمینه سازی برای کشف ضعف‌ها، افزایش تولیدات بومی و شبکه سازی میان کنشگران فرهنگی اعلام کرد.

 محمدابراهیم سقزچی دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با تشکر از معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار بازبینی و ارتقاء سامانه شد تا با فراهم شدن امکان مشارکت کنشگران، رتبه بندی فرهنگی دانشگاه‌ها، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی جهت بازنشر تولید محتواها و تحلیل کارشناسی و استخراج شاخص‌ها، سامانه یکپارچه‌ای در دسترس باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با استقبال از ارائه گزارش سامانه فرنما، خواستار رسانه‌ای شدن اقدامات این معاونت شد و بر ارائه گزارش‌های فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ضمن تقدیر از گزارش معاونت فرهنگی وزارت علوم، با ضروری دانستن همافزایی نظام آموزش عالی کشور، افزودند طرحی صورت گیرد تا از نظر فنی امکان تجمیع داده‌های آموزش عالی و گزارش گیری از سامانه فرنما برای سایر مدیران جهت مجموعه سیاست‌گذاری‌های بعدی فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام